C180 automaatti kiukutelee pakilla.
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
C180 automaatti kiukutelee pakilla.
On niinkuin parkkilukko menis päälle, muttei kumminkaa. Eteenpäin toimii normaalisti, mut taaksepäin auto liikkuu n. 1...3 metriä ja pysää. Pienellä kaasun lisäyksellä auton saa liikkeelle mutta liikkuu tosi tahmeesti, siis sillai että joku vastustaa, ei sillai et jotakin luistais. Lähtee rullaamaan heti kun pistää vapaalle, eli jarruja ei lie jumissa.
Tämäkin vika tuli nyt ekaa kertaa, ilman oireilua ja ennakkovaroituksia. En tiedä koska on vaihdettu öljyt laatikkoon, vaihdatan pikimmiten.
Tämäkin vika tuli nyt ekaa kertaa, ilman oireilua ja ennakkovaroituksia. En tiedä koska on vaihdettu öljyt laatikkoon, vaihdatan pikimmiten.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Laatikko on kyllä vaihtanu melko terävästi koko ajan mitä se meillä on ollu, likimain puolivuotta ja toistakytätuhatta kilsaa. Varsinkin 1-2-3 välit, nelon tulee vähän pehmeemmin. Olen moista asiaa pitäny ihan ostettuna ominaisuutena noin pikkuriikkisellä koneella olevas autos. Ja vielä pensa kone .
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Onko mulla taas semmonen vika autos ettei kukkaa tiedä sanoa mittää . Itte en tietenkää ole pistäny tikkua ristii koko asian etee.
Johtunee eniten siittä että en tiedä mitä tekisin ja toiseks eniten siittä että vietin eilen omia synttäreitä . Tänään on sitte ollu .
Johtunee eniten siittä että en tiedä mitä tekisin ja toiseks eniten siittä että vietin eilen omia synttäreitä . Tänään on sitte ollu .
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
ettei olis kässärin kengät mitkä ottais vastaan tai sitten se niiden linkkusysteemi siellä? kun mulla nimittäin omassa w124 kävi juurikin näin, eli yksi päivä vain peruutettaessa alko tekemään tätä ja minä sitten siitä muutaman viikon päästä purin vaihtaakseni laakerin, mutta yllätys yllätys se linkku siellä otti kiinni jarrulevyyn ja meno pysähtyi
Ps. Onnea
Ps. Onnea
® Mesen linttaklubi
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Voisko se kumminki olla nii. Kässäri kyllä toimii. Mitään ääniäkään ei tuu mistää, kuulostelin auton sisällä ja ulkopuolella. Toisaalta, heti kun päästää vapaalle ni auto rullaa kevyesti työntämällä tai alamäkeen. Hämmentävää.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Vika uusiutui. Tällä(kään) kertaa ei auttanut jarrujen nyppimisestä. Vaihdatin laatikkoon öljyn ja suodattimen. Toimi hienosti 500km, vaihdotkin pehmeni lähes siedettäväksi.
Mutta nyt kun auto seisoi koko juhannuksen, tuntuu siltä että on veto päällä koko ajan. Eli pakilla ei auto liiku juuri ollenkaan, N ja P asennoissakin pyrkii eteenpäin ja lievästi täristääkin. D:llä liikkuu kyllä mutta tahmeasti. Siis sen verran on painetta N ja P asennoissa, että moottorin kierroksissa ei huomaa muutosta vaihteen kytkeytyessä.
Onkohan se nyt kokonaan rikki, vai olisko sinne tarvittu joku 3€:n korjaussarja öljyjen lisäksi?
Mutta nyt kun auto seisoi koko juhannuksen, tuntuu siltä että on veto päällä koko ajan. Eli pakilla ei auto liiku juuri ollenkaan, N ja P asennoissakin pyrkii eteenpäin ja lievästi täristääkin. D:llä liikkuu kyllä mutta tahmeasti. Siis sen verran on painetta N ja P asennoissa, että moottorin kierroksissa ei huomaa muutosta vaihteen kytkeytyessä.
Onkohan se nyt kokonaan rikki, vai olisko sinne tarvittu joku 3€:n korjaussarja öljyjen lisäksi?
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Tässähän on siis 4-vaihteinen laatikko, lienee se "vanhempi". Onko tässä myös niitä vuotavia sähköliittimiä? Kyb venttiileissä on kait ollu kovin vähän murheita tämän mallisessa laatikossa. Miten tuo lie oireilee jos kuitenkin kyb on pilalla?
Nostelen auton huomenna ylös ja tutkiskelen livenä vivuston, vaijerit, sähköt yms., vaikkakin kovin alkaa tuntua huonolta...
Nostelen auton huomenna ylös ja tutkiskelen livenä vivuston, vaijerit, sähköt yms., vaikkakin kovin alkaa tuntua huonolta...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Ei näissä laatikoissa ole kybejä eikä vuotavia töpseleitä.
Olen joskus postannut kuvia 722.3 lootasta josta oli pakin kitkalevyt loppu ja kovaa paku
itettaessa pakka pääsee pohjaamaan joka taas vääntää jouset uuteen malliin.
Sprinterissä mulla kävi noin ja liikkui eteenpäin mutta pakkia ei ollenkaan.
Olen joskus postannut kuvia 722.3 lootasta josta oli pakin kitkalevyt loppu ja kovaa paku
itettaessa pakka pääsee pohjaamaan joka taas vääntää jouset uuteen malliin.
Sprinterissä mulla kävi noin ja liikkui eteenpäin mutta pakkia ei ollenkaan.
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Nyt on tutkiskeltu. Laatikko on 722.421, eli lienee alipaineohjattu juurikin jollen mainitsema ilman kyppejä ja sähköjä. Se sähkömurkula siinä kuskin puolen sivussa lie vaan seuraa kepin liikkeitä?
Vaihteet eteen ja taakse kytkeytyy suht pienellä, minusta normaalilla, viiveellä. Pakilla tökkää n. metrin jälkeen niin kuin löisi parkkilukon päälle. Eteenpäin kulkee paremmin, mutta ei rullaa tyhjäkäynnillä yhtään. Lisäksi P- ja N-asennoissa pyrkii eteenpäin ja aavistuksen täristää jos koskee vähänkään kaasuun.
Ja ei, en ole väkisin runnonut isoilla kierroksilla, vain välttämättömät kokeilut niin vähällä käytöllä ja kierroksilla kuin mahdollista.
Onko kellään tullut vastaavaa eteen? Näkeekö öljypohjan ja venttiilikoneiston pois purkamalla mitään, vai kuulostaako tuo jo valmiiksi niin pahalta että aletaan katteleen ehjää laatikkoa?
Vaihteet eteen ja taakse kytkeytyy suht pienellä, minusta normaalilla, viiveellä. Pakilla tökkää n. metrin jälkeen niin kuin löisi parkkilukon päälle. Eteenpäin kulkee paremmin, mutta ei rullaa tyhjäkäynnillä yhtään. Lisäksi P- ja N-asennoissa pyrkii eteenpäin ja aavistuksen täristää jos koskee vähänkään kaasuun.
Ja ei, en ole väkisin runnonut isoilla kierroksilla, vain välttämättömät kokeilut niin vähällä käytöllä ja kierroksilla kuin mahdollista.
Onko kellään tullut vastaavaa eteen? Näkeekö öljypohjan ja venttiilikoneiston pois purkamalla mitään, vai kuulostaako tuo jo valmiiksi niin pahalta että aletaan katteleen ehjää laatikkoa?
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Ja nyt on loota sprintterin kyytissä. Huomenna Nätkinille syyniin. Jos näyttää pahalta, on tuossa vaihtoehto:
http://fi.mbspecialist.com/mercedes_web ... 300400152/
http://fi.mbspecialist.com/mercedes_web ... 300400152/
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Aika hurjat olivat yhteensopivuuslupaukset. Passaisi 2-litraisesta vaparidieselistä 4-litraiseen CDI V8:iin.aaltojarvi kirjoitti:http://fi.mbspecialist.com/mercedes_web ... 300400152/
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Noniin, laatikko on korjattu ja toimii kuin ajatus. Vikakin oli varsin selvä:
Eli pakin lautasjousi oli osina ja jumitti laatikkoa, jostasyystä...
...oli survonut kupista sakarat suppuun. Joka sekään ei varsin paranna laatikon toimintaa. Eikä kuulemma helpottanu purkamista yhtään, siksi on nuo sakarat poikki. Noiden lisäksi toki uusittiin lukematon määrä tiivisteitä, kitkalevyjä yms. rekvisiittaa.
Remontin hinta jäi selvästi alle puolentoista kilon. Joskin lisäksi uusein vielä kardaanin eturätin kun oli jo sen verran vikanen ja ahtaassa paikassa, eli sama vaihtaa nyt kun oli käsillä.
Ja juu, oli ne ylimmät kaavelin pultit ahtaassa, mutta verstaan kaikki jatkovarret (7kpl) peräkkäin, oli lopuiksi varsin kivuton homma sekin.
Eli pakin lautasjousi oli osina ja jumitti laatikkoa, jostasyystä...
...oli survonut kupista sakarat suppuun. Joka sekään ei varsin paranna laatikon toimintaa. Eikä kuulemma helpottanu purkamista yhtään, siksi on nuo sakarat poikki. Noiden lisäksi toki uusittiin lukematon määrä tiivisteitä, kitkalevyjä yms. rekvisiittaa.
Remontin hinta jäi selvästi alle puolentoista kilon. Joskin lisäksi uusein vielä kardaanin eturätin kun oli jo sen verran vikanen ja ahtaassa paikassa, eli sama vaihtaa nyt kun oli käsillä.
Ja juu, oli ne ylimmät kaavelin pultit ahtaassa, mutta verstaan kaikki jatkovarret (7kpl) peräkkäin, oli lopuiksi varsin kivuton homma sekin.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65