C180 kytkimen ilmaaminen

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W210.
Vastaa Viestiin
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

C180 kytkimen ilmaaminen

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Moi

Vaihdoin pääsylinterin joka välillä vuoti varsinkin pakkaspäivinä.

Muissa mersuissa (vanhemmissa) pumppaamalla saanut ilmat pois. Tässä ei onnistua.

Kannattaisiko nyt imeä nesteet työsylinterin läpi imuvaihtajalla tms. vai painaa sieltä läpi ruutalla?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pari- kolmesataa kertaa kädellä poljinta pohjaan-ylös niin ilmautuu.

Imulla en tiedä onnistuuko, paineella alhaaltapäin kyllä.
wiimax.fi
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Puolisen tuntia vemppasin mutta se auttoi vain hieman.. Ei sentään ole ihan veltto kuin alussa. Ei kummiskaan irroita.

Onko väliä millä nopeudella polkee?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Äh, onpas outoa. Verkkaiseen tahtiin pitää "lipsutella". Juuri taannoin vaihdoin omaan väyryseen pääsylinterin ja laskin että noin 250 kertaa piti painella :lol:
wiimax.fi
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Paras konsti lienee se, että etsii sopivanmittaisen letkun työsylinterin ilmausruuvin ja jarrusatulan ilmausruuvin väliin. Ilmausruuvit auki ja painelee hitaasti jarrua. Ruuvit kiinni ja kas, kytkin toimii :ope:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Homma kävi yllättävän helposti.

Oli yön aikana kuplat nousseet ylöspäin. Pääsylinteri oli ihan tyhjä ja n.40 pumppauksen jälkeen kuplat nousivat edelleen jarrunestesäiliöön.

Kerrankin auto korjaantui lähes itsekseen.
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Mainittakoon että noin kuukausi tämän edellisen jälkeen alkoi taas temppuilemaan. Kaverin korjaamolla selvisi että nyt vuotaa työsylinterikin. Tasaista laatua kun molemmat tuliva loppuun samaan aikaan.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Tarviiko mersuis vaihtaa letkua noiden väliin?
Joissakin muis merkeis sitä suositeltiin, kaiketi alkoi pullistelemaan tai jotain...
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Seillä on putki ja putki+letku ts ja ps välissä. Se mikä on pelkkä putki nii oli helmiliitin jotenkin kolhitun näköinen joten meni vaihtoon. Putki+letku yhdistelmä oli hyvän näköinen ja maksaisi mansikoita joten se sai jäädä.

Ylhäällä oleva säiliön letku ja letku/ps välillä oleva muovinippa murjottu joten ne meni toisella kierroksella uusiksi. Ne olikin melkein ilmaisia.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Tuossakin oli siis työsylinterin suunnasta putkea joka jatkuu prässättynä letkuna pääsylinterin suuntaan?

Mikä idea tuossa on? Liikaa värinöitä jos letku menee suoraan työsylinterille?
Ajattelin korvata tuon pelkällä jarruletkulla...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 voimansiirto”