w202 220cdi -98 automaatti ongelma

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W210.
Vastaa Viestiin
JSO
Viestit: 155
Liittynyt: 13.5.2013 23:56
Paikkakunta: Tampere

w202 220cdi -98 automaatti ongelma

Viesti Kirjoittaja JSO »

Sellanen ongelma laatikossa (varmaan kepissä?) että ei lähde käyntiin kun n ja r välissä, p tilalla on pakki ja eteenpäin menee kun keppi on d ja n välissä yms. Eli voiko keppi jotenkin väänty tms että menee tollain? Miten korjattavissa? Toinen on kun on toi sähkönen avain niin lähtee virtalukosta pois käynnissäkin?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: w202 220cdi -98 automaatti ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JSO kirjoitti:Sellanen ongelma laatikossa (varmaan kepissä?) että ei lähde käyntiin kun n ja r välissä, p tilalla on pakki ja eteenpäin menee kun keppi on d ja n välissä yms. Eli voiko keppi jotenkin väänty tms että menee tollain? Miten korjattavissa? Toinen on kun on toi sähkönen avain niin lähtee virtalukosta pois käynnissäkin?
Tarkista tanko kepiltä laatikoon,

molemilla avaimilla sama jos niin lukko kulunut tms
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
JSO
Viestit: 155
Liittynyt: 13.5.2013 23:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JSO »

Mistä kohti kepiltä lähtevä tanko oikeen lähtee? Ja mites tuota lähtee tarkemmin tarkasteleen? Varmaan auto nosturille? Vähän hankala lähtee tarkasteleen kun ei oo oikein tietoo millanen sen kuuluis olla :)
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Kepin kohdalta lähtee, tanko laatikon kyljessä olevaan vipuun, oisko sieltä tangon päästä nyt sokka / muoviholkki karannut


Alle pitäis päästä
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
JSO
Viestit: 155
Liittynyt: 13.5.2013 23:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JSO »

Ok kiitoksia! Vielä semmonen että onko helposti käsillä/näkyvissä vai joutuuko purkaan jotain ensin.
JSO
Viestit: 155
Liittynyt: 13.5.2013 23:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JSO »

Alla käyty enkä hirveitä tajunnu systeemistä.. Tarkoitatko muoviholkilla sitä kun sisältä tulwe tuleva keppi yhdistyy laatikolle menevään tankoon? Pystyykö tota säätään jotenkin holkissa olevan pultin avaamalla?

Siis jotenkin tuntuis että joku säätö tms on väärin tai jokin vääntynyt kun jokanen vaihde on saman n. puoli senttiä liian "edessä", kaikki toimii kumminkin normaalisti lukuunottamatta p:tä kun ei keppiä saa tarpeeks eteen.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Joo pystyy, jos se tanko on vipuun napakka, niin kepin pituus säätö lienee kyljestä lukittu torx tai 6 kolo ruuvilla

Huomioi myös, jos tanko on taipunut, tai laatikon tyyny tai palkki antautunut, ilmiö suunnilleen sama
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
luoma.m
Viestit: 90
Liittynyt: 06.1.2011 19:59
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja luoma.m »

Itsellä oli väyrysessä keppi vissiin vähän vääntynyt tai se joku tunnistin kepissä ei toiminut kuin pakko vaihteilla ja kun peelle laittoi niin keppi ei mennyt ihan ylös.toinen keppi tilalle ja toimi moitteitta.
JSO
Viestit: 155
Liittynyt: 13.5.2013 23:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JSO »

Jos tanko on taipunut niin eikö siihenkin auta toi säätäminen? Ei jaksais ruveta kaikkee purkaan siitä edestä pois että sais tangon irtoon. Ihan napakka oli kumminkin tanko - keppi liitos.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 voimansiirto”