Kyseessä on siis -01 C200 CDI automaatti jolla on nyt reilu 280tkm ajettu.
Itselle tuore hankinta joka muutaman päivän ehtikin toimia moiteetta. Tänään huomasin erikoisen oireen liikennevaloihin hidastettaessa, juuri ennen pysähtymistä vaihteisto vaihtaa joko isommalle tai pienemmälle ja auto tuntuu hyökkäävän. Tämän jälkeen jos jää D päällä jarrua vasten paikalleen, humppaa kierrokset 500-900rpm välillä. Kierrosten humppaaminen loppuu kun vaihtaa N ja takaisin D.
Auto ei tee tätä joka kerta, vaan ehkä eniten puolilämpimänä.
Tämä "hyökkääminen" siis tuntuu samalta kuin pysähtyisi manuaalivaihteisella autolla ilman että painaa kytkintä.
1-2 vaihto on ehkä hieman töksähtävä, muut vaihdot on pehmeitä eikä luistamista tunnu olevan missään kohtaa. Hitaassa ajossa aski tuntuu hieman arpovan 2-3 välillä (tuntuu tyhjiä hetkiä kun vaihtoja tulee tiuhaan).
Edellinen omistaja oli reilu kuukausi sitten vaihdattanut öljyt ja suodattimen huuhtelemalla Powermaticissa joten uskoisin öljyn ja öljymäärän olevan oikea.
Onko nämä ominaisuuksia, vikoja, oireita jostain? hyviä veikkauksia?
Vikakoodeja ei ollut.
W202 vaihteisto "hyökkää" hidastettaessa
D päällä ilman kaasua ryömii ihan normaalisti, hidasata ryömintävauhtia. Kylmänäkään ei meinaa sammua kun laittaa D:n päälle, kierrokset nyykähtää ihan aavistuksen.jolle kirjoitti:Miten kovaa auto kulkee D päällä ilman kaasua?
Kun kylmänään laitat D:n silmään niin meinaako auto sammua / pyrkiikö kierrokset laskemaan?
Oireita nuo on, tuttuja oireita
Mistäs nää ois oireita?
Muutamassa päivässä on mennyt pahempaan suuntaan ja aski selkeästi arpoo vaihtojen välillä. Vikakoodeja ei ole ja öljytkin on kuumana tasan mittatikun maximissa.
Jenkkifoorumeita lueskelin ja tulikin tilattua tuo conductor plate, eli mikä suomennos nyt siihen sopiikaan (piirikortti venttiilipesään), samoin liitinrunko askiin ja suodatin pohjatiivisteineen. Kokeillaan onnistuisiko tuo vaihto itse ja toivotaan että vikakin korjaantuisi...
Jenkkifoorumeita lueskelin ja tulikin tilattua tuo conductor plate, eli mikä suomennos nyt siihen sopiikaan (piirikortti venttiilipesään), samoin liitinrunko askiin ja suodatin pohjatiivisteineen. Kokeillaan onnistuisiko tuo vaihto itse ja toivotaan että vikakin korjaantuisi...
Solenoidilevy, vaihteiston pistoke, öljyt, öljynsuodatin ja pohjatiiviste tuli vaihdettua ja nyt vaihteisto toimii, loppui vaihteiden välillä arpomiset ja nykimiset.
Samalla tuli putsailtua venttiilipesä ja solenoidit. Aikaa meni ensikertalaisella kuutisen tuntia.
Nämä ohjeet olivat oikein oivat: http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... plate.html
Samalla tuli putsailtua venttiilipesä ja solenoidit. Aikaa meni ensikertalaisella kuutisen tuntia.
Nämä ohjeet olivat oikein oivat: http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... plate.html