220 cdi moottorin kierrokset hukassa?
220 cdi moottorin kierrokset hukassa?
on kadonnut vm 2000 220 cdi koneesta kierrokset, menee max 3000 kierrosta ja siihen pysähtyy kävin testaamassa paikalisessa "vehossa" jossa oli vikakoodina ilmamassa mittari nollattiin vikakoodi ja hain uuden mutta vika ei poistunut? mistä suraavaksi etsimään??. kiitos jos joku osaisi neuvoa.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Kohta tähän tulee sanomaan pari ammattilaista, että pelkkä vikakoodin perusteella tehty osanvaihto on arpapeliä. Vielä suurempi epäonnistumisprosentti korjaukselle tulee jos käytössä on muu kuin Mercedes-Benzin alkuperäinen testeri.
Auto pitää viedä korjaamolle, jossa on käytössä Star-testeri (Mersun oma testeri). Silllä testerillä tehdään vikakoodin mukaiset toimintotestit, jolla osaava huoltohenkilö varmentaa oikean vikakohteen ja vaihtaa oikean viallisen osan.
Auto pitää viedä korjaamolle, jossa on käytössä Star-testeri (Mersun oma testeri). Silllä testerillä tehdään vikakoodin mukaiset toimintotestit, jolla osaava huoltohenkilö varmentaa oikean vikakohteen ja vaihtaa oikean viallisen osan.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: 220 cdi moottorin kierrokset hukassa?
Tarkistella sen johdot, EGR systeemimb2000 kirjoitti:on kadonnut vm 2000 220 cdi koneesta kierrokset, menee max 3000 kierrosta ja siihen pysähtyy kävin testaamassa paikalisessa "vehossa" jossa oli vikakoodina ilmamassa mittari nollattiin vikakoodi ja hain uuden mutta vika ei poistunut? mistä suraavaksi etsimään??. kiitos jos joku osaisi neuvoa.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kokeile ottaa töpseli irti ilmamassamittarista ja sitten kokeile kiertääkö yli 3000. Tarkista samalla että johdot on ehjät.
Tietysti ajamalla kokeilet kierroksia, ei parkissa.
Tietysti ajamalla kokeilet kierroksia, ei parkissa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Antaako saman vikakoodin osan vaihdon jälkeen..?
Kyllä se pitäisi mielestäni tehdä niin että ensin katsotaan koodit, kirjotellaan ne ylös, nollataan, käydään ajamassa ja katsotaan mitkä koodit on tulleet uudestaan.
Ja toki noita nyt testaa muillakin testereillä, pääsee ainakin autocomilla sinne ilmamassamittarin arvoja lukemaan, jos nekin näyttää ihan puutaheinää vikakoodien nollauksen ja testilenkin ja koodien luvun jälkeen niin vikahan on siinä.
Yleensä kun tuon ikäiseen autoon kytkee vikakoodin lukijan niin sieltähän tulee ainakin 20 eri vikakoodia joista yleensä kaikki johtuvat hetkellisistä virheistä huonosta kontaktista tms virheestä itse laitteessa, eli eivät ole oikeita vikoja..
Kyllä se pitäisi mielestäni tehdä niin että ensin katsotaan koodit, kirjotellaan ne ylös, nollataan, käydään ajamassa ja katsotaan mitkä koodit on tulleet uudestaan.
Ja toki noita nyt testaa muillakin testereillä, pääsee ainakin autocomilla sinne ilmamassamittarin arvoja lukemaan, jos nekin näyttää ihan puutaheinää vikakoodien nollauksen ja testilenkin ja koodien luvun jälkeen niin vikahan on siinä.
Yleensä kun tuon ikäiseen autoon kytkee vikakoodin lukijan niin sieltähän tulee ainakin 20 eri vikakoodia joista yleensä kaikki johtuvat hetkellisistä virheistä huonosta kontaktista tms virheestä itse laitteessa, eli eivät ole oikeita vikoja..