om605 hehku jumissa

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

om605 hehku jumissa

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Hehkun valo on jo jonkin aikaa elänyt omaa elämää syttymällä heti käynnistyksen jälkeen ja ajon aikana sekä kylmänä aamuna nilkuttaa yhdellä pytyllä niin piti rueta hehkut vaihtamaan, muut lähtikin helposti ja uudet on jo paikallaan paitsi 3. pytyn hehku on kerennyt karstottua kiinni.

räikällä nitkuttamalla napsahtaa kerran aukipäin ja sama kiinni mutta sen jälkeen tuntuu että menee poikki jos enemmän vääntää niin miten tuon kanssa pitäisi menetellä että ehyenä saisi irti? kone tietenkin kuumaksi ensin mutta saisiko sinne hehkun ja kannen väliin ujutettua jollain ilveellä jotain irroitusainetta tms?

ei kehtaa vaan raa'asti vääntääkään ja ottaa selvää aukeaako vai katkeaako kun jälkimmäisessä tapauksessa syö miestä niin vietävästi.. :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

laita jarrunestettä useempana päivänä hehkun juureen, voi auttaa
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

irroitusöljyjä
moottorin lämmittelyä :arrow: kuumaksi. Jos hehku toimii yhtään, niin virtaa päähän
nitkuttelua edestakaisin ilman voimaa. Joka kerta herkistyy vähän
näin kotioloissa tai sitten firmaan, jolla on laitteet
autodidakti
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29279
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Katkennutkin hehkutulppa saadaan tarvittaessa irrotettua kansi paikallaan.

Aja kunnolla kuumaksi ja kokeile pikku pulttipyssyllä varovasti...
Ambulance
Viestit: 15
Liittynyt: 23.12.2011 23:47
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Ambulance »

Itse vaihoin just hehkut ommaan 605:seen. Oli keulastapäin katottuna kolme ekkaa hehkua kyllä nii jumissa mutta riskillä vaan väänsin ja kannatti.. Tietty kone kuumaksi ja irrotusainetta lotrailin kunnolla usiampaan kertaan ennen.

Vaikein homma oli siinä, kun kierre loppu ja ei enää työntäny hehkua ylös reijästä niin saada siitä nykästyä tulppa pois paikaltaan.

Vähän kyllä hirvitti että napsahtaako poikki :D
w202 250D
ex. S123 300D
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Seuraavan hehkunvaihtajan työ helpottuisi huomattavasti jos motonetista myytäis aina hehkujen mukaan sopiva kalvain :lol:
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

jolle kirjoitti:Seuraavan hehkunvaihtajan työ helpottuisi huomattavasti jos motonetista myytäis aina hehkujen mukaan sopiva kalvain :lol:

???
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

täytyy sanoa, että on irroitusaineissa eroa
CRC ja Jakari ei juuri mitään vaikutusta
Spraysolvolla liike suureni muutamasta millistä muutamaan senttiin
Kone kävi koko ajan, jos jäähtyi, niin jämähti.
W202 ja koneena 220D
Kun jaksoi nitkuttaa, eikä vaan vääntänyt

Teki monta kertaa mieli kokeilla "dealerin" neuvoa :arrow: pulttipyssy
akkuporakonetta kokeilin momenttisäädöllä, ei hievahtanutkaan
autodidakti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”