202 hankinta
202 hankinta
Autokuume vellonut jo vuoden ja kohta paukkuu 7 vuotta 124 200d kanssa yhteista taivalta. Mieli tekis ajella jokunen vuosi 202 mersulla. Lucas siinä tietty on pumppuna, kohteessa jota mielin. Manuaali ja reilu 300 tkm ajettu, -96 malli. Mitä on foorumilaisten mielipide, kannattaako jättää liikkeeseen ja valita joku toinen kohde? Tallin perukoilla on vanha124/ 200d kone, siitä irtoaa toimiva syöttöpumppu tarvittaessa helpostikin jos haluaa vaihtaa. Automaattiin se pumpun vaihtaminen ei ilmeisesti onnistu, samanikäinen auto olis toinen kohde mitä olen mielinyt.
Totta on ettei varmasti koskaan tule yhtä lujaa ja luotettavaa peliä alle kuin nykyinen on. Kyllästyminen ja kuumuus kesällä ovat syyt miksi vaihto ajankohtainen, kilometrejä kuitenkin vasta 611tkm.
Totta on ettei varmasti koskaan tule yhtä lujaa ja luotettavaa peliä alle kuin nykyinen on. Kyllästyminen ja kuumuus kesällä ovat syyt miksi vaihto ajankohtainen, kilometrejä kuitenkin vasta 611tkm.
eihän kaikissa w202 oo sitä lucasta...esim. tossa om605 on boschin pumppu.
se on kestävä ja luotettava auto.
nimimerkillä kokemusta on..3vuotta yhteistä taivalta.
ainut mikä noissa on että saattaapi alkaa ne polttoaine puolen letkut/putket valskaan ja sitä kautta imemään ilmoja läpi. Mutta on huomattavasti halvempi kuin toi lucaksen vaihtaminen.
se on kestävä ja luotettava auto.
nimimerkillä kokemusta on..3vuotta yhteistä taivalta.
ainut mikä noissa on että saattaapi alkaa ne polttoaine puolen letkut/putket valskaan ja sitä kautta imemään ilmoja läpi. Mutta on huomattavasti halvempi kuin toi lucaksen vaihtaminen.
202 kestävyys
minulla on c 96 220d ajettu 900650 elikkäs sisäänajettu konetta ja pumppua ei ole tarvinnut korjata koskaan startti ja laturi on vaihdettu pariin kertaan vaihteisto remontti 600,0000 kohdalla pakoputki alkuperäinen öljyt mobil 1 15,000välein öljyn kulutus on 0,5l 15,000 ainoat viat on helmojen ruostuminen
Koeajo oli tuskaa. Käyntiin lähti ja parin minuutin jälkeen yskimään. Ei uskaltanut lähteä tien päälle kokeilemaan. Toinen, automaatti, laiska kuin mikä. Nykimällä vaihtoi joten sekin jäi liikkeeseen. Pakkasta oli 12 ajohetkellä ja taisi olla kummankin tankissa kesälaatua. En vielä ole hylännyt tuota 220 koneella olevaa laitetta, niitä liikkuu kivaan hintaan kuitenkin koko ajan. Audi houkuttais myös vaihtoehtona vaan enpä tiedä, mersuun vaan niin tottunut.
tuu äkkiä koittamahan tuota maailmanlopun rinkulamossea ei lähde ilman roikkaa käyntiin kovemmilla pakkasilla ja tyyyppivikana mainittakoon melkoonen öljyn sylkeminen ja syönti.. jatkanko kehumista
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Sen on jo audista selvittänyt, niveliä syö kuin leipää ja penkki hajoaa 200 tuhannen kohdilla. Jotkut koneet öljyruiskuja, isommat diisselit ainakin. 200d jälkeen hankala hakea yhtä hyvää autoa, kelistä riippumatta pääsee kohteeseen ja pois, osat halpoja ja toimii kun on niin yksinkertainen. Ilmastointia autoon kaipaa, hieman lisää tehoa. Todettava on jotta autokuume on aikas kallis tauti...
Ostin eräältä Foorumilaiselta C250 turbodieselifarkun vm. 96/97 tuossa toissavuoden syyskuussa. Tämä on varmaan nettiautoslangilla "Kaikilla herkuilla", eli automaatti, kylmäkone, vakkari, sähkölasit, takapenkin lastenistuimet, elegance ja jotain muutakin tauhkaa. Nyt on ajettu mittariväli 220t - 270t ja ei ihan huoletta ole menty. Viime talvena meni laturi, viime syksynä hihnan kiristimen iskari ja tälle vuodelle vaihdettu molemmat alapallot. Tietenkin öljyjä, suodattimia sun muuta kulutusosaa. 722.6 -laatikko syö sitten sitä kalliimpaa automaagiöljyä, jonka arvo kilometriä kohden ei kuitenkaan ole oikeastaan paljon mitään.
Joitakin (lastutettujakin) 220 CDI -kamppeita kokeilleena en vieläkään osaa pahoitella OM605:n valintaa. Vaikka se nyt jonkin verran ehkä enempi kuluttaakin, on kyyti hyvää ja 150hv riittää arkiautoon ihan hyvin. Ennenkaikkea se tuntuu olevan varsin varma lähtöinen vaikka ois vähän pakkastakin (-30C) ja ei muistais laittaa illalla roikkaan.
S202 tuntuu autona varsin luotettavalle ja kestävälle. Kone toimii ja laatikko vaihtaa. Ajoltaan on hyvä, lähes 124:n luokkaa, kun pallot, puslat ja muut tötteröt on kunnossa. Ruostetta mulla ei vielä kauheasti ole vaan varmaan kohta on. Jos nyt pitäs autoa yhtäkkiä jostain syystä alkaa vaihtamaan, varmaan 202.188 -alkuisella vin-koodilla olevia etsisin taas. Tai sitten ehkä numeroa uudempaa 203:sta.
Joitakin (lastutettujakin) 220 CDI -kamppeita kokeilleena en vieläkään osaa pahoitella OM605:n valintaa. Vaikka se nyt jonkin verran ehkä enempi kuluttaakin, on kyyti hyvää ja 150hv riittää arkiautoon ihan hyvin. Ennenkaikkea se tuntuu olevan varsin varma lähtöinen vaikka ois vähän pakkastakin (-30C) ja ei muistais laittaa illalla roikkaan.
S202 tuntuu autona varsin luotettavalle ja kestävälle. Kone toimii ja laatikko vaihtaa. Ajoltaan on hyvä, lähes 124:n luokkaa, kun pallot, puslat ja muut tötteröt on kunnossa. Ruostetta mulla ei vielä kauheasti ole vaan varmaan kohta on. Jos nyt pitäs autoa yhtäkkiä jostain syystä alkaa vaihtamaan, varmaan 202.188 -alkuisella vin-koodilla olevia etsisin taas. Tai sitten ehkä numeroa uudempaa 203:sta.