Onko kukaan vaihtanut c-mallin suoraan kuutoseen jakoketjua, mikä mahtaa olla vaihtoväli? Auto on c36 amg ja ajokilometreistä kun ei ole tarkkaa varmuutta niin lisäisi mielenrauhaa kierrättää konetta kun tietäisi että ketju on ok.
Ostin jo ketjun, pitääkö kiristin vaihtaa myös ja onnistuuko homma yleensäkään ilman erityiskaluja (niittaustyökalu yms.?)
Kertokaa ketjuja vaihtaneet hyviä neuvoja että ei saada aikaan katastrofia
Jakoketjun vaihto.
No se jakoketjutyökalu on ihan ensimmäisenä listalla. Pitää olla sällillä lehmän hermot jos luottaa perinteisiin niittauksiin, tai perinteisiin "hitsaanpa tuohon tapin päähän mällin" -virityksiin. Onnistuu varmasti ammatti- tai pelimieheltä niittailla ihan vasarallakin, en epäile, mutta mielenrauhan kannalta suosittelen hommaamaan kalun.
Toisekseen suosittelen vaihdattamaan riimun pajalla. Kutosessa ei ole käsittääksen puoliakaan niin paljoa rojua työn tiellä kuin kasissa, joten ei siinä pitkin ammattimiehen nokka tuhise jos auton pajalle viet. Tuhot ovat kuitenkin Hiroshima-luokkaa jos homma menee reisille.
Ässään suhrattiin (kasikone) ketjua ja laahareita noin 2 työpäivää, ja osin keittäjäpohjalta. Siinä onkin sitten tuplaten sitä hommaa kun nokkia on levällään ympäri konehuonetta jne...
Kutoseen vaihtaa mielestäni riimun noin 4h jos osaa hommansa eikä tarvitse miettiä koko aikaa mitä on tekemässä, eli eikun pajalle. Kertokaas riimuja vaihdelleet erehdyinkö pahastikin? No tottakai erehdyin, se on selvä.
Omaankin olisi tullut varmasti halvemmaksi vaihdattaa ketju pajalla, mutta saipahan harrastaa.
Ja laaharit vaihtoon, samaten kiristin. Tuossa koneessa mahtaa olla se resetoitava kiristin, eli se ei nollaannu purkamalla ja laittamalla takaisin paikalleen ketju jää liian tiukalle ja menee poikki. Kiristin pitää siis osata asentaa takaisin oikein, jahka se on ensin purettu ja kasattu uudelleen.
Jokohan pelottelin tarpeeksi?
Toisekseen suosittelen vaihdattamaan riimun pajalla. Kutosessa ei ole käsittääksen puoliakaan niin paljoa rojua työn tiellä kuin kasissa, joten ei siinä pitkin ammattimiehen nokka tuhise jos auton pajalle viet. Tuhot ovat kuitenkin Hiroshima-luokkaa jos homma menee reisille.
Ässään suhrattiin (kasikone) ketjua ja laahareita noin 2 työpäivää, ja osin keittäjäpohjalta. Siinä onkin sitten tuplaten sitä hommaa kun nokkia on levällään ympäri konehuonetta jne...
Kutoseen vaihtaa mielestäni riimun noin 4h jos osaa hommansa eikä tarvitse miettiä koko aikaa mitä on tekemässä, eli eikun pajalle. Kertokaas riimuja vaihdelleet erehdyinkö pahastikin? No tottakai erehdyin, se on selvä.
Omaankin olisi tullut varmasti halvemmaksi vaihdattaa ketju pajalla, mutta saipahan harrastaa.
Ja laaharit vaihtoon, samaten kiristin. Tuossa koneessa mahtaa olla se resetoitava kiristin, eli se ei nollaannu purkamalla ja laittamalla takaisin paikalleen ketju jää liian tiukalle ja menee poikki. Kiristin pitää siis osata asentaa takaisin oikein, jahka se on ensin purettu ja kasattu uudelleen.
Jokohan pelottelin tarpeeksi?
Jo pelottelitHVM kirjoitti:No se jakoketjutyökalu on ihan ensimmäisenä listalla. Pitää olla sällillä lehmän hermot jos luottaa perinteisiin niittauksiin, tai perinteisiin "hitsaanpa tuohon tapin päähän mällin" -virityksiin. Onnistuu varmasti ammatti- tai pelimieheltä niittailla ihan vasarallakin, en epäile, mutta mielenrauhan kannalta suosittelen hommaamaan kalun.
Toisekseen suosittelen vaihdattamaan riimun pajalla. Kutosessa ei ole käsittääksen puoliakaan niin paljoa rojua työn tiellä kuin kasissa, joten ei siinä pitkin ammattimiehen nokka tuhise jos auton pajalle viet. Tuhot ovat kuitenkin Hiroshima-luokkaa jos homma menee reisille.
Ässään suhrattiin (kasikone) ketjua ja laahareita noin 2 työpäivää, ja osin keittäjäpohjalta. Siinä onkin sitten tuplaten sitä hommaa kun nokkia on levällään ympäri konehuonetta jne...
Kutoseen vaihtaa mielestäni riimun noin 4h jos osaa hommansa eikä tarvitse miettiä koko aikaa mitä on tekemässä, eli eikun pajalle. Kertokaas riimuja vaihdelleet erehdyinkö pahastikin? No tottakai erehdyin, se on selvä.
Omaankin olisi tullut varmasti halvemmaksi vaihdattaa ketju pajalla, mutta saipahan harrastaa.
Ja laaharit vaihtoon, samaten kiristin. Tuossa koneessa mahtaa olla se resetoitava kiristin, eli se ei nollaannu purkamalla ja laittamalla takaisin paikalleen ketju jää liian tiukalle ja menee poikki. Kiristin pitää siis osata asentaa takaisin oikein, jahka se on ensin purettu ja kasattu uudelleen.
Jokohan pelottelin tarpeeksi?
Pitää käydä kylällä kierros kyselemässä hommaa ammattilaisilta...
Halvempi se on maksaa ammattilaiselle kuin vaihtaa ite ja tyriä kansi pilalle ja 24 kpl mitälie kaasutäytteisiä venttiileitä solmuun...
Sen jälkeen ostaa 2 litran kaasari 190 mersu mistä ottaa tuohon kone tilalle että pääsee töihin tienaamaan