Noniin elikkäs eilen tuli haettua ensimmäinen mersu minun elämään. Kaupan teko hetkellä auto toimi normaalisti mutta kun kotia päin ajelin niin kesken kaiken lakkas kiertämästä yli 3000rpm. Ilmeisesti joku vikatila? Noh pysähdyin huoltoasemalle, sammutin auton ja starttasin uudelleen, alkuun vain hörähteli noin 10 sekunnin ajan jonka jälkeen lähti käyntiin mutta ei vieläkään kiertänyt kun sen 3000rpm.
Mistähän sitä lähtisi vikaa etsimään?
Kiitän jo valmiiksi avusta!
Mb 220cdi w202 ei kierrä yli 3000rpm
Testeriin, mieluiten stariin. Turha arvailla kun tuo on normaali vikatila, joka voi johtua ihan mistä vaan.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Kuten jo sanottu vikaa kannattaa lähteä etsimään diagnoosipistokkeesta eli testeri kiinni.Juinas kirjoitti:Ilmamassamittarin johdon otin irti, nyt kiertää normaalisti. Mutta tehot tuntuisi olevan hukassa kun verrattiin kaverin vastaavan laiseen meseen. oli jo siis osto hetkellä.
Jos haluaa vian etisä perinteisesti niin mikäs siinä. Mutta näkee sillä sitten samalla montako avainta autossa on ollut ja mitkä on sallittuja ja miten on öljynvaihdot tehty jne mikä saattaa kiinostaa tuoreen ostoksen suhteen.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.