Moi. Ajattelin termostaatin koittaa vaihtaa ku lämmöt ei nouse eikä kykene pysymään jos ajamisen jälkee tyhjäkäynnille jää. Joudun pihalla vaihtaa ja netis oli yks ulkomaalaisen video joka veti vaa paisarin kautta nesteitä pois että nesteen taso laskee tarpeeks et ylävesiletkun korkeudella ei ois vettä enää nii ei sotki irrottaes. Tietääkö kukaan paljoko pitää vettä ottaa pois, ja tarviiko termostaatti jonkinasteista tiivisteliimaa siihen kotelon liitospintaan?, siel vissii O-rengas on ainakin.. Ja onko mitään tärkeitä seikkoja mitä ottaa huomioon sitä vaihtaessa. Ihan ettei tuu ylläreitä ku tuossa pikkupakkases parkkipaikalla tekee homman. Kiitos jo etukäteen:)
edit: tulipa vaihettua. Hieman paremmin pysyy lämmöt korkeammalla ajossa ja tyhjäkäynnil mut kyl se näemmä tollanen mersu on niin huono itestää lämpeämään että täytyy jotain vielä keksiä. Jos jotakuta termon asennus kiinnostaa niin termari on kiinni kolmella 8mm erikois-pultilla (ostin motonetistä hylsyn ja listan joissa on se "multi"-monihampainen lenkki), yks päällä, 2 alla, otin ite pois n. 2litraa nesteitä ennen ku otin vesiletkut auki, (biltemasta saa kätevän 16 euron 2-toimisen pumpun, toimi tosi mukavasti, vetämällä imas ja painamalla tyhjensi saman tien toiseen säiliöön)hieman vielä valskas nestettä ku irrotti termarin mutta ei mitää järkyttävää määrää. Ennen irtiottoa kannattaa kliinerillä ja liinoilla putsata termarin ympäristö hyvin ettei paskaa mee sisään ku ottaa irti. Kiinnittäes uutta, kannattaa karhunkielellä tai hiomapaperilla kevyesti karhentaa ja putsata vanhan tiivisteen jäljet jne (ei tartte tiivistesilikonia tms). Ei kannata varmaan liian kireälle laittaa pultteja, ja edellisissä ainakin oli kierrelukitusliimaa, itellä nyt ei ollu sitä varastossa nii laitoin ilman liimaa. Pitää tarkkailla pysyykö pultit kiinni.
Termostaatin vaihto w202 220cdi -98 manuaali,ilmastointi
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 19.4.2017 8:33
- Paikkakunta: Oulu
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 19.4.2017 8:33
- Paikkakunta: Oulu
joo, mullahan on webasto rikki. En oo vaa vielä vikaa oikein löytäny/ei jaksa talvella ulkona etsiäkkään. Ainoa diagnoosi on että webaston ku pistää päälle, niin napsahtaa 10A mittariston sulake. Konsolissa vaihekepin oikeal puolen alhaal on silleki joku nappi, kuvassa ikään kuin vaaka-viiva jonka päällä kolme lämpöä ilmasevaa viivaa, kuten takalasin lämmittimen kuvassa. sen pidän OFF-tilassa. Onko se webasto ny sit sielä ilmanputsarin alla jossain? tai miten siihen helpoiten pääsis käsiksi.
- Tykkäisköhän tuo termostaatti huonoa jos käyttäs pultin kerrallaan auki ja pistäs kierrelukkoliimaa nyt ku mahollisuus ois käydä sitä ostamassa.. oO?
- Tykkäisköhän tuo termostaatti huonoa jos käyttäs pultin kerrallaan auki ja pistäs kierrelukkoliimaa nyt ku mahollisuus ois käydä sitä ostamassa.. oO?
Viimeksi muokannut isopahkala, 27.1.2018 9:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 19.4.2017 8:33
- Paikkakunta: Oulu
niin, menin vaan vainoharhaseks ku toi toinen kaveri sano et alkas jossai vaihees vuotamaan
Vanhois pulteis oli tosi vähäsen vanhaa lukkoliimaa jäljellä ku putsasin kliinerillä pultit, että eipä nekää sielä mun mielestä oo "vaikuttanu" pitkiin aikoihin. Tosiaan 87 asteen termostaatti, piti motarille rampista polkasta kunnolla yli sataseen jotta lämmöt pääsi hetkeksi ees yli 80 asteesee, sitte se pysytteli siin 80 lämmöis. Että kyllä selvästi termostaattikin oli aika vaihtaa.. Mulla ei tosiaan ole ees pohjasuojaa kiinni, missä on se lämpöeristekin, seki varmaan auttas lämpenemään mutta viat sun muut on helpompi havaita ku se ei oo tiellä. pari viikkoa sittekin ei ois tullu tien päällä laitettua syylärin letkua niin helposti takas jos ois pohjapanssari ollu paikoillaa.

-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 19.4.2017 8:33
- Paikkakunta: Oulu
Aivan, että rengas irti ja sisälokarin kautta sisään? Varmaan sielä joku oikosulkukin vaan vois olla ku se kuitenki hörähtää ennen ku sulake napsahtaa, en tiedä. Luin muualta että ovat "nollanneet" noita webastoja repimällä sulakkeet irti ja pistäneet takas mut vika on ollu hieman erilainen ku itellä .