w 202 200 cdi vm98 voimaton kone ja ihmeellinen mouruaminen
w 202 200 cdi vm98 voimaton kone ja ihmeellinen mouruaminen
Moi!
Kaikki ongelmat alkoivat kun menen katsastamaan autoa ja päästöistä ei mennyt lävitte. --> tankkiin injektorin putsausnestettä ja Katin putsaus nestettä ja sitten huudatusta motarilla pari sataa kilometriä ---> uusintakatsastuksessa meni läpi hyvin tuloksin. Viikko siitä meni ok ja sitten alkoi taas kuulua konehuoneesta sellainen puhuri ja kone voimattoman tuntuinen, kun sillä koittaa kiihdyttää... , putsasin EGR venttiilin , aukaisin Katalysaattorin ja tein muutaman reijän sinne jos se vaikka olisi tukossa...ei apua. Voisiko ongelma olla turbossa? Kuinka sen voisi itse todeta ? Jos on turbo rikki, korjaako kukaan noita vanhoja ? Uusi on varmaankin kultaakin kalliimpi...
Kiitos vinkeistä etukäteen.
-Eetu-
Kaikki ongelmat alkoivat kun menen katsastamaan autoa ja päästöistä ei mennyt lävitte. --> tankkiin injektorin putsausnestettä ja Katin putsaus nestettä ja sitten huudatusta motarilla pari sataa kilometriä ---> uusintakatsastuksessa meni läpi hyvin tuloksin. Viikko siitä meni ok ja sitten alkoi taas kuulua konehuoneesta sellainen puhuri ja kone voimattoman tuntuinen, kun sillä koittaa kiihdyttää... , putsasin EGR venttiilin , aukaisin Katalysaattorin ja tein muutaman reijän sinne jos se vaikka olisi tukossa...ei apua. Voisiko ongelma olla turbossa? Kuinka sen voisi itse todeta ? Jos on turbo rikki, korjaako kukaan noita vanhoja ? Uusi on varmaankin kultaakin kalliimpi...
Kiitos vinkeistä etukäteen.
-Eetu-
Ahtovuoto.
Kattele turbolta letkut, liitokset ja cooleri, joku irti / halki ??
Savuaako runsaasti ?
Kattele turbolta letkut, liitokset ja cooleri, joku irti / halki ??
Savuaako runsaasti ?
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Moi taas, En löytänyt haljenneita/ irronneita putkia turbon lähettyviltä. Aukaisin turboon tulevan öljylinjan putken ja öljyä siellä oli mutta ihmeen mustaa vaikkakin öljyt vaihdettu n.300 km sitten...olisiko niin että turbon voitelu ei ole ollut kunnollinen kun huudatin sitä motarilla ja se särki tuon mötikän...tässä vain tuumin noita mahdollisia vikapaikkoja.
-Eetu-
-Eetu-
Moi, turbon siivekkeet näyttää ehjiltä ja pyörii kädellä liikutellessa, pientä välystä on havaittavissa kun kädellä nostaa akselista...mutta mitään hankauksen jälkiä ei näkyvissä. Turpon alapuolella oleva öljyn paluuletku on öljyinen, mutta en siitä mitään halkeamia löytänyt. Tuo imusarjan läppä asia pitää vielä tutkia... mitään merkkivaloja ei ole asiasta syttynyt, en tiedä pitäisikö syttyä?
-Eetu-
-Eetu-
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Meillä osasi sprintterin ahtoletku aikanaan haljeta sillä lailla että sen huomasi vasta sitten kun ahtoletku oli otettu irti, pesty ja pyöritelty /väännelty käsissä.
Suunnilleen samanlainen oli tapahtumaketju muutenkin eli vaimon ajon jäljiltä annoin runtua oikein huolella ja jossain vaiheessa sen jälkeen alkoi tehottomuus/puhiseva ääni.
Suunnilleen samanlainen oli tapahtumaketju muutenkin eli vaimon ajon jäljiltä annoin runtua oikein huolella ja jossain vaiheessa sen jälkeen alkoi tehottomuus/puhiseva ääni.
® Mesen linttaklubi
Eikös se teillä ollut toisinpäin, sinun karstoittelusi jälkeen rouva avasi ajamalla imusarjaa ja katalysaattoreita niin että pelto raikuiArto kirjoitti:...vaimon ajon jäljiltä annoin runtua oikein huolella
Mutta totta, ahtovuoto voi olla piilossa niin ettei millään tahdo huomata missä.
Vikavaloja ei syty jos vaikkapa imusarja vuotaa.
wiimax.fi
Moi, kiitos kommenteista. Jotain tuollaista tässä on pakko olla. On huudateltu ja revitelty ajeltu motarilla sen minkä nyt kiipeää kierroksilta...sama mouruaminen jatkuu ja sellainen turbon selkeä mukaan tuleminen puuttuu.
Katin ja turbon välinen tiiviste on palanut pois tai en vain saa sitä enään niin tiiviiksi kun tutkin nuo turbon siivekket , joten se uusi tiiviste pitänee nyt hankkia koska sieltä ainakin fuskaa. Tuo ahtoletku pitää viel ottaa tutkintaan ajan kanssa...
-Eetu-
Katin ja turbon välinen tiiviste on palanut pois tai en vain saa sitä enään niin tiiviiksi kun tutkin nuo turbon siivekket , joten se uusi tiiviste pitänee nyt hankkia koska sieltä ainakin fuskaa. Tuo ahtoletku pitää viel ottaa tutkintaan ajan kanssa...
-Eetu-
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
No se viimeinen ahtovuoto kyllä syntyi Sprintteriin juuri näindealer kirjoitti:Eikös se teillä ollut toisinpäin, sinun karstoittelusi jälkeen rouva avasi ajamalla imusarjaa ja katalysaattoreita niin että pelto raikuiArto kirjoitti:...vaimon ajon jäljiltä annoin runtua oikein huolella
....
Nykyään ajaa rouva korostetun rauhallisesti ja 200d karstoittuu...
® Mesen linttaklubi
Moi !
Nyt alkaa hiukan valoa näkyä tunnelin päässä. Eilen putsailin ja hoonasin sitä kuulerin jälkeen EGR:lle tulevaa kumiletkua. Tiukasti se oli kiinni ja ei kovinkaan karstainen, mutta ihmeellistä rutinaa se piti kun hiukan puristelin. Pesin siis kunnolla ja koitin löytää vuotokohti...ei ainakaan silmämääräisesti löytynyt ja vesikään ei sieltä tullut lävitte. Vuorasin sen ulkopuollta oikein kunnolla jeesusteipillä/ilmastointiteippi ja takaisin paikalleen, klemmarit niin kireälle kun menevät. Auto käyntiin ja kaasuttelua; se muuten sitten auttoi ahdistukseen...toki vielä fuskaa mutta reilusti puolet suhinasta katosi , toisinaan jollain kirroksilla pelaa kun ei olisi mitään vikaa. Eli uusi putki tilaukseen. Kun saan uuden putken niin toivottavasti tämä painajainen on historiaa ja kohti uusia haasteita. Kiitos kaikille avusta !
-Eetu-
Nyt alkaa hiukan valoa näkyä tunnelin päässä. Eilen putsailin ja hoonasin sitä kuulerin jälkeen EGR:lle tulevaa kumiletkua. Tiukasti se oli kiinni ja ei kovinkaan karstainen, mutta ihmeellistä rutinaa se piti kun hiukan puristelin. Pesin siis kunnolla ja koitin löytää vuotokohti...ei ainakaan silmämääräisesti löytynyt ja vesikään ei sieltä tullut lävitte. Vuorasin sen ulkopuollta oikein kunnolla jeesusteipillä/ilmastointiteippi ja takaisin paikalleen, klemmarit niin kireälle kun menevät. Auto käyntiin ja kaasuttelua; se muuten sitten auttoi ahdistukseen...toki vielä fuskaa mutta reilusti puolet suhinasta katosi , toisinaan jollain kirroksilla pelaa kun ei olisi mitään vikaa. Eli uusi putki tilaukseen. Kun saan uuden putken niin toivottavasti tämä painajainen on historiaa ja kohti uusia haasteita. Kiitos kaikille avusta !
-Eetu-