c220 bensa, ei kipinää.
c220 bensa, ei kipinää.
C220 bensa -95. edellisellä omistajalla teki sitä että säännöllisen epäsäännöllisesti alkoi paukuttaan putkessa ja sammui. Starttaus, käyntiin ja matka jatkui. Pariviikkoa saattoi toimia moitteetta ja sama paukkuminen ja sammahdus taas. Nyt se sitten paukku viimeisen kerran ja hukkas kipinän.. Omistaja hermostui ja laitto myyntii, minähän sen ostin ko halvalla sai!!!
Elikkä bensatukkiin tulee bensaa. Putkessa paukkuminen viittais sähköpuoleen.
-Carsoft 7.4 yritetty tutkia, löytää vain ABS ja AIRBAG järjestelmät, molemmissa vikakoodeja. Ei löydä mootorinohjausta eikä pääse lukemaan realiaikasta dataa. Kokeiltu kahteen muuhun samanikäiseen mersuun, jotka molemmat dieseleitä mutta testeri löysi kuitenkin kaikki tarvittavat järjestelmät, joten itse auton päässä jotain hämärää ettei löydy.
-Ovia käytetty lukossa ja availtu, akunkenkää käytetty irti yms, ei apua...
-Kampiakselin asentotunnistin mitattu lukema tais olla suunnilleen n.900ohm. Noh kuitenkin täsmälleen samanverran näytti uudessa anturissa olevan vastusta.
-YJ-rele avattu ja todettu hyvännäköiseksi
-Kaikki sulakkeet käyty yleismittarilla läpi
-Tulpanjohdot mitattu ja n.2Kohm näytti kaikki vastusta. kaikkien tulpanjohtojen päästä kokeiltu että kipinä puuttuu.
Tässähän on kaksi puolaa imusarjan alla, molempiin tulee vain kaksi johtoa. Ensimmäiseen muistaakseni pinkki/punainen ja musta/valkoinen. Toiseen pinkki/punainen ja musta/keltainen. Pinkki/punaiset menee sulakerasian etupuolella olevaan virranjakoblokkiin, Johdot mittasin ehjiksi. Toinen mustista johdoista on yhteydessä maahan mutta toinen ei. Miksei? Maadoittaako puolat rungonkautta imusarjaan (2kpl pulteilla kiinni) ja nuo mustat sitten jotain ohjausvirtoja tms. ja että tuo maisa oleva johto olis oikosulussa tms? Vai pitäiskö toinenkin olla maissa? Voiko vika olla itse ecussa?
Mites jatketaan? Mitä lukemia puolilta pitäisi tulla? Puolat näyttivät puhtailta ja uusilta, on todennäköisesti vaihdettu joskus!
Elikkä bensatukkiin tulee bensaa. Putkessa paukkuminen viittais sähköpuoleen.
-Carsoft 7.4 yritetty tutkia, löytää vain ABS ja AIRBAG järjestelmät, molemmissa vikakoodeja. Ei löydä mootorinohjausta eikä pääse lukemaan realiaikasta dataa. Kokeiltu kahteen muuhun samanikäiseen mersuun, jotka molemmat dieseleitä mutta testeri löysi kuitenkin kaikki tarvittavat järjestelmät, joten itse auton päässä jotain hämärää ettei löydy.
-Ovia käytetty lukossa ja availtu, akunkenkää käytetty irti yms, ei apua...
-Kampiakselin asentotunnistin mitattu lukema tais olla suunnilleen n.900ohm. Noh kuitenkin täsmälleen samanverran näytti uudessa anturissa olevan vastusta.
-YJ-rele avattu ja todettu hyvännäköiseksi
-Kaikki sulakkeet käyty yleismittarilla läpi
-Tulpanjohdot mitattu ja n.2Kohm näytti kaikki vastusta. kaikkien tulpanjohtojen päästä kokeiltu että kipinä puuttuu.
Tässähän on kaksi puolaa imusarjan alla, molempiin tulee vain kaksi johtoa. Ensimmäiseen muistaakseni pinkki/punainen ja musta/valkoinen. Toiseen pinkki/punainen ja musta/keltainen. Pinkki/punaiset menee sulakerasian etupuolella olevaan virranjakoblokkiin, Johdot mittasin ehjiksi. Toinen mustista johdoista on yhteydessä maahan mutta toinen ei. Miksei? Maadoittaako puolat rungonkautta imusarjaan (2kpl pulteilla kiinni) ja nuo mustat sitten jotain ohjausvirtoja tms. ja että tuo maisa oleva johto olis oikosulussa tms? Vai pitäiskö toinenkin olla maissa? Voiko vika olla itse ecussa?
Mites jatketaan? Mitä lukemia puolilta pitäisi tulla? Puolat näyttivät puhtailta ja uusilta, on todennäköisesti vaihdettu joskus!
Käytin ecun pöydällä ja kurkkasin sisään. Ei mitää palaneen näköstä tai muutakaan tummunutta. Kaikki näkyvät juotoksetki näytti amatöörin silmin terveiltä. Mutta eihän se mitään kerro. Voihan sieltä silti jotain olla pimeänä! Oiskait tuo hyvä käyttää jollain tarkemmassa syynissä!
Puolia koitin mittailla, Elikkä ne mihin tulpanjohot tulee kiinni antoivat 7.3Kohm ja toisesta 7,4Kohm. Ja johtojen paikoista 0,7ohm ja 0,8ohm. Voisko olla järkeviä lukemia? Ja johdot oli luonnollieseti irti puolasta joten niiden kautta ei vääristänyt lukemia.
Johtosarja aika karunnäköinen, otin paperille ylös värit ja taidan illalla tilata metri tavarana sitä johtoa ja räpeltää uuden sarjan!
Puolia koitin mittailla, Elikkä ne mihin tulpanjohot tulee kiinni antoivat 7.3Kohm ja toisesta 7,4Kohm. Ja johtojen paikoista 0,7ohm ja 0,8ohm. Voisko olla järkeviä lukemia? Ja johdot oli luonnollieseti irti puolasta joten niiden kautta ei vääristänyt lukemia.
Johtosarja aika karunnäköinen, otin paperille ylös värit ja taidan illalla tilata metri tavarana sitä johtoa ja räpeltää uuden sarjan!
Kävin mittaamassa sen nokka-akselin asentotunnistimen ja 1024Ohm oli vastusta. Eli pitäisi olla ehjä. Joku kotiseppä oli näppärästi vaihtanut sen tunnistimen signaalijohdon... Uutta signaalijohtoahan saa ostamalla metritavarana mutta miten se vahdetaan? Ei oo koskaan avattua tuommosta pyöreäkantasta liitintä.. Onko samanlainen näps ja kops kun anteeninjohto ?









Totta se tuo 1,5mm2 piuha riittää, varmaan ohkasempikin mutta eiköhän se tämäkin sinne taitu! http://www.finjector.com/verkkokauppa/fin/client/index tuolta aattelin piuhat tilata. Mistä muut on tilaillu?
Printtijuotokset voivat näyttää hyviltä olematta sitä. Varsinkin isompien komponenttien paksumpiin juotosnapoihin saattaa tulla silmälle näkymättömiä vikoja, tyypillisesti tinaan tulee navan irrottava hiushalkeama. Kokenut tekijä saattaa nähdä silmällä, mutta yleensä isommat tinaklöntit paivavimpien komponenttien osalta pitää sulattaa terveellä tinalla. Hiushalkeamia tulee herkimmin isompien komponenttien juotoksiin, koska tärinä ja lämpölaajeneminen on niiden osalta merkittävintä ja tina myös vanhenee/heikkenee.jaanne kirjoitti:Käytin ecun pöydällä ja kurkkasin sisään. Ei mitää palaneen näköstä tai muutakaan tummunutta. Kaikki näkyvät juotoksetki näytti amatöörin silmin terveiltä. Mutta eihän se mitään kerro. Voihan sieltä silti jotain olla pimeänä! Oiskait tuo hyvä käyttää jollain tarkemmassa syynissä!
Puolia koitin mittailla, Elikkä ne mihin tulpanjohot tulee kiinni antoivat 7.3Kohm ja toisesta 7,4Kohm. Ja johtojen paikoista 0,7ohm ja 0,8ohm. Voisko olla järkeviä lukemia? Ja johdot oli luonnollieseti irti puolasta joten niiden kautta ei vääristänyt lukemia.
Johtosarja aika karunnäköinen, otin paperille ylös värit ja taidan illalla tilata metri tavarana sitä johtoa ja räpeltää uuden sarjan!
Maanantai iltana tilasin johdot ja tänään torstaina tulivat postiin! Jospa viikonlopun aikana kerkiäis alotella! Millä liimalla yj-rele tulis liimata tiiviiks? Siinä se peltikuori otti vähän kipiää kun ronkein sitä auki, jotai mössöä pakko laittaa suojaamaan kosteudelta... kuulemma ei saa käyttää mustaa moottorisilikoonia, oliko lie joku etikka homma mikä hapetuttas vai mikähän siinä oli syynä. Onko pelkkää jauskanpauhantaa vai pitäkö paikkansa



Nojoo.. Yj-releen liimasin Biisoni merkkisellä rubber repair epoksi liimalla, tuli kumimainen liimasauma ja tarttu niinkö tauti! paketissa kehuttiin että liimaa mitä vaan, misävaan ja millon vaan. Kestää jopa makeaa ja suolasta vettä.
Johtosarjan sain kuristtua kasaan. Nyt on kaikki moottorinohjaimelta eteenpäin lähtevät johdot vaihdettu sekä sieltä vasemman etulampun ja pissapojan säiliön välisestä liitin kammasta lähtevät piuhat! Yllättäen se lähti heti käymää ja kävi sievän kuulosesti
Carsoftallaki pääs jopa tämän hirmun sisälle mutta ei löydä kuin moottorinohjauksen, abs ja airbagin järjestelmät
kaikkisa oli alhaseen jänitteeseen viittaavia vikakoodeja jotka lähti poistamalla, eikä tullut enään takasi koeajo lenkin jälkeen!
Se tais olla sitte onnistunu remontti
Johtosarjan sain kuristtua kasaan. Nyt on kaikki moottorinohjaimelta eteenpäin lähtevät johdot vaihdettu sekä sieltä vasemman etulampun ja pissapojan säiliön välisestä liitin kammasta lähtevät piuhat! Yllättäen se lähti heti käymää ja kävi sievän kuulosesti

Carsoftallaki pääs jopa tämän hirmun sisälle mutta ei löydä kuin moottorinohjauksen, abs ja airbagin järjestelmät

Se tais olla sitte onnistunu remontti
