C180: Tyhjäkäynti notkahtelee D:llä
C180: Tyhjäkäynti notkahtelee D:llä
C180 -98:ssa ilmennyt sellaista vikaa, että kun seisotan autoa tyhjäkäynnillä esim. liikennevaloissa ja automaattissa on D silmässä, niin tyhjäkäynti notkahtelee ajoittain niin että auto käy sammumispisteessä. Notkahdus on nopea ja toistuu n. 15 sekunnin välein. Jos laitan vaihteen N:lle tai P:lle niin silloin tuota notkahdusta ei tapahdu. Ajossa ei huomaa mitään ongelmia, kiertää normaalisti ja pätkimättä. Oisko jollakulla vinkkiä mistä vois johtua?
Ilmamassamittarin vaihdoin tässä taannoin (Bosch), mutta ei auttanut vikaan. Ei myöskään näytä olevan väliä onko ilmastointi päällä vai ei.
EDIT: Vika edennyt siihen pisteeseen ettei auto enää käy kaikilla sylintereillä. Ja imusarjasta kuuluu pauke vedätettäessä.
Ilmamassamittarin vaihdoin tässä taannoin (Bosch), mutta ei auttanut vikaan. Ei myöskään näytä olevan väliä onko ilmastointi päällä vai ei.
EDIT: Vika edennyt siihen pisteeseen ettei auto enää käy kaikilla sylintereillä. Ja imusarjasta kuuluu pauke vedätettäessä.
Viimeksi muokannut Kinnunen, 27.2.2016 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
-BMW M3 -11
Minulla oli Möllissä samantapainen ongelma. Liikennevaloissa seisoessa D päällä aika ajoin tyhjäkäynti notkahti niin, että sen huomasi myös pienenä tärinänä korissa. Sytytystullpien vaihdolla oli myönteinen vaikutus asiaan, mutta aivan kokonaan se ei poistunut silläkään. Auto oli 3,2 bensa ja runsaassa pätkäajossa monta vuotta.
Mitään selliasta vikaa, mikä olisi tuota selittänyt ei varsinaisesti löytynyt, mutta ei se nyöskään koskaan mennyt sammuksiin asti. Häiritsee se silti.
Mitään selliasta vikaa, mikä olisi tuota selittänyt ei varsinaisesti löytynyt, mutta ei se nyöskään koskaan mennyt sammuksiin asti. Häiritsee se silti.
Nyt on vaihdetttu laatikkoon lukkoventiili, uudet öljyt laatikkoon, sytytystulpat. Ongelmat ovat pahentuneet selvästi: auto ei millään meinaa jaksaa edetä muutenkun kickdownia polkasemalla. Paikaltaan lähtiessä meinaa tukehtua ennen kuin lähtee etenemään. Todella tahmeaa eteneminen. Ainoastaan pakkovaihteilla lähtee normaalin rivakasti. Lisäksi jostain keulasta kuuluu kova pauke kun yrittää kiihdyttää. Välyksiä ei kuitenkaan ole, Kahdessa eri korjaamossa etsitty välyksiä mutta ei löydy. Voisko olla joku abs-anturi tms paukuttelee..
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
-BMW M3 -11
Nyt on pengottu lisää mutta vikaa ei ole löytynyt. Keulasta kuulunut pauke on paikantunut imusarjasta kuuluvaksi. Seuraavat paikat käyty läpi:
-Ei vikakoodeja
-Kaasuläppäkotelo puhdistettu
-Alipaineletkut käyty läpi
OK
-Kokeiltu uusilla puolilla
Ei vaikutusta
-Pakoputki käytetty irti katilta taakse päin
Ei vaikutusta, eikä katti ole tukossa
-Puristukset ok
-Bensanpaineet ok
-Moottori-ilmansuodatin vaihdettu
Seuraavaksi vaihdan puolan johdot ja puolien päässä olevat kumihatut. Jos ei auta niin lähetän ecun tarkastettavaksi.
-Ei vikakoodeja
-Kaasuläppäkotelo puhdistettu
-Alipaineletkut käyty läpi

-Kokeiltu uusilla puolilla

-Pakoputki käytetty irti katilta taakse päin

-Puristukset ok
-Bensanpaineet ok
-Moottori-ilmansuodatin vaihdettu
Seuraavaksi vaihdan puolan johdot ja puolien päässä olevat kumihatut. Jos ei auta niin lähetän ecun tarkastettavaksi.
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
-BMW M3 -11
Onko siinä alkuperäiset tulpan johdot?
Mä ostin C180 vm94 autoni (silloin 289tkm) pätkivänä ja lopulta ei käynyt kaikilla. Tulppien johdot vaihtoon ja alkoi toimimaan. Oli kyllä hieman hintavat verrattuna tavallisiin tulpanjohtoihin. Aikaisemmin oli vaihdettu/putsattu tunnistimia, tulppia, puolia ja vaikka mitä mikä ei tuottanut tulosta. Oli siinä tosin vikakoodi muistissa joka kertoi sytytyskatkoksesta.
Niitä johtoja pystyy muuten myös mittaamaan, jos on alkup. johdot niin niissä lukee se ohjearvo.
Mä ostin C180 vm94 autoni (silloin 289tkm) pätkivänä ja lopulta ei käynyt kaikilla. Tulppien johdot vaihtoon ja alkoi toimimaan. Oli kyllä hieman hintavat verrattuna tavallisiin tulpanjohtoihin. Aikaisemmin oli vaihdettu/putsattu tunnistimia, tulppia, puolia ja vaikka mitä mikä ei tuottanut tulosta. Oli siinä tosin vikakoodi muistissa joka kertoi sytytyskatkoksesta.
Niitä johtoja pystyy muuten myös mittaamaan, jos on alkup. johdot niin niissä lukee se ohjearvo.
Sytytyskatkoista pitäis jäädä vikakoodi ja tämä pitäis näkyä muullakin lukijalla kun starilla, jos ei ole semmoisen perässä ollut. Olikos tässä iridium tai vastaavat tulpat? Jos on, onko semmoiset asennettu? Vaikka NGK ym. väittää kaiken maailman pilipali-tulppiaan korvaaviksi tulpiksi, ei ne oikein toimi ja silloin ei aina jää edes vikakoodia.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Ongelmat ovat taas alkaneet. Auto alkaa röpöttämään ja pytty tai pari tippuu pois pelistä. Voi alkaa pelaamaan aivan yhtä äkkiä normaalisti, sitten taas jossain vaiheessa röpötys jatkuu.
Nyt on noiden ylläolevien lisäksi vaihdettu venttiilikopan tiiviste, bensapumppu Bosch ja bensansuodatin.
Olisiko Oulun seudulla joku joka tätä voisi tutkia korvausta vastaan? MB-Osa löi jo hanskat tiskiin.
Nyt on noiden ylläolevien lisäksi vaihdettu venttiilikopan tiiviste, bensapumppu Bosch ja bensansuodatin.
Olisiko Oulun seudulla joku joka tätä voisi tutkia korvausta vastaan? MB-Osa löi jo hanskat tiskiin.
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
-BMW M3 -11
Mulla oli s202:ssa samanlaista vikaa. Autolla oli silloin ajettu 100tkm. Syy siihen selvisi nopeasti Veholla, korjaus maksoi 1tunnin marmoripalatsin työhinnan. Pihakoivun alla ja nyrkkipajossa vikaa olisi haettu päiväkausia. Syy tyhjäkäynnin notkahteluun oli likainen kaasuläpän akseli, joka esti läpän palautumisen nollakohtaan ja myös nollakytkimen toiminnan.
Jos sen nollakytkinsysteemin (yksi vai useampia) pystyisi tarkistamaan. Ymmärtääkseni se pakottaa tyhjäkäynnin kierrosluvun, joka sitten riippuu koneen lämpötilasta.Kinnunen kirjoitti:Kaasuläppäkotelo on puhdistettu. Täytyy vielä tarkastaa tuo akseli. Kiitos vinkistä!sipi kirjoitti:Syy tyhjäkäynnin notkahteluun oli likainen kaasuläpän akseli, joka esti läpän palautumisen nollakohtaan ja myös nollakytkimen toiminnan.