MB C 200/220 CDI Moniurahihnan vaihto

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Joonas
Viestit: 2
Liittynyt: 10.9.2007 19:50

MB C 200/220 CDI Moniurahihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja Joonas »

Tietääkö kukaan miten hihnankiristin löysätään ja mitä muuta pitäisi huomioida ?
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Re: MB C 200/220 CDI Moniurahihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Joonas kirjoitti:Tietääkö kukaan miten hihnankiristin löysätään ja mitä muuta pitäisi huomioida ?
Sehän on semmonen alun toista minuutin homma kun remmin vaihtaa :wink:

Kiristinpyörän alla on 12-kanttisen 17Mm piippuavaimen paikka jolla väännetään kiristintä löysälle. Kiristimessä on paikka vaikka naulalle joka lukitsee kiristimen löysälle ja sitten voi rauhassa vaihtaa sen remmin.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29278
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

mitä muuta
Jos hihna pärisee vika on laturin vapaakytkimessä, jos kuuluu vikinää syypää voi olla kiristin.
Avatar
t.p.k
Viestit: 46
Liittynyt: 10.2.2014 18:58
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja t.p.k »

Remmi on vähän reilu 20 000km vanha ja näyttää tältä.

Kuva

Mikähän tuon yhden uran on syönyt? :o
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29278
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lisäksi paljon poikkeimia, sanoisin että joko muistikuva ajetuista kilometreistä ihan väärä tai sitten tosi huonolaatuinen hihna.
Vapajaako tuo tyhjäkäynnillä ? Jos vapaakytkimen jumitus aiheuttaisi tuollaista ... tiedähäntä.
wiimax.fi
Avatar
t.p.k
Viestit: 46
Liittynyt: 10.2.2014 18:58
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja t.p.k »

Muistikuva ei ole ihan väärä. Huoltokirjasta tarkistin viimeksi vaihdettu 271tkm ja nyt mittarissa 291tkm.
Välissä tyhjäkäynnillä esim valoissa ollessa auto on täristänyt/resonoinut kohtuulisen paljon. Tämäkin ollut hyvin epäsäänöllistä. Voiko vapaakytkin toimia välissä ja välissä ei? Pitääkö vapaakytkimen vaihtoon olla jokin erikoistyökalu.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29278
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä se jumittaa kerrasta, tai ainakaan en ole kuullut että välillä pelaisi ja välillä ei.
Tarvitaan erikoistyökalu.
wiimax.fi
Avatar
t.p.k
Viestit: 46
Liittynyt: 10.2.2014 18:58
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja t.p.k »

Pitääpä siis kokeilla ensin vaihtaa pelkkä remmi ja seurailla tilannetta. Jos särkee uudelleen niin jossakin varmaan on hämminkiä :?
HannuS
Viestit: 438
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Re: MB C 200/220 CDI Moniurahihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Aki P kirjoitti:
Joonas kirjoitti:Tietääkö kukaan miten hihnankiristin löysätään ja mitä muuta pitäisi huomioida ?
Sehän on semmonen alun toista minuutin homma kun remmin vaihtaa :wink:

Kiristinpyörän alla on 12-kanttisen 17Mm piippuavaimen paikka jolla väännetään kiristintä löysälle. Kiristimessä on paikka vaikka naulalle joka lukitsee kiristimen löysälle ja sitten voi rauhassa vaihtaa sen remmin.
Mulla on V6 saman tyyppinen kiristäjä. Sen jousi vaan oli gates merkkisessä tarvike kiristäjässä todella tiukka jotta meinas usko loppua. No ei se usko sitten kumminkaan loppunu vaan lisävoima ja lenkkiavain myljäsi sen 12 kanttisen kannan siitä kiristäjän rungosta pilalle. Vanhan jouduin laittamaan takasin. Onko tuollaista sattunu muille. Haaveilen että seuravassa vaihdossa käytän täysin suoraa 17 mm 12 kulmaista lenkkiavainta. Semmosia kuin tässä kuvassa.

Kuva
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”