Om605 ei pyöri kunnolla.
Om605 ei pyöri kunnolla.
Yksi ilta ajellessani huomasin että mese ei toimi kunnolla, malliltaan C 250 TDT -98, rupesi työntämään reippaasti valkoista savua. Noh auto parkkiin ja ensimmäiseksi manailemaan, että ahdin on porsinut. Hinaus kotiin ja eikun tutkimaan, ahtimessa ei kuitenkaan tuntunut turhia välyksiä mutta öljyä kuitenkin löytyi jonkin verran coolerin putkista. Samalla huomasin että työntää jonkin verran savua suuttimien kopan alta. 4 ja 5 pytyn kuppi näkyi olevan täynnä naftaa, (juuri vaihdoin kaikki ylivuotoletkut). 3 pytyn kupin ympärys oli aivan musta piestä. Uuden aluslevyn vaihdoin 3 suuttimeen. Ei vaikutusta, työntää edelleen naftaa ja savua sieltä jostain välistä. Sitten vaihdoin 2 ja 3 pytyn suuttimet päikseen hetken pelasi jollain lailla, mutta sitten rupesi taas vuotamaan 3 pytystä ja kone samanaikaisesti rallattelee ja kolkattelee ihmeellisesti kaasua lisättäessä. Rupeaa pikku hiljaa käämi palamaan tuon kinnerin kanssa joten viisaammat jos voisivat auttaaa Kiitos!!
Re: Om605 ei pyöri kunnolla.
Kansi taikka kansinahka mennyttä, tässätapauksessa lienee kansi yleisempi vika koska kansinahka on kuparia tai jotakin peltiä vakiona.Tapsi kirjoitti: rupesi työntämään reippaasti valkoista savua.
Suutinvikoihin en oikein ota kantaa ja kannattaa vielä kuunnella muidenkin tuomioita ennenkuin lähdet aukomaan,voin olla väärässäkin ja toivottavasti olenkin.
edit: orsiin kommentti varmaan osuu paremmin oikeaan, se tuli tätä kirjottaessani

eli suuttimet irti ja kuulien tarkistusta jne

Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Suuttimet pois niin näkee lampulla että onko siinä keskellä reikää poikittain varsi missä pallo keskellä
hankala selittää mutta tajuat kyllä jos niissä eroa on keskenään. Vuodon korjaukseen tarvit erikoistyökalun jota saa esim kl varaosilta hintaan 50€. Lisäksi tarvit vetovasaran jossa on suuttimen paikalle sopeva kierre . Hehku pois ->suutin pois-> Lukitusmutteri pois-> esikammio vetovasaralla irti -> kammion ja sen pesän puhdistus kannesta huolellisesti hiomapaperilla -> esikammion pintaan pakoputken asennustahnaa ja takaisin kanteen -> lukitusmutteri kanteen kiinni, itee olen käyttäny +200nm.

C250TDT -98
Suuttimia käytelty irti ja näkyy siellä olevan semmoset mustat pallukat keskellä reikää. Toiset semmoset vaaleat pienemmät pallukat on sitten siellä ihan reunassa imusarjaan päin. Suuttimet kun käyttää irti ja laittaa takaisin niin hetken aikaa pyörii ihan nätisti mutta sitten alkaa taas kalkatus. Tarvitseeko venttiilikoppaa käyttää irti jos meinaa nuo esikammiot tiivistellä ja kiristellä?
Orsii-:lle hain avaimen Oulusta työkalutorilta, joku verkkolauppakin niitä muistaakseni myi... Soita kl:lle, voi löytyäkin
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Missähän lie vielä vikaa kun työntää tuota valkoisen harmaata savua. Kalkatus kuitenkin loppui, kun tiivistelin tuon kolmannen mukin kammion. Kirin muitakin kammioita samalla kun olivat vähän löysällä. Eli ei siis pyöri kunnolla ja savuttaa..
Edit: savutus loppui kun kengitti koneen kuumaksi. Mutta ei pyöri vieläkään tasaisesti..
Edit: savutus loppui kun kengitti koneen kuumaksi. Mutta ei pyöri vieläkään tasaisesti..
Ilmoja vetää ainakin koko ajan pyöriessään, huomaa heti että menee ilmoja polttoaineen seassa kun katsoo niitä kirkkaita pumpun letkuja. Ei ole pumppua tarkasteltu vielä. Kävin eilen lenkin ajamassa noin.30km niin ei savuttanut enää ollenkaan, mutta 1, 3 ja 5 pytyn kuppi oli täynnä naftaa. Ei taida tehdä mitään tuolla mustalla ylivuoto letkulla mitä Diesel puljuissa myövät. Mutta tuntui kuitenkin että ajolenkin jälkeen olisi ruennut pyörimään tasaisemmin tyhjäkäynnillä..
Mulla tupsautteli vaaleeta savua kun pääsi tiisseli loppumaan ja veteli ilmoja jonkin aikaa... Kun sai tankin täyteen ja ajettua hieman niin ei oo tupsutellu vaaleita savumerkkejä.Tapsi kirjoitti:Ilmoja vetää ainakin koko ajan pyöriessään, huomaa heti että menee ilmoja polttoaineen seassa kun katsoo niitä kirkkaita pumpun letkuja. Ei ole pumppua tarkasteltu vielä. Kävin eilen lenkin ajamassa noin.30km niin ei savuttanut enää ollenkaan, mutta 1, 3 ja 5 pytyn kuppi oli täynnä naftaa. Ei taida tehdä mitään tuolla mustalla ylivuoto letkulla mitä Diesel puljuissa myövät. Mutta tuntui kuitenkin että ajolenkin jälkeen olisi ruennut pyörimään tasaisemmin tyhjäkäynnillä..
näissä ei tarvi kuin aivastaa imukanavaan niin tuntuu että jää venttiili vuotamaan
oliko imusarja irti?

www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex