Kierrosten "humpaus" ongelma...
Kierrosten "humpaus" ongelma...
...c220 dieselissä ja kyllä...on se automaatti ja vm. -96, mittarissa 167th.
Tyhjäkäynnillä toimii ok mutta ajamaan lähtiessä kierrokset alkavat "humpaamaan" kun lämmöt nousee 80:een, kestää jonkun aikaa ja sitten lopettaa tai sitten humpaaminen alkaa heti ja loppuu vasta kun moottori on kunnolla lämmennyt. Ilmenee siis vain kun autolla lähdetään ajamaan moottorin jo jäähdyttyä kunnolla ja ajettaessa tasaisella nopeudella. Paitsi että eilenköhän se nyt oli niin löysättyäni kaasun laski kierrokset humpaamalla. Tuo humpaaminen on voimakkuudeltaan sellainen, että sen tuntee kun veto käy päällä ja löysää edes takaisin. Eka kerralla luulin, että ulkona vain tuulee mutta vilkaisu kierroslukumittariin paljasti asian oikean laidan.
Sitten vielä jäähdytys nestettä menee vähän toista litraa parin
kuukauden aikana. Ei tietenkään välttämättä edellä mainitun
vian kanssa mitään tekemästä.
Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille. Vinkit ois nyt tarpeen jos jollakin
on kyseinen vika tullut vastaan.
Tyhjäkäynnillä toimii ok mutta ajamaan lähtiessä kierrokset alkavat "humpaamaan" kun lämmöt nousee 80:een, kestää jonkun aikaa ja sitten lopettaa tai sitten humpaaminen alkaa heti ja loppuu vasta kun moottori on kunnolla lämmennyt. Ilmenee siis vain kun autolla lähdetään ajamaan moottorin jo jäähdyttyä kunnolla ja ajettaessa tasaisella nopeudella. Paitsi että eilenköhän se nyt oli niin löysättyäni kaasun laski kierrokset humpaamalla. Tuo humpaaminen on voimakkuudeltaan sellainen, että sen tuntee kun veto käy päällä ja löysää edes takaisin. Eka kerralla luulin, että ulkona vain tuulee mutta vilkaisu kierroslukumittariin paljasti asian oikean laidan.
Sitten vielä jäähdytys nestettä menee vähän toista litraa parin
kuukauden aikana. Ei tietenkään välttämättä edellä mainitun
vian kanssa mitään tekemästä.
Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille. Vinkit ois nyt tarpeen jos jollakin
on kyseinen vika tullut vastaan.
Tuollaista ongelmaa en muista 220D:ssä, vaikka monenlaista on vastaan tullut noita korjatessa.
Äkkiseltään tuntuu että vika löytyy ruiskustuspumpusta, autoa kannattaa käyttää testerissä.
Nesteen katoamisesta - ellei mistään kohtaa tiputa alle tai kenno vuoda niin kannentiivisteestä joutuu vikaa etsimään.
Korjaamoilta löytyy pumppu jolla voi laittaa järjestelmään esim 1,5 "kilon" paineen, jolloin vuotokohta löytyy npeasti mikäli jostain vuotaa ulospäin.
Tervetuloa Meselle, c220.
Äkkiseltään tuntuu että vika löytyy ruiskustuspumpusta, autoa kannattaa käyttää testerissä.
Nesteen katoamisesta - ellei mistään kohtaa tiputa alle tai kenno vuoda niin kannentiivisteestä joutuu vikaa etsimään.
Korjaamoilta löytyy pumppu jolla voi laittaa järjestelmään esim 1,5 "kilon" paineen, jolloin vuotokohta löytyy npeasti mikäli jostain vuotaa ulospäin.
Tervetuloa Meselle, c220.

wiimax.fi
PP D osannee kertoa itse tarkemmin, mutta kuvittelisin että pumpun voi lähettää matkahuollossa korjattavaksi, ei siinä varmaan kovin kauaa mene.c220 kirjoitti:Tarkemmin asiaa mietittyäni, jätetään tuo Oulu pois ja kysynkin uudestaan,
että löytyykö Juuka - Joensuu lähistöltä luotettavaa korjaamoa poislukien
nuo merkkiliikkeet. Tuli tuonne PP Dieseliin niin paljon matkaa, että ei taida
kannattaa sinne sitä sinne asti viedä.
Asennushommat onnistunevat aika monella pajalla jos et osaa itse sitä autoon kiinni laittaa.
Ammattitaitoisia dieselpajoja ei oikein puissa kasva. Olen Pohjois-Karjalasta itsekkin, ja eipä tule nyt näiltä kulmilta yhtään mieleen.

Ongelma on vain siinä tuo vika ensin varmasti todentaa ennen kuin sitä uskaltaa minnekään lähettää. Koska tässä tapauksessa mukana on autoliike joka myös osallistuu kustannusten jakamiseen. Jos korjaaminen tulee kohtuuttoman kalliiksi niin joutuu miettimään muita vaihtoehtoja.
Liekö sitten ainut vaihtoehto viedä Laakkoselle, että selvittävät ensin vian ja kustannukset?
Ei siis Laakkoselle (mistä lie mielee juolahtanu), vaan
Autotalo E. Hartikaiselle
.
Liekö sitten ainut vaihtoehto viedä Laakkoselle, että selvittävät ensin vian ja kustannukset?
Ei siis Laakkoselle (mistä lie mielee juolahtanu), vaan
Autotalo E. Hartikaiselle

Viimeksi muokannut c220, 17.3.2006 10:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei ollu vika polttoainepumpussa ei. PP Diesel ei sitten onnistunutkaan vaihtamaan Boschin pummpua. Siispä vein sen sitten Kuopion Diesel huoltoon. Siellä vaihettiin pumppu, mutta vika ei korjaantunut. Että olokoon sitten tältä erää, kun ei vikaa löydy, niin ei löydy. Ajetaan sitten niin kauan, että vika seleviää. Toisaalta eipä tuo vikakaan ole kummentunut 20th km:n aikana. Liekö vika sitten laatikossa?? Testeritkään kun ei mitään vikaa löydä.
Kyllähän se onnistu vaihtaan pumpun, vakionoppeussäädin vain ei ennää pelanu. Jos kirjottaa, niin pitäs kirjottaa niinko asia onc220 kirjoitti:Ei ollu vika polttoainepumpussa ei. PP Diesel ei sitten onnistunutkaan vaihtamaan Boschin pummpua. Siispä vein sen sitten Kuopion Diesel huoltoon. Siellä vaihettiin pumppu, mutta vika ei korjaantunut. Että olokoon sitten tältä erää, kun ei vikaa löydy, niin ei löydy. Ajetaan sitten niin kauan, että vika seleviää. Toisaalta eipä tuo vikakaan ole kummentunut 20th km:n aikana. Liekö vika sitten laatikossa?? Testeritkään kun ei mitään vikaa löydä.

pp d kirjoitti:Kyllähän se onnistu vaihtaan pumpun, vakionoppeussäädin vain ei ennää pelanu. Jos kirjottaa, niin pitäs kirjottaa niinko asia onc220 kirjoitti:Ei ollu vika polttoainepumpussa ei. PP Diesel ei sitten onnistunutkaan vaihtamaan Boschin pummpua. Siispä vein sen sitten Kuopion Diesel huoltoon. Siellä vaihettiin pumppu, mutta vika ei korjaantunut. Että olokoon sitten tältä erää, kun ei vikaa löydy, niin ei löydy. Ajetaan sitten niin kauan, että vika seleviää. Toisaalta eipä tuo vikakaan ole kummentunut 20th km:n aikana. Liekö vika sitten laatikossa?? Testeritkään kun ei mitään vikaa löydä.



- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Alko uteliasta kiinnostamaan, minkälainen pumppu siellä Kuopiossa vaihdettiin ??
Yritettiinkö edelleen vielä rivipumpun asennusta ???

Yritettiinkö edelleen vielä rivipumpun asennusta ???


They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Eli voidaan todeta...."Leikkaus onnistui mutta potilas kuoli"......



They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Näin sähköhärpäkkeitä karttavana voisin todeta että harmic220 kirjoitti:Ei yritettykään enää rivipumppua vaihtaa, vaan vaihettiin entiseen malliin
Lucaksen vaihtopumppu vuoden takuulla.

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Mitenkhään se on, ko net sannoo että son oppivaa mallia tuo loova. Minkhään verran se oppii, ko tuossa meni vaihot äkäseksi, olisko lie oppinu ajan kans pehmenthään?Lucky-Dog kirjoitti:Alko uteliasta kiinnostamaan, minkälainen pumppu siellä Kuopiossa vaihdettiin ??
Yritettiinkö edelleen vielä rivipumpun asennusta ???![]()
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Eipä ole valitettavasti mitään käsitystä.....kokeiltava juttu




They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Asiaa- ja asiantuntemattomana voin kirjoittaa väärän aiheen yhteyteen, se annettakoon anteeksi, kun en tiedä mitä humppauksella tarkoitetaan.
Mersussani C 220 CDI A, 9/2000, W202, 69 tkm, on ominaisuus, jota parissa aikaisemmassa CDI:ssä ei ole ollut. Vika tai ominaisuus ilmenee erityisesti kylmällä moottorilla aika ajoin kesäaikana moottorin käydessä joutokäyntiä. Kierrokset "vaeltavat" eli nousevat ja laskevat siten, että sen huomaa mittarista ja persuksella (100-150 r/min.?). Talvella tätä ei tapahdu missään olosuhteissa.
Käytin auton tavoistani poiketen Vehon testerissä, joka ei tiennyt asiasta mitään. Kahdelta Vehon pätevältä ja ystävälliseltä työnjohtajaltakaan en saanut vastausta ongelmaan. Hyvän neuvon sain: "Älä välitä, aja vain". Dealerin ohjeitten mukaisesti karstat on poltettu jos niitä ylipäänsä ajamalla voi poistaa.
Ovatko mesen autotohtorien neuvot samat kuin merkkiliikkeen

Mersussani C 220 CDI A, 9/2000, W202, 69 tkm, on ominaisuus, jota parissa aikaisemmassa CDI:ssä ei ole ollut. Vika tai ominaisuus ilmenee erityisesti kylmällä moottorilla aika ajoin kesäaikana moottorin käydessä joutokäyntiä. Kierrokset "vaeltavat" eli nousevat ja laskevat siten, että sen huomaa mittarista ja persuksella (100-150 r/min.?). Talvella tätä ei tapahdu missään olosuhteissa.
Käytin auton tavoistani poiketen Vehon testerissä, joka ei tiennyt asiasta mitään. Kahdelta Vehon pätevältä ja ystävälliseltä työnjohtajaltakaan en saanut vastausta ongelmaan. Hyvän neuvon sain: "Älä välitä, aja vain". Dealerin ohjeitten mukaisesti karstat on poltettu jos niitä ylipäänsä ajamalla voi poistaa.

Ovatko mesen autotohtorien neuvot samat kuin merkkiliikkeen

Tenta, jonkinverran kierrokset vaihtelevat normaalistikin mutta kyllähän tuo 100-150 kierrosta kuulostaa paljolta.
Mikäli oire esiintyy vain kylmänä ja autossasi on sähköinen lisälämmitin, kierrosten vaihtelu voisi johtua siitä.
Toisaalta vuodenajan ei pitäisi vaikuttaa ainakaan niin että talvella ei vaella ja kesällä vaeltaa ?
Mikäli oire esiintyy vain kylmänä ja autossasi on sähköinen lisälämmitin, kierrosten vaihtelu voisi johtua siitä.
Toisaalta vuodenajan ei pitäisi vaikuttaa ainakaan niin että talvella ei vaella ja kesällä vaeltaa ?
wiimax.fi
Kiitos kommentista Dealer
Autossa on kello-ohjattava dieselwebasto ja ilmastointi. Kummallakaan ei ole vaikutusta kierrosten vaeltamiseen. Merkillistä on, että vaeltelu poistui talveksi ja alkoi, kun kevät koitti. Auto kulkee hyvin ja toimii muuten moitteetta. Pitkää maantieajoa moottoritietä maksiminopeudella ja kiihdytyksiä on riittävästi.
Ilmiö on häiritsevä, siksi auto on käynyt Veholla testerissäkin. Olen käyntiin tyytymätön. Voi olla, että syyn selvittäminen vaatisi paljon työtä. Auton takuu päättyy elokuussa. Jos autossa on vika, niin vian etsimisestä aiheutuvat kustannukset kuuluvat eurooppatakuun korvattaviksi ilman omavastuuta. Jos vikaa ei ole, niin kustannukset ovat auton omistajan.
100%:sen varma olen siitä, että vaeltamisen aiheuttaa vika, mutta sitä en tiedä, onko se tutkimisen arvoinen.
EDIT, tuolla oli vastaus kysymykseeni:
viewtopic.php?t=380&start=30

Ilmiö on häiritsevä, siksi auto on käynyt Veholla testerissäkin. Olen käyntiin tyytymätön. Voi olla, että syyn selvittäminen vaatisi paljon työtä. Auton takuu päättyy elokuussa. Jos autossa on vika, niin vian etsimisestä aiheutuvat kustannukset kuuluvat eurooppatakuun korvattaviksi ilman omavastuuta. Jos vikaa ei ole, niin kustannukset ovat auton omistajan.
100%:sen varma olen siitä, että vaeltamisen aiheuttaa vika, mutta sitä en tiedä, onko se tutkimisen arvoinen.
EDIT, tuolla oli vastaus kysymykseeni:
viewtopic.php?t=380&start=30
Viimeksi muokannut Tenta, 29.5.2006 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Omassa väykyssä, 200CDI -02, oli yhdessä vaiheessa selkeä kierrosten epämääräinen heilahtelu. Normaalisti kone pyörii mulla 710 rpm/min. Kierrosten heilunta ilmeni ajoittain.
Lisälämmittimellä, automaatin kepin asennolla tai millään muullakaan ulkoisella tekijällä kuten esim. auringon pilkuilla, ei tuntunut olevan mitään tekemistä ko. asiaan.
Humpaus kuitenkin poistui täysin ilmamassa-, imuilmanpaine- ja imuilmanlämpötila-anturien putsauksella.
Todennäköisesti joku noista tai kaikki yhteensä vaikuttaa asiaan...tai sitten ei.
Lisälämmittimellä, automaatin kepin asennolla tai millään muullakaan ulkoisella tekijällä kuten esim. auringon pilkuilla, ei tuntunut olevan mitään tekemistä ko. asiaan.
Humpaus kuitenkin poistui täysin ilmamassa-, imuilmanpaine- ja imuilmanlämpötila-anturien putsauksella.
Todennäköisesti joku noista tai kaikki yhteensä vaikuttaa asiaan...tai sitten ei.
Re:
Voiko noita putsaa crc ilmamassamittarin puhistus aineella?mb300sd kirjoitti: ↑29.5.2006 21:07 Omassa väykyssä, 200CDI -02, oli yhdessä vaiheessa selkeä kierrosten epämääräinen heilahtelu. Normaalisti kone pyörii mulla 710 rpm/min. Kierrosten heilunta ilmeni ajoittain.
Lisälämmittimellä, automaatin kepin asennolla tai millään muullakaan ulkoisella tekijällä kuten esim. auringon pilkuilla, ei tuntunut olevan mitään tekemistä ko. asiaan.
Humpaus kuitenkin poistui täysin ilmamassa-, imuilmanpaine- ja imuilmanlämpötila-anturien putsauksella.
Todennäköisesti joku noista tai kaikki yhteensä vaikuttaa asiaan...tai sitten ei.