c250turbodieseliin EVRY!? Toimii!!

Katso myös W210
TommiS
Viestit: 46
Liittynyt: 24.10.2010 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Jos tuo oli mulle orsi toi et ei kannata vakio ahtimella ton 2,7 kohm alle mennä, niin se on aivan varmasti totta! Mutta multa löytyy toi kkk turbo ja isompi cooleri koneen kyljestä.
Mutta mutta oliko sulla toi 2,7 kohm tossa penkityksessä vai vielä vähemmän vastusta?
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

ihan rautalnGasta, mitä tuo nyt sitten ihan konkreettisesti tekee ? eli minkä arvoa muutetaan, ja ketä huijataan ?
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Mulla oli 1,8kohm vastus penkissä mutta 2,2kohm anto samat lukemat ja sillä pysty mun autolla ajamaa ilman rynkytyksiä vaikka täysillä oli.
C250TDT -98
TommiS
Viestit: 46
Liittynyt: 24.10.2010 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

ok. Mulla on toi 2,7 kohm + potikka nyt, mutta vetoja oli kyl huomattavasti paremmin kun koitin pelkällä potikalla ja vastus oli siel 1,8 - 2 kohm tuntumassa.
Työntää kyl kivasti jo mustaa tolla 2,7 kohm! 8)
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 978
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

4kohm vastuksella kokeiltu. vaikutusta oli jonku verran eli säätöalue sais tieten vakioturbolla olla n.2,7-5kohm välillä nii se taitaa riittää, jos kerran 2,7 puskee jo kovastikin mustaa :roll:
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
TommiS
Viestit: 46
Liittynyt: 24.10.2010 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Kyl se sellasta tummaa huntua jättää tolla 2,7 kohm:lla. Mutta kokeilemalla sen huomaat ite! :D veikkaisin että jos tolla väykyn ahtimella ja 1.2 barilla tulee savua niin vakio pillerillä ja vakio paineilla sitä tulis reilummin..? 8)
Avatar
ArPi
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 1079
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja ArPi »

Kai se on huomenna erotiik.. eiku elektroniikka liikkeeseen mentävä.. Itellähän kans 606:sen kihara tuossa, mut syöttöö vaan puuttuu..
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...

Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
TommiS
Viestit: 46
Liittynyt: 24.10.2010 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Jokos arpi sai evryn asennettua? Jos sulla on vakio ohjelmalla ollu tuo om606 hyrrä niin varmasti evryllä saat huomattavan eron aikaan! :lol:
Avatar
ArPi
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 1079
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja ArPi »

TommiS kirjoitti:Jokos arpi sai evryn asennettua? Jos sulla on vakio ohjelmalla ollu tuo om606 hyrrä niin varmasti evryllä saat huomattavan eron aikaan! :lol:
Ei oo vielä :( Tänään tinailen kasaan ja huomenna autoon kiinni.. Kiirus meinaa olla, kun ei kerkee edes Mersua virittämään. Ja muuta ei tosiaan nyt oo tehty, kun 606:sen fööni ja 3" putkisto.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...

Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
TommiS
Viestit: 46
Liittynyt: 24.10.2010 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Tässä video tosta omasta. Vastus 2,7 kohm.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PT8HB2VKwUk[/youtube]
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

ArPi kirjoitti:
TommiS kirjoitti:Jokos arpi sai evryn asennettua? Jos sulla on vakio ohjelmalla ollu tuo om606 hyrrä niin varmasti evryllä saat huomattavan eron aikaan! :lol:
Ei oo vielä :( Tänään tinailen kasaan ja huomenna autoon kiinni.. Kiirus meinaa olla, kun ei kerkee edes Mersua virittämään. Ja muuta ei tosiaan nyt oo tehty, kun 606:sen fööni ja 3" putkisto.
Orsiilla ilman evryä 606ahdin+suorempi putki 165hv ja evryn kanssa 215 :)
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
ArPi
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 1079
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja ArPi »

Nyt ois evry tinailtu kiinni ja kyllä se tummaa pöläyttelee putkesta.
Mitä tuossa vetoja otin, niin 0-100km/h väheni 12sek->9sek. Tuo automaatti tuntuu vaan syövän tehot.
Nyt on 2,2kohm vastus ja 2,5kohm potikka, mikä saa levätä nollilla. Ei mitään ongelmia käynnin suhteen tuolla 2,2khom:lla.

http://smg.photobucket.com/albums/v333/ ... 012028.mp4
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...

Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
TommiS
Viestit: 46
Liittynyt: 24.10.2010 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

onkos sulla arpi 5v automaatti? Mulla on 4v automaattilootalla.
Paljon toi farkku painaa?
Avatar
ArPi
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 1079
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja ArPi »

TommiS kirjoitti:onkos sulla arpi 5v automaatti? Mulla on 4v automaattilootalla.
Paljon toi farkku painaa?
Juu 5v sähköloota on mulla. Painosta en tiedä, pitää katella jostain ja samalla jos löytys mitä tehdas lupaa 0-100 tuolle.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...

Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

TommiS
Viestit: 46
Liittynyt: 24.10.2010 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Mites muuten arpi on ahtopaineen laita? Ootko saanu nostettua vakiosta?
Tehdas lupaa 10.5 0-100km/h.
Paino eroo sedanilla vs. farkku 40kg? Tuntuu aika pieneltä erolta.
Avatar
ArPi
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 1079
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja ArPi »

Nytten ahdot käväsee siellä 1,4:ssä ja tasottuu sitten vedossa johonkin 1,1-1,2. Jotain 0,3 varmaan nousi evryn myötä.

Pers dyno sanoo, että tuota orsiin 215 ei olla kyllä lähelläkään. Aika hurjalta kuullostaa, joten kai se on kokeiltava vähä eri vastuksilla vielä.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...

Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Onhan orsiilla myös isompi cooleri. Ahdot kuulostaa olevan samaa luokkaa elikkä ensin käy ylempänä sitten tasoittuu tuohon.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
TommiS
Viestit: 46
Liittynyt: 24.10.2010 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Veikkaan kanssa et mikä siellä nyt rajoittaa tehoa on tuo cooleri.
Itellä kans isompi cooleri keulalla, mutta muutamien vetojen jälkeen kun
koittaa kädellä ahtoputkia niin ovat "lämpimiä" (~40 astetta).
Tuo kkk turbo luultavammin toimii jo aika moisena lämpöpumppuna noilla paineilla ja syötöillä.
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Yks tekijä on kans se pumpun ajoitus. Ei tarvii olla paljon pielessä niin ei kulje ja kuluttaa enemmän. Joka mersussa mistä olen säätäny niin on ollu lähemmäs 10 astetta myöhässä.
C250TDT -98
Avatar
ArPi
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 1079
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja ArPi »

cuuleri voi juu ahistaa ja ahistaakin. Ennakko on säädetty vähän aikaa sitten 13ykk.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...

Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
TommiS
Viestit: 46
Liittynyt: 24.10.2010 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Tarkistetaanko ajoitus näissä samalla tavalla, kun vanhemmissa?
-> http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... oittaminen.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joka mersussa mistä olen säätäny niin on ollu lähemmäs 10 astetta myöhässä
Täh ? Jos on 10 astetta pielessä käy pehmeästi kuin bensakone eikä kulje yhtään mihinkään.
Mitä moottoreita nuo on olleet ?
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Kaikilla on ajomäärä ollut yli 500tkm kylläkin mutta omassakin ajoitus oli 23jykk ennen säätöä ja kyllähän se enemmän bensa mersulta kuulosti :lol:
C250TDT -98
Avatar
Raatokärppäne
Viestit: 10
Liittynyt: 09.10.2011 19:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Raatokärppäne »

Ooppa orsii rehelline. :D Ei mun vehkeellä ole vielä 500tkm ajettu. Toivottavasti. Knock the wood. Ajoitus oli 22 jykk ja kävi helvetin nätisti. Ajoitus 13 ja tuttu mersun käynti tuli ja alko auto liikkumaanki!
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Tulipahan omaan autoon laitettua pakopaine mittari ja eipä se mikään yllätys ole että painettahan siellä on..ja paljon :lol:

Isompi turbo pitäs olla mutta vakio sarjaan sopivaa ei taida ihan heti löytyä ja muutenkin seuraava koko alkaa olla se hx35 holsetti. Ei oikein tuohon väliin löydy mitään..mites ois joku isompi vnt? Kellään kokemuksia saako mitenkään järkevästi ohjattua? :idea:
C250TDT -98
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

320cdi:n turbo? Vois riittää siihen mitä vakiopumpusta saa ulos?
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

pekkovee kirjoitti:ihan rautalnGasta, mitä tuo nyt sitten ihan konkreettisesti tekee ? eli minkä arvoa muutetaan, ja ketä huijataan ?
[Pelkistettynä eli jätetään tietokoneen tekemät hifistelyt pois]:

Sähköinen rivipumppu toimii sillä tavalla, että tietokone painaa PWM pulsseilla pumpun sisällä olevaa säätötankoa, joka lisää syöttöä. Ihan samanlaista kun vanhemmassa vaijeripumpussakin on. Kaasupolkimen asennon perusteella, esimerkiksi kaasupoljin 75%, yritetään saada säätötanko asentoon, joka vastaa 75% maksimyötöstä. Ei pumpun maksimisyötöstä vaan siitä tehtaan määrittämästä maksimisyötöstä. Pumpun sisälle syötetään "signaali" ja sieltä tulee ulos kaksi signaalia, toinen on referenssi ja toinen muuttuu säätötangon asennon mukaan. Mitä syvemmällä säätötanko on sitä suurempi signaali. Vertaamalla näitä kahta signaalia toisiinsa tietokone tietää miten syvällä säätötanko on.

Vastuksella pienennetään palaavaa signaalia, joten tietokoneen luullessa syöttötangon olevan kohdassa 75% se saattaakin olla jo asennossa joka vastaa 130% syöttömäärää tehtaan maksimista eli vääntömomentti sillä kohtaa on kasvanut 65%. -> näin säätötanko saadaan menemään aivan ääripäähänsä, jossa se ei ole koskaan ennen käynyt.

Eli mitään kamalaa tuolla ei saa aikaan mitä ei saisi vaijeripumpun ruuvauksellakaan.

Lastuttajat taasen muuttavat syöttökarttaa tietokoneen sisällä siten, että se kohta missä alunperin oli 75% syöttömäärä vastaava paluusignaali, siihen kirjoitetaan paluusignaalille niin suuri luku, että se vastaa vaikkapa 90% syöttömäärää. Kun tietokone kaasupolkimen käskemänä pyytää 75% toteutuukin oikeasti 90%, jolloin syöttömäärä nousee 15%.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

kiitos Veskola ylläolevasta !
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Nyt on evry värkätty kokeilumielessä 250d vapariin, alavääntöjä tuli mukavasti lisää 2.7 kohm vastuksella ja mustaakin tuprauttelee sopivissa määrin :)

2.2 kohm vastuksella tahtoo jo hyytyä täyskaasulla mutta hiilijalanjälkeä sillä ainakin saa isonnettua :lol:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”