c250turbodieseliin EVRY!? Toimii!!
ihan rautalnGasta, mitä tuo nyt sitten ihan konkreettisesti tekee ? eli minkä arvoa muutetaan, ja ketä huijataan ?
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Kai se on huomenna erotiik.. eiku elektroniikka liikkeeseen mentävä.. Itellähän kans 606:sen kihara tuossa, mut syöttöö vaan puuttuu..
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Ei oo vielä Tänään tinailen kasaan ja huomenna autoon kiinni.. Kiirus meinaa olla, kun ei kerkee edes Mersua virittämään. Ja muuta ei tosiaan nyt oo tehty, kun 606:sen fööni ja 3" putkisto.TommiS kirjoitti:Jokos arpi sai evryn asennettua? Jos sulla on vakio ohjelmalla ollu tuo om606 hyrrä niin varmasti evryllä saat huomattavan eron aikaan!
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Tässä video tosta omasta. Vastus 2,7 kohm.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PT8HB2VKwUk[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PT8HB2VKwUk[/youtube]
Orsiilla ilman evryä 606ahdin+suorempi putki 165hv ja evryn kanssa 215ArPi kirjoitti:Ei oo vielä Tänään tinailen kasaan ja huomenna autoon kiinni.. Kiirus meinaa olla, kun ei kerkee edes Mersua virittämään. Ja muuta ei tosiaan nyt oo tehty, kun 606:sen fööni ja 3" putkisto.TommiS kirjoitti:Jokos arpi sai evryn asennettua? Jos sulla on vakio ohjelmalla ollu tuo om606 hyrrä niin varmasti evryllä saat huomattavan eron aikaan!
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Nyt ois evry tinailtu kiinni ja kyllä se tummaa pöläyttelee putkesta.
Mitä tuossa vetoja otin, niin 0-100km/h väheni 12sek->9sek. Tuo automaatti tuntuu vaan syövän tehot.
Nyt on 2,2kohm vastus ja 2,5kohm potikka, mikä saa levätä nollilla. Ei mitään ongelmia käynnin suhteen tuolla 2,2khom:lla.
http://smg.photobucket.com/albums/v333/ ... 012028.mp4
Mitä tuossa vetoja otin, niin 0-100km/h väheni 12sek->9sek. Tuo automaatti tuntuu vaan syövän tehot.
Nyt on 2,2kohm vastus ja 2,5kohm potikka, mikä saa levätä nollilla. Ei mitään ongelmia käynnin suhteen tuolla 2,2khom:lla.
http://smg.photobucket.com/albums/v333/ ... 012028.mp4
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Juu 5v sähköloota on mulla. Painosta en tiedä, pitää katella jostain ja samalla jos löytys mitä tehdas lupaa 0-100 tuolle.TommiS kirjoitti:onkos sulla arpi 5v automaatti? Mulla on 4v automaattilootalla.
Paljon toi farkku painaa?
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Nytten ahdot käväsee siellä 1,4:ssä ja tasottuu sitten vedossa johonkin 1,1-1,2. Jotain 0,3 varmaan nousi evryn myötä.
Pers dyno sanoo, että tuota orsiin 215 ei olla kyllä lähelläkään. Aika hurjalta kuullostaa, joten kai se on kokeiltava vähä eri vastuksilla vielä.
Pers dyno sanoo, että tuota orsiin 215 ei olla kyllä lähelläkään. Aika hurjalta kuullostaa, joten kai se on kokeiltava vähä eri vastuksilla vielä.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Onhan orsiilla myös isompi cooleri. Ahdot kuulostaa olevan samaa luokkaa elikkä ensin käy ylempänä sitten tasoittuu tuohon.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
cuuleri voi juu ahistaa ja ahistaakin. Ennakko on säädetty vähän aikaa sitten 13ykk.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Tarkistetaanko ajoitus näissä samalla tavalla, kun vanhemmissa?
-> http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... oittaminen.
-> http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... oittaminen.
- Raatokärppäne
- Viestit: 10
- Liittynyt: 09.10.2011 19:35
- Paikkakunta: Oulu
Tulipahan omaan autoon laitettua pakopaine mittari ja eipä se mikään yllätys ole että painettahan siellä on..ja paljon
Isompi turbo pitäs olla mutta vakio sarjaan sopivaa ei taida ihan heti löytyä ja muutenkin seuraava koko alkaa olla se hx35 holsetti. Ei oikein tuohon väliin löydy mitään..mites ois joku isompi vnt? Kellään kokemuksia saako mitenkään järkevästi ohjattua?
Isompi turbo pitäs olla mutta vakio sarjaan sopivaa ei taida ihan heti löytyä ja muutenkin seuraava koko alkaa olla se hx35 holsetti. Ei oikein tuohon väliin löydy mitään..mites ois joku isompi vnt? Kellään kokemuksia saako mitenkään järkevästi ohjattua?
C250TDT -98
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
[Pelkistettynä eli jätetään tietokoneen tekemät hifistelyt pois]:pekkovee kirjoitti:ihan rautalnGasta, mitä tuo nyt sitten ihan konkreettisesti tekee ? eli minkä arvoa muutetaan, ja ketä huijataan ?
Sähköinen rivipumppu toimii sillä tavalla, että tietokone painaa PWM pulsseilla pumpun sisällä olevaa säätötankoa, joka lisää syöttöä. Ihan samanlaista kun vanhemmassa vaijeripumpussakin on. Kaasupolkimen asennon perusteella, esimerkiksi kaasupoljin 75%, yritetään saada säätötanko asentoon, joka vastaa 75% maksimyötöstä. Ei pumpun maksimisyötöstä vaan siitä tehtaan määrittämästä maksimisyötöstä. Pumpun sisälle syötetään "signaali" ja sieltä tulee ulos kaksi signaalia, toinen on referenssi ja toinen muuttuu säätötangon asennon mukaan. Mitä syvemmällä säätötanko on sitä suurempi signaali. Vertaamalla näitä kahta signaalia toisiinsa tietokone tietää miten syvällä säätötanko on.
Vastuksella pienennetään palaavaa signaalia, joten tietokoneen luullessa syöttötangon olevan kohdassa 75% se saattaakin olla jo asennossa joka vastaa 130% syöttömäärää tehtaan maksimista eli vääntömomentti sillä kohtaa on kasvanut 65%. -> näin säätötanko saadaan menemään aivan ääripäähänsä, jossa se ei ole koskaan ennen käynyt.
Eli mitään kamalaa tuolla ei saa aikaan mitä ei saisi vaijeripumpun ruuvauksellakaan.
Lastuttajat taasen muuttavat syöttökarttaa tietokoneen sisällä siten, että se kohta missä alunperin oli 75% syöttömäärä vastaava paluusignaali, siihen kirjoitetaan paluusignaalille niin suuri luku, että se vastaa vaikkapa 90% syöttömäärää. Kun tietokone kaasupolkimen käskemänä pyytää 75% toteutuukin oikeasti 90%, jolloin syöttömäärä nousee 15%.
Nyt on evry värkätty kokeilumielessä 250d vapariin, alavääntöjä tuli mukavasti lisää 2.7 kohm vastuksella ja mustaakin tuprauttelee sopivissa määrin
2.2 kohm vastuksella tahtoo jo hyytyä täyskaasulla mutta hiilijalanjälkeä sillä ainakin saa isonnettua
2.2 kohm vastuksella tahtoo jo hyytyä täyskaasulla mutta hiilijalanjälkeä sillä ainakin saa isonnettua
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.