C220 M111 ei mene päästöistä läpi eikä saa vikakoodeja ulos
C220 M111 ei mene päästöistä läpi eikä saa vikakoodeja ulos
No nyt piti liittyä 1,5v omistuksen jälkeen foorumille kun tuli onglemia mursun kanssa
Eli kosla -94 C220 pensa manuaali, mittarissa 195. Katsastuksessa päästöt taivaissa. HC kierroksilla reippaasti yli ja tyhjäkäynnillä jo yli tuplat(n.210) CO arvoja en nyt muista, mutta reilusti yli 0.5% .
Tästä hätääntyneenä auto korjaamolle vikakoodien lukuu> auto comilla purkkiin yhteys mutta ei saa luettua mitään tietoja tuolta. Vaihdan autoon uudet boschin tulpat ja käyn koettamassa toisessa korjaamossa päästöjä ja vikakoodeja> nyt kierroksilla HC pysyy normaaleissa lukemissa(40-70), mutta CO koholla ja joutokäynti HC 150 tuntumissa (normaalilämpöinen kone kuten muissakin mittauksissa). Katalysaattori uusittu abaut 5tkm sitten entisten kennojen irrotessa, ilm.putsari 2.5tkm sitten.
Kummastuttaa kun auto toimii täysin kuten aina ennenkin ja vedot tallella. Tyhjäkäynti ei humpaa ja käy tasasesti mielestäni. Huomenna (3.1.) auto menossa kolmanteen korjaamoon jossa on BOSCH-vikaakodinlukuvermeet.
HUH tulipa tekstiä, kellään mitään perusteltua ehdostusta viasta? Kallista alkaa sattumanvaraisesti IMM ja lambdoja ostelemaan jos ei vikakoodejakaan saa purkista pihalle
Eli kosla -94 C220 pensa manuaali, mittarissa 195. Katsastuksessa päästöt taivaissa. HC kierroksilla reippaasti yli ja tyhjäkäynnillä jo yli tuplat(n.210) CO arvoja en nyt muista, mutta reilusti yli 0.5% .
Tästä hätääntyneenä auto korjaamolle vikakoodien lukuu> auto comilla purkkiin yhteys mutta ei saa luettua mitään tietoja tuolta. Vaihdan autoon uudet boschin tulpat ja käyn koettamassa toisessa korjaamossa päästöjä ja vikakoodeja> nyt kierroksilla HC pysyy normaaleissa lukemissa(40-70), mutta CO koholla ja joutokäynti HC 150 tuntumissa (normaalilämpöinen kone kuten muissakin mittauksissa). Katalysaattori uusittu abaut 5tkm sitten entisten kennojen irrotessa, ilm.putsari 2.5tkm sitten.
Kummastuttaa kun auto toimii täysin kuten aina ennenkin ja vedot tallella. Tyhjäkäynti ei humpaa ja käy tasasesti mielestäni. Huomenna (3.1.) auto menossa kolmanteen korjaamoon jossa on BOSCH-vikaakodinlukuvermeet.
HUH tulipa tekstiä, kellään mitään perusteltua ehdostusta viasta? Kallista alkaa sattumanvaraisesti IMM ja lambdoja ostelemaan jos ei vikakoodejakaan saa purkista pihalle
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jonnekin *:rin puihan päähänarsenikki kirjoitti:auto comi sai yhteyden mutta ei päässy millään tavalla muuten sisään purkkiin. YJ releestä ainaki sulake ehkä. olihan 15a. miten tuon releen toiminnan voi muuten selvittää?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
http://pinoutsguide.com/CarElectronics/ ... nout.shtml
tuommosen sivun löysin. eli sytytysvirrat päällä pitäis pinniin 3 tulla jännite? ja ykköseen maa. uskaltaako tuonne mennä ronklimaan yleismittarilla?
tuommosen sivun löysin. eli sytytysvirrat päällä pitäis pinniin 3 tulla jännite? ja ykköseen maa. uskaltaako tuonne mennä ronklimaan yleismittarilla?
http://www.youtube.com/watch?v=WVtBb_8TwL8
tuossa video "DIY" vikakoodin lukijasta. benzworldista löyty myös tuon teko ohjeet. taidampa huomenna töissä yrittää tuollaisen väsätä jos löytyy vastuksia.
tuossa video "DIY" vikakoodin lukijasta. benzworldista löyty myös tuon teko ohjeet. taidampa huomenna töissä yrittää tuollaisen väsätä jos löytyy vastuksia.
johoo tänään aamulla kävin hartikaisella ja auto oli STAR:iin liitettynä. kaikki ok, ei vikakoodeja. Mutta ei mennyt päästömittauksesta läpi tyhjäkäynnillä, HC 140->. ilmamassamittarin johdon kun irrotti kesken mittauksen niin arvot meni ihan päin %¤#/&, eli sen pitäisi toimia. olivat sitä mieltä, että alkup. tulppia kokeilla ihan ekana. Huomenna käyn KL:ltä tilaamassa myös uudet tulpanjohdot kun ne metallihatut oli kahdesta melko hapettuneet. näillä mennään siihen asti kun taas uusilla johdoilla ja tulpilla mittaukseen.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
arsenikki kirjoitti:johoo tänään aamulla kävin hartikaisella ja auto oli STAR:iin liitettynä. kaikki ok, ei vikakoodeja. Mutta ei mennyt päästömittauksesta läpi tyhjäkäynnillä, HC 140->. ilmamassamittarin johdon kun irrotti kesken mittauksen niin arvot meni ihan päin %¤#/&, eli sen pitäisi toimia. olivat sitä mieltä, että alkup. tulppia kokeilla ihan ekana. Huomenna käyn KL:ltä tilaamassa myös uudet tulpanjohdot kun ne metallihatut oli kahdesta melko hapettuneet. näillä mennään siihen asti kun taas uusilla johdoilla ja tulpilla mittaukseen.
ilma massa mittarin johdon irrotus vaikutta käyntiin vaikka se olisi rikki, jos ei ihan totaali paskan ole ja siitä taas jää koodi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Onko sieltä se itseopineisuus nollattu?arsenikki kirjoitti:no nyt tuohon romuun on vaihdettu tulpat, johdot, lambda ja imuilma-anturi. kaikki osat KL:ltä. paska vaan ei mene edelleenkään päästöistä läpi. CO pyörii 0.5-0.6 välillä. leimaa vielä 3 päivää jäljellä. pitänee tuo rottelo ajaa niin syvälle mettään ku pääsee, hermot menee
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
en tiedä mitä kaikkea hartikaisella kattelivat tuolla star:lla. sano vaan huoltopäällikkö ettei ollut vikakoodeja eikä näkyvää vikaa. eräs tuttu kaveri (vanhojen diesel lankkujen kanssa pelannut) sanoi että ei vaan olisi puola(t) sököt kun käy rikkaalla > ei polta kaikkea polttoainetta. mitenkähän tuon voisi todeta? netistä löytyy kyllä puolien vastusarvot mutta kertooko se koko totuutta kuitenkaan vaikka arvot olisivat rajojen sisällä? ps. huomenna loppuu ajoaika ja töissä pitäsi kulkea
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos on kiirus niin katsatus seos tankiin,
ensin tanki tyhjäksi ja tilalle litkua missä metanolia 20% ja loput bensaa
(sekotus kannatta tehdä läpi näkyvässä kannussa pystyy varmistumaan että sekoittuvat"joskus pyrkivät erillen")
sillä sitten ajelee hakemaan päästö lapun jostain, eikä mitän ylimääräistä
heti sen jälkeen bensaa tankiin
"on melko pieni päästöinen "
jos on sytys katkoja
(tulpat ,niiten johdot, puolat, seos liianlaihala mikä suht yleinen virhe kun co päästöä koitettan pientää tietämättä mitä tehdään)
yllensä hc nousee
Sytys katkot näkyy kyllä *:rila käynni tasaisuus mittauksessa
(mistä ei tule vika koodia enne kuin ovat tosi pahoja)
ensin tanki tyhjäksi ja tilalle litkua missä metanolia 20% ja loput bensaa
(sekotus kannatta tehdä läpi näkyvässä kannussa pystyy varmistumaan että sekoittuvat"joskus pyrkivät erillen")
sillä sitten ajelee hakemaan päästö lapun jostain, eikä mitän ylimääräistä
heti sen jälkeen bensaa tankiin
"on melko pieni päästöinen "
jos on sytys katkoja
(tulpat ,niiten johdot, puolat, seos liianlaihala mikä suht yleinen virhe kun co päästöä koitettan pientää tietämättä mitä tehdään)
yllensä hc nousee
Sytys katkot näkyy kyllä *:rila käynni tasaisuus mittauksessa
(mistä ei tule vika koodia enne kuin ovat tosi pahoja)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Olisiko syytä käyttää toisenlaista mittaustapaa pakokaasutesterillä? Kun vermeet on kiinni autossa ja mittaus alkaa, niin antaa moottorin käydä n. 3000 rpm 2-3 minuuttia, niin viimeistään silloin pitäisi katalysaattorin olla tarpeeksi kuuma. Kun katalysaattori on kuuma ja mittarikin alkaa näyttää laskevia arvoja, niin moottori tyhjäkäynnille ja miitaustapahtuma päälle. Co arvot ja muutkin alkoivat hakeutua paikoilleen ja kyllä tuli nätit arvot!
Näin minun autoon piti mittaustulos houkutella ulos. Kärry on bensavehe ja autossa vanha katalysaattori.
Monenlaista mittaajaa olen nähnyt näiden kuuden vuoden aikana, jona olen tuota autoani joutunut katsastamaan. Esimerkiksi, että laitetaan mittaustapahtuma käyntiin ja annetaan käydä tyhjäkäyntiä. Ei, ei tuu hyviä arvoja. Ala vaan varautua lambaadan ja katalysaattorin vaihtoon.
Ammattitaito hankitaan vuosien työkokemuksella; siihen ei ole muuta "lääkettä".
Näin minun autoon piti mittaustulos houkutella ulos. Kärry on bensavehe ja autossa vanha katalysaattori.
Monenlaista mittaajaa olen nähnyt näiden kuuden vuoden aikana, jona olen tuota autoani joutunut katsastamaan. Esimerkiksi, että laitetaan mittaustapahtuma käyntiin ja annetaan käydä tyhjäkäyntiä. Ei, ei tuu hyviä arvoja. Ala vaan varautua lambaadan ja katalysaattorin vaihtoon.
Ammattitaito hankitaan vuosien työkokemuksella; siihen ei ole muuta "lääkettä".
eli yhteenvetona taasen. autoon vaihdettu nyt: katti kesällä, lambda, tulpat ja johdot, imuilmalämpöant ja ilmamassamittari. myös jäänestoa on tankissa ollut mittaustapahtumassa. tänää oli HC ollu kierroksilla n.20 ja CO koko ajan pyörinyt 0.5-0.6 tuntumassa. kylmällä koneellakin oli CO ollu jotai 5% ja hc taivaassa. korjaajan mielestä katti pelaa ja koneen lämmetessä pudottaa rikastuksen pois(ainaki osaksi). voisiko esim toinen puola olla sökönä, että antaa heikon kipinän kahdelle sylinterille. tai kaasuläppäkotelo, eikös siinä ole se kylmäkäynti rikastus? leima on nyt sitten ummessa eikä autolla paljon tohdi ajella sakkojen pelossa. loppuvuodatus: on muuten ensimmäinen ja viimeinen pensamese
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Onkos sitä tutkittu *:rila ?(muutakin kuin vika koodit) vai jollain muulla?arsenikki kirjoitti:eli yhteenvetona taasen. autoon vaihdettu nyt: katti kesällä, lambda, tulpat ja johdot, imuilmalämpöant ja ilmamassamittari. myös jäänestoa on tankissa ollut mittaustapahtumassa. tänää oli HC ollu kierroksilla n.20 ja CO koko ajan pyörinyt 0.5-0.6 tuntumassa. kylmällä koneellakin oli CO ollu jotai 5% ja hc taivaassa. korjaajan mielestä katti pelaa ja koneen lämmetessä pudottaa rikastuksen pois(ainaki osaksi). voisiko esim toinen puola olla sökönä, että antaa heikon kipinän kahdelle sylinterille. tai kaasuläppäkotelo, eikös siinä ole se kylmäkäynti rikastus? leima on nyt sitten ummessa eikä autolla paljon tohdi ajella sakkojen pelossa. loppuvuodatus: on muuten ensimmäinen ja viimeinen pensamese
joko kokeillut nollata seoksen itse oppineisuus?
kokeiltu metanoli besa sekoitusta?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä