C200 W202 -95 bensa rykii kylmänä
C200 W202 -95 bensa rykii kylmänä
Eli auttakaas herrasmiehet aloittelevaa mersukuskia.
Ongelmana on, että kylmällä koneella auto käy siististi tyhjäkäyntiä heti starttauksen jälkeen, mutta kun kaasuun koskee niin alkaa tyhjäkäynti heittelehtimään. Lievää nykimistäkin tuntuu ajossa ensimetrien aikana. Lämpimänä käy siististi, eikä nytkyttele ajossakaan.
Sen verran olen jo ollut omatoiminen, että vaihdoin imuilman- ja moottorin lämpötilatunnistimen sekä lambdan, koska noista näytti vikakoodin. Niin ja tulpatkin on vaihdettu.
Nyt vain alkaa ideat loppumaan kesken niin ajattelin kysäistä olisiko muilla enemmän mersuihin perehtyneillä heittää potentiaalista vikakohdetta?
Ongelmana on, että kylmällä koneella auto käy siististi tyhjäkäyntiä heti starttauksen jälkeen, mutta kun kaasuun koskee niin alkaa tyhjäkäynti heittelehtimään. Lievää nykimistäkin tuntuu ajossa ensimetrien aikana. Lämpimänä käy siististi, eikä nytkyttele ajossakaan.
Sen verran olen jo ollut omatoiminen, että vaihdoin imuilman- ja moottorin lämpötilatunnistimen sekä lambdan, koska noista näytti vikakoodin. Niin ja tulpatkin on vaihdettu.
Nyt vain alkaa ideat loppumaan kesken niin ajattelin kysäistä olisiko muilla enemmän mersuihin perehtyneillä heittää potentiaalista vikakohdetta?
No tässäpä ei ole ilmanputsarin letkussa muuta kuin imuilman lämpötila-anturi. Siis ilmeisesti kaasuläppäkotelossa jotain vikaa?
Tosin nyt se on pienin murheista, koska enää ei koko auto käynnisty. Starttaa kyllä mutta ilmeisesti kipuna uupuu. Ajonestonkin pitäisi lähteä pois päältä mutta ei edes lupaile käyntiin.
Tosin nyt se on pienin murheista, koska enää ei koko auto käynnisty. Starttaa kyllä mutta ilmeisesti kipuna uupuu. Ajonestonkin pitäisi lähteä pois päältä mutta ei edes lupaile käyntiin.
Moro, oli joskus samanlainen varsinki tahto temppuilla kostealla kelillä. Tulpanjohtojen vaihdolla ongelma katosi. Näytti päälle hyviltä mutta oli näkkäriä sisusta täys.
H
H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Niin kyllä tuohonkin vaihdoin tulpat, mutta piheys kohtaus iski johtojen kohdalla. Voishan ne johdotkin vaihtaa, sikäli kun nyt ensin keksisi miten tuon resiinan saisi käyntiin
Peilissä kyllä vilahtaa vihreä valo, eli ajoneston pitäisi olla pois päältä.
Sulakkeet olen katsellut ja huonoimman näköset varmuuden vuoksi vaihtanutkin.
Ja testerilläkään ei pääse vikakoodeja lukemaan...
Peilissä kyllä vilahtaa vihreä valo, eli ajoneston pitäisi olla pois päältä.
Sulakkeet olen katsellut ja huonoimman näköset varmuuden vuoksi vaihtanutkin.
Ja testerilläkään ei pääse vikakoodeja lukemaan...
Ei ole mulla mulla tuota palikkaa siinä letkussa, on vain se imuilman lämpötila-anturi missä on ne kaksi lankaa. En sitten tiedä mikä välimallin masiina tuo on??
Pitää lähipäivinä tallustella ostamaan ne tulpanjohdot.
Silti ihmetyttää kun se on illalla ajettu siihen parkkiin, laitettu lohkolämppäriin ja aamulla/ sen jälkeen ei enää edes lupaa käyntiin...
Pitää lähipäivinä tallustella ostamaan ne tulpanjohdot.
Silti ihmetyttää kun se on illalla ajettu siihen parkkiin, laitettu lohkolämppäriin ja aamulla/ sen jälkeen ei enää edes lupaa käyntiin...
Taitaa olla mersusta ecu särki. Kaikki muu mahdollinen on ainakin olevinaan käyty läpi. Eculle tulee virta mutta siihempä se sitten loppuukin.
Mittaristossa ei sammu yksikään varoitusvalo kun kääntää virrat päälle ja odottaa hetken.
Eikös niistä ainakin osan pitäisi sammua?
Ja testerillä ei edelleenkään saa yhteyttä autoon.
Tietääkös kukaan miten käy eri varaosanumerolla ecut keskenään? Jotta uskaltaako kokeilla toista ecua, missä kaksi numeroa eroaa alkuperäisestä? Sekin ecu on kyllä 2 litraisesta bensa koneesta ja vieläpä saman ikäisestä.
Mittaristossa ei sammu yksikään varoitusvalo kun kääntää virrat päälle ja odottaa hetken.
Eikös niistä ainakin osan pitäisi sammua?
Ja testerillä ei edelleenkään saa yhteyttä autoon.
Tietääkös kukaan miten käy eri varaosanumerolla ecut keskenään? Jotta uskaltaako kokeilla toista ecua, missä kaksi numeroa eroaa alkuperäisestä? Sekin ecu on kyllä 2 litraisesta bensa koneesta ja vieläpä saman ikäisestä.
Do dii... Asiat kääntyi lopultakin parhain päin mersun kanssa. Pikku riskillä ostin uuden ecun, jonka varaosanumero erosi yhdellä numerolla. Uusi ecu paikoilleen, auto seisonut noin 2 kuukautta ja pakkasta -25. Apuvirtaa kaapeleilla ja pirssi käyntiin laakista. Pientä kakoutumista oli alkuun, käynti kuulosti lähinnä diisseli mersulta
Mutta ecu oli syyllinen tällä kertaa. Saa nähdä hävisikö alkuperäinen kylmänä nykiminen tämän myötä.
Mutta ecu oli syyllinen tällä kertaa. Saa nähdä hävisikö alkuperäinen kylmänä nykiminen tämän myötä.