C200 W202 -95 bensa rykii kylmänä

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Pastu
Viestit: 11
Liittynyt: 01.10.2011 13:13

C200 W202 -95 bensa rykii kylmänä

Viesti Kirjoittaja Pastu »

Eli auttakaas herrasmiehet aloittelevaa mersukuskia.

Ongelmana on, että kylmällä koneella auto käy siististi tyhjäkäyntiä heti starttauksen jälkeen, mutta kun kaasuun koskee niin alkaa tyhjäkäynti heittelehtimään. Lievää nykimistäkin tuntuu ajossa ensimetrien aikana. Lämpimänä käy siististi, eikä nytkyttele ajossakaan.

Sen verran olen jo ollut omatoiminen, että vaihdoin imuilman- ja moottorin lämpötilatunnistimen sekä lambdan, koska noista näytti vikakoodin. Niin ja tulpatkin on vaihdettu.
Nyt vain alkaa ideat loppumaan kesken niin ajattelin kysäistä olisiko muilla enemmän mersuihin perehtyneillä heittää potentiaalista vikakohdetta?
J-
Viestit: 6
Liittynyt: 18.12.2011 14:32

Viesti Kirjoittaja J- »

Otappas ilmamäärämittari irti ja kokeile onko mitään vaikutusta, jos ei niin se on ainakin vaihtokunnossa.
Pastu
Viestit: 11
Liittynyt: 01.10.2011 13:13

Viesti Kirjoittaja Pastu »

No tässäpä ei ole ilmanputsarin letkussa muuta kuin imuilman lämpötila-anturi. Siis ilmeisesti kaasuläppäkotelossa jotain vikaa?

Tosin nyt se on pienin murheista, koska enää ei koko auto käynnisty. Starttaa kyllä mutta ilmeisesti kipuna uupuu. Ajonestonkin pitäisi lähteä pois päältä mutta ei edes lupaile käyntiin.
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1905
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

Moro, oli joskus samanlainen varsinki tahto temppuilla kostealla kelillä. Tulpanjohtojen vaihdolla ongelma katosi. Näytti päälle hyviltä mutta oli näkkäriä sisusta täys.

H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Pastu
Viestit: 11
Liittynyt: 01.10.2011 13:13

Viesti Kirjoittaja Pastu »

Niin kyllä tuohonkin vaihdoin tulpat, mutta piheys kohtaus iski johtojen kohdalla. Voishan ne johdotkin vaihtaa, sikäli kun nyt ensin keksisi miten tuon resiinan saisi käyntiin :lol:
Peilissä kyllä vilahtaa vihreä valo, eli ajoneston pitäisi olla pois päältä.
Sulakkeet olen katsellut ja huonoimman näköset varmuuden vuoksi vaihtanutkin.
Ja testerilläkään ei pääse vikakoodeja lukemaan...
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ensin pitäs ne johdot vaihtaa ja sitten vasta alkaa miettimään tulppia. Myös se ilmamassamittari oireilee tuollatavalla. Kyllä, siinä on sellainen.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
J-
Viestit: 6
Liittynyt: 18.12.2011 14:32

Viesti Kirjoittaja J- »

Sitä minäkin että kyllä se tässä -95:ssa on.

Eikös se niin ollu että -93:ssa ei ole erikseen, 94-95:ssa ilmamäärämittari ja 96:sta eteenpäin on ilmamassamittari.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyllä mulla on iha Ilmamassamittari 1995 (Mass Air Flow - MAF). Ilmamäärämittarihan on tyyppiä K-jetronic eli mekaaninen (Volume Air Flow - VAF)

Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Pastu
Viestit: 11
Liittynyt: 01.10.2011 13:13

Viesti Kirjoittaja Pastu »

Ei ole mulla mulla tuota palikkaa siinä letkussa, on vain se imuilman lämpötila-anturi missä on ne kaksi lankaa. En sitten tiedä mikä välimallin masiina tuo on??
Pitää lähipäivinä tallustella ostamaan ne tulpanjohdot.
Silti ihmetyttää kun se on illalla ajettu siihen parkkiin, laitettu lohkolämppäriin ja aamulla/ sen jälkeen ei enää edes lupaa käyntiin...
Pastu
Viestit: 11
Liittynyt: 01.10.2011 13:13

Viesti Kirjoittaja Pastu »

Taitaa olla mersusta ecu särki. Kaikki muu mahdollinen on ainakin olevinaan käyty läpi. Eculle tulee virta mutta siihempä se sitten loppuukin. :shock:
Mittaristossa ei sammu yksikään varoitusvalo kun kääntää virrat päälle ja odottaa hetken.
Eikös niistä ainakin osan pitäisi sammua?
Ja testerillä ei edelleenkään saa yhteyttä autoon.
Tietääkös kukaan miten käy eri varaosanumerolla ecut keskenään? Jotta uskaltaako kokeilla toista ecua, missä kaksi numeroa eroaa alkuperäisestä? Sekin ecu on kyllä 2 litraisesta bensa koneesta ja vieläpä saman ikäisestä.
Pastu
Viestit: 11
Liittynyt: 01.10.2011 13:13

Viesti Kirjoittaja Pastu »

Do dii... Asiat kääntyi lopultakin parhain päin mersun kanssa. Pikku riskillä ostin uuden ecun, jonka varaosanumero erosi yhdellä numerolla. Uusi ecu paikoilleen, auto seisonut noin 2 kuukautta ja pakkasta -25. Apuvirtaa kaapeleilla ja pirssi käyntiin laakista. Pientä kakoutumista oli alkuun, käynti kuulosti lähinnä diisseli mersulta :shock:
Mutta ecu oli syyllinen tällä kertaa. Saa nähdä hävisikö alkuperäinen kylmänä nykiminen tämän myötä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”