C kiertää vaivalloisesti VIKA SELVILLÄ - KATTI TUKOSSA!

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
HVM

C kiertää vaivalloisesti VIKA SELVILLÄ - KATTI TUKOSSA!

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kaveri soitteli taipaleelta että C220 -93 on tehnyt tenän. Ottaa kierroksia hitaasti ja "imuäänet ovat kovat." "MOOOOOOO-MOOOOOOOO......" Vetoja ei ole kuulemma niitäkään, mutta tyhjäkäyntiä tuntuu käyvän kaikilla pytyillä.

Osaisikohan joku arvailla vikaa? :roll:
Viimeksi muokannut HVM, 19.7.2007 17:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Siellä on lehmä kaasarissa :pappa:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

L.Samarialainen kirjoitti:Siellä on lehmä kaasarissa :pappa:
Joo, mutta onneks sentään sivuvilkut on vähän siellä päin. :pappa:
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

HVM kirjoitti:Joo, mutta onneks sentään sivuvilkut on vähän siellä päin. :pappa:
Jaa, eikö siinäkään ole sivuvilkut kohdallaan. No kaksi aina kaunihimpi :shock:

Mutta oli asiaakin. Lieneekö vika tullut kerrasta poikki vai onko tuo vika tullut pikkuhiljaa? Meillä oli taannoin auto (jonka nimeä en tässä mainitse muuten vitt*ilu on vielä hirveämpää kuin nuista sivuvilkuista) eukon ajossa ja se hyytyi ja hyytyi ja moottorista kuului tuo samainen mooooooo moooooo. Vikakin selvisi kun kokeilin pakoputken päätä, pakokaasua ei tullut juuri lainkaan ja sekin vähäinen oli tulikuumaa :arrow: katti tukossa. Katin etummainen elementti oli irti ja siitä irti lähtenyt kennoston pöly oli tukkinut taemman elementin. Kanki läpi katin ja taas matka jatkui. Katsastukseen laittelin tarvikekatin...
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No tulihan sieltä jo kunnon vastauskin kun vähän yllytti. :lol: Eipä tullu itelle moinen mieleen, vihjaan kaverille. :idea: Kiitos! :D
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

L.Samarialainen kirjoitti:katti tukossa. Katin etummainen elementti oli irti ja siitä irti lähtenyt kennoston pöly oli tukkinut taemman elementin. Kanki läpi katin ja taas matka jatkui. Katsastukseen laittelin tarvikekatin...
:beerhug:

Siinähän se vika oli, kiitoksia vaan valistuneesta arvauksesta. Rotteloon tehtiin "kiina-testikin", mutta sen enempää ei sitä rikki saatu. :eec: Carsoft antoi puhtaat paperit. :huh:

Rälläkkä kouraan ja katista suolet pois :arrow:WROOOOOOOM! :escape:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eikös 220:ssä ole kaksi kattia vierekkäin ? :roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:Eikös 220:ssä ole kaksi kattia vierekkäin ? :roll:
Joo, paitsi tässä. Tässä oli 1kpl 10cm halkaisijalla oleva piilteman tarvikerusina. :shock: :lol:

Pitääpä soittaa kaverille että mahtas hengittää kahella paremmin. :idea:

Kiitos. :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Siinä on semmonen kumma juttu ... ne katithan on niin että tulee yksi putki joka haarautuu kahdeksi, sitten kummassakin katti, sitten ne taas menee yhteen putkeen.

Tilalle on siis helppo laittaa yksi katti, ja toimii OK tottakai jos putken koko riittää.

Mutta mutta - äänet muuttuvat, kiihdytyksessä ja kaasutellessa pärisee oikein ikävästi jollain kierroslukualueella. :evil:

Mistäkö tiiän ... no, on kokeiltu. :lol:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No tutulta kuulostaa, siis tässä kyseisessä kaverin autossa. Se pikku-katti on laitettu autoon vuosi sitten, ja nyt tuli valmista. Suosittelin ostamaan isomman katin, tai sitten 2 niitä pienempiä. Valinta kallistuu varsin yhteen isompaan, on se putki jo valmiiksi rakennettu... :roll:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Millä tavalla diagnosoitte katin tukkoisuuden? Pukkasiko kuumaa, niinkuin Samarialainen totesi?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Roisto kirjoitti:Terve,

Millä tavalla diagnosoitte katin tukkoisuuden? Pukkasiko kuumaa, niinkuin Samarialainen totesi?

t.
Risto
No putken päästä tuli lähinnä lehmän hönkäys ja katti piti räminää. Toimi siihen saakka kunnes kaasut ampuivat rojut katin päätyä vasten :arrow: BOOOO.......
Avatar
^Sanne
Viestit: 7
Liittynyt: 01.10.2007 18:51
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja ^Sanne »

Mulla tekee sen, että kun lähtee ajamaan niin meinaa hyytyä, just tuo MOOO MOOO ja meinaa sammua..jos väkisin saan sen pysymään käynnissä niin putkessa paukkuu :? tuon se tekee vaan kylmänä, mut välillä se kans heittää kierroksia 700-1200 välillä, ja mulle sanottiin että vika on ilmamassa mittarissa.. voiskohan olla vai onko se tuo katti? tuo kyllä meni läpi katsastuksen vaikka teki noin. :roll:
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Laittaa jonkun kolmituumaisen kisakäyttöön tarkoitettun katin niin pitäisi hönkiä paremmin....
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sanne, todennäköisesti ilmamassamittari tai kaasuläppäkotelo viallinen.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

^Sanne kirjoitti:Mulla tekee sen, että kun lähtee ajamaan niin meinaa hyytyä, just tuo MOOO MOOO ja meinaa sammua..jos väkisin saan sen pysymään käynnissä niin putkessa paukkuu :? tuon se tekee vaan kylmänä, mut välillä se kans heittää kierroksia 700-1200 välillä, ja mulle sanottiin että vika on ilmamassa mittarissa.. voiskohan olla vai onko se tuo katti? tuo kyllä meni läpi katsastuksen vaikka teki noin. :roll:
Tervetuloa Meselle. :D

Milläs moottorilla auto on? Eli mallia kyselisin. Katti voi tosiaan olla liian pieni, ja sitä "ilmamassamittaria" ei autossasi ole välttämättä ollenkaan. Näitä on monenlaisia. Tarkoitan ilmamassamittarilla nyt sitä moottorin imuilmaputkessa olevaa palikkaa, en kaasuläppäkotelon lautasta.

Jos mahdollista, niin ota vaikka kuva moottoritilasta? Kattivikaan en oirekuvauksen perusteella toisaalta usko. Onkos autoa käytetty merkkiliikkeen testerissä?
Avatar
^Sanne
Viestit: 7
Liittynyt: 01.10.2007 18:51
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja ^Sanne »

Kuvaa ei ainakaan vielä oo mahdollista ottaa, mut kyseessä on C180 automaatti vm -94.
Tuosta ilmamassa mittarista ei oo tietoakaan, en oo vielä joutunu konepellin alla olemaankaan eli en oo kattonu ollenkaan.. se vaan säikäytti mut kun siellä oli pikkasen enemmän tavaraa kun vanhemmissa autoissa, vaikka eihän tuokaan mikään uus oo :lol:
testerissä en oo käyttäny, auto ollu mulla vasta parisen kuukautta ja oon vaan näin kyselemällä yrittäny selvittää et mitä mahdollisuuksia siinä vois olla. mut kai se on pakko testeriin viedä ku ei se arpominenkaan taida paljoa auttaa? :?
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Testerissähän se kannattaa jokatapauksessa käyttää, ei kannata alkaa vaihtamaan (ainakaan kalliita) osia minkään arvauksen perusteella.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
^Sanne
Viestit: 7
Liittynyt: 01.10.2007 18:51
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja ^Sanne »

Näin on. Kiitos avusta :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”