Jakoketjun vaihto.

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Avatar
Muumi
Viestit: 101
Liittynyt: 17.5.2006 15:29
Paikkakunta: Rovaniemi

Jakoketjun vaihto.

Viesti Kirjoittaja Muumi »

Onko kukaan vaihtanut c-mallin suoraan kuutoseen jakoketjua, mikä mahtaa olla vaihtoväli? Auto on c36 amg ja ajokilometreistä kun ei ole tarkkaa varmuutta niin lisäisi mielenrauhaa kierrättää konetta kun tietäisi että ketju on ok.

Ostin jo ketjun, pitääkö kiristin vaihtaa myös ja onnistuuko homma yleensäkään ilman erityiskaluja (niittaustyökalu yms.?)

Kertokaa ketjuja vaihtaneet hyviä neuvoja että ei saada aikaan katastrofia :wink:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No se jakoketjutyökalu on ihan ensimmäisenä listalla. Pitää olla sällillä lehmän hermot jos luottaa perinteisiin niittauksiin, tai perinteisiin "hitsaanpa tuohon tapin päähän mällin" -virityksiin. :shock: Onnistuu varmasti ammatti- tai pelimieheltä niittailla ihan vasarallakin, en epäile, mutta mielenrauhan kannalta suosittelen hommaamaan kalun. :idea:

Toisekseen suosittelen vaihdattamaan riimun pajalla. :idea: Kutosessa ei ole käsittääksen puoliakaan niin paljoa rojua työn tiellä kuin kasissa, joten ei siinä pitkin ammattimiehen nokka tuhise jos auton pajalle viet. :idea: Tuhot ovat kuitenkin Hiroshima-luokkaa jos homma menee reisille. :x

Ässään suhrattiin (kasikone) ketjua ja laahareita noin 2 työpäivää, ja osin keittäjäpohjalta. Siinä onkin sitten tuplaten sitä hommaa kun nokkia on levällään ympäri konehuonetta jne... :roll:

Kutoseen vaihtaa mielestäni riimun noin 4h jos osaa hommansa eikä tarvitse miettiä koko aikaa mitä on tekemässä, eli eikun pajalle. :idea: Kertokaas riimuja vaihdelleet erehdyinkö pahastikin? No tottakai erehdyin, se on selvä. :lol:

Omaankin olisi tullut varmasti halvemmaksi vaihdattaa ketju pajalla, mutta saipahan harrastaa. 8)

Ja laaharit vaihtoon, samaten kiristin. Tuossa koneessa mahtaa olla se resetoitava kiristin, eli se ei nollaannu purkamalla ja laittamalla takaisin paikalleen :arrow: ketju jää liian tiukalle ja menee poikki. Kiristin pitää siis osata asentaa takaisin oikein, jahka se on ensin purettu ja kasattu uudelleen.

Jokohan pelottelin tarpeeksi? 8)
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

HVM kirjoitti:No se jakoketjutyökalu on ihan ensimmäisenä listalla.


Onneksi L-D hommasi jakoketju työkalun :shock: :shock: Onpa ilo vaihtaa kettinki oikialla pelillä :lol:
Datsun Bluebird
Mb Vito
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mikko K kirjoitti:
Onneksi L-D hommasi jakoketju työkalun :shock: :shock: Onpa ilo vaihtaa kettinki oikialla pelillä :lol:
Kyllä se vähän paremmin nukuttaa, kun tietää mitä ketjulle on tehty ja miten. :D (Miule se k*r*ä lainas omaa kaluaan, kiitos vaan vielä kerran.) :D :shock:
Avatar
Muumi
Viestit: 101
Liittynyt: 17.5.2006 15:29
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Muumi »

HVM kirjoitti:No se jakoketjutyökalu on ihan ensimmäisenä listalla. Pitää olla sällillä lehmän hermot jos luottaa perinteisiin niittauksiin, tai perinteisiin "hitsaanpa tuohon tapin päähän mällin" -virityksiin. :shock: Onnistuu varmasti ammatti- tai pelimieheltä niittailla ihan vasarallakin, en epäile, mutta mielenrauhan kannalta suosittelen hommaamaan kalun. :idea:

Toisekseen suosittelen vaihdattamaan riimun pajalla. :idea: Kutosessa ei ole käsittääksen puoliakaan niin paljoa rojua työn tiellä kuin kasissa, joten ei siinä pitkin ammattimiehen nokka tuhise jos auton pajalle viet. :idea: Tuhot ovat kuitenkin Hiroshima-luokkaa jos homma menee reisille. :x

Ässään suhrattiin (kasikone) ketjua ja laahareita noin 2 työpäivää, ja osin keittäjäpohjalta. Siinä onkin sitten tuplaten sitä hommaa kun nokkia on levällään ympäri konehuonetta jne... :roll:

Kutoseen vaihtaa mielestäni riimun noin 4h jos osaa hommansa eikä tarvitse miettiä koko aikaa mitä on tekemässä, eli eikun pajalle. :idea: Kertokaas riimuja vaihdelleet erehdyinkö pahastikin? No tottakai erehdyin, se on selvä. :lol:

Omaankin olisi tullut varmasti halvemmaksi vaihdattaa ketju pajalla, mutta saipahan harrastaa. 8)

Ja laaharit vaihtoon, samaten kiristin. Tuossa koneessa mahtaa olla se resetoitava kiristin, eli se ei nollaannu purkamalla ja laittamalla takaisin paikalleen :arrow: ketju jää liian tiukalle ja menee poikki. Kiristin pitää siis osata asentaa takaisin oikein, jahka se on ensin purettu ja kasattu uudelleen.

Jokohan pelottelin tarpeeksi? 8)
Jo pelottelit :lol:
Pitää käydä kylällä kierros kyselemässä hommaa ammattilaisilta...

Halvempi se on maksaa ammattilaiselle kuin vaihtaa ite ja tyriä kansi pilalle ja 24 kpl mitälie kaasutäytteisiä venttiileitä solmuun...

Sen jälkeen ostaa 2 litran kaasari 190 mersu mistä ottaa tuohon kone tilalle että pääsee töihin tienaamaan :wink:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Juu, suosittelen tosiaan ainakin kysymään mitä maksaa pajalla, ne kun joutuu antamaan työlleen jopa takuunkin. 8)
Avatar
Muumi
Viestit: 101
Liittynyt: 17.5.2006 15:29
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Muumi »

HVM kirjoitti:Juu, suosittelen tosiaan ainakin kysymään mitä maksaa pajalla, ne kun joutuu antamaan työlleen jopa takuunkin. 8)
Sitä mietinki että on niillä joku vastuu siitä, tiiä sitten miten käytännössä nuin vanhaan ryskään...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”