Hei,
Sattuuko kellään olemaan tietoa siitä, miten ASD:n vikakoodit puretaan ja resetoidaan, kun autossani on tuo pyöreä 9-napainen diagnostiikkaliitin vasemman lokasuojan päällä?
Vanhan kahdeksannapaisen ohjeitahan on netti pullollaan, mutta tuota en onnistunut löytämään Mersuforumista, googlesta enkä korjaamokäsikirjasta (liian vanha painos).
Potilas on w201 190E 2.6 -93
Olisin erittäin kiitollinen, mikäli joku voisi valistaa minua tässä asiassa.
Vikakoodien luku 9-napaisesta diagnostiikkaliittimestä (ASD)
Re: Vikakoodien luku 9-napaisesta diagnostiikkaliittimestä (
Komento takaisin!laxmarin kirjoitti:Hei,
Sattuuko kellään olemaan tietoa siitä, miten ASD:n vikakoodit puretaan ja resetoidaan, kun autossani on tuo pyöreä 9-napainen diagnostiikkaliitin vasemman lokasuojan päällä?
Löytyihän sieltä se kahdeksannapainen liitin myöskin ja homma toimi ihan tavalliseen malliin. Se pyöreä yhdeksännapainen taitaa liittyä KE-jettiin?
Pitäisi ottaa silmä käteen ajoissa

Ei valitettavasti ole. Rolle vaihtoi katkaisijan tässä kuussa muun huollon yhteydessä ja epäili, että vikavalon syttyessä seuraava ratsattava komponentti olisi ylijännitesuojarele. Ja niinhän tuo valo ilmoitteli olemassaolostaan taas noin viikon päästä. Jostain syystä muuten valo syttyy lähes aina, kun olen huoltoasemalla. Pitäisiköhän autolle sanoa, ettei kaikilla huoltsikoilla korjata mersuja?dealer kirjoitti:No niin, nyt kuulostaa järkevältä.
Olihan vika jarruvalokatkaisijassa ?

Jarruvalokatkaisijaa (vikakoodi 8 ) tuo tosin vilkuttelee, mutta samassa piirissä on ylijännitesuoja, jarruvalokatkaisija, solenoidi ja itse ASD-rele.
Voihan vikaa tietysti olla piuhoissa tai liittimissäkin. Onkohan kellään ollut vikaa itse paineventtiilissä?
Vika on tullut päälle säännöllisen epäsäännöllisesti, joten tyydyn toistaiseksi tarkkailemaan tilannetta.

Printtasin jo ASD:n kytkentäkaavion duunin seinälle, mutta se pitänee printata myös hanskalokeron kanteen...