Kesälomareissulla kotiin palumatkalla tuli tilanne että yksi kaunispäivä mese ei startannutkaan kun maisemia jäimme ihailemaan levähdyspaikalle, päivän kymmenes starttaus mahdollisesti? Pientä naksutusta kuului kun starttaa?
Pääsimme kuitenkin jatkamaan matkaa kun saimme työntöapua eli "autonmitan" tönäsy ja auto käynnissä samantien! Kerran kokeilin matkanvarrella startin toimivuutta sammuttamalla mese mäkeen, mutta eipä muutosta asiaan joten mäkistarttilla matka jatkui.
Olen lueskellut sivustolta jotain arvioita eli akku, laturi, startti olisivat ne kohteet missä syy. itse ensikuvitelmana heti arvioin startin tai laturin hiilet, mutta koska vaihtoehtoja useita niin mistä kannattaisi alkaa asiaa purkamaan?
Akku on todella vanha koska itsellä mese ollut 6v. ja tiedäkkään milloin akku hankittu, mutta startannut pakkasilla ihan ok kuitenkin!
Rasitin tosin akkua enemmän kuin peruskäyttö eli reissulla oli mukana tupakansytyttimeen liitettävä invetter 300w jolla lataus miniläppäri ja muut lähinnä sormiakut, mutta vain ajaessa!
Startatessa naksuu vain?
- Easy Rider
- hupimestari
eipä se sitä siitä rasitu sillon kauheesti läppäreitä lataillessa, kuinka kirkkaat valot ovat?.
Mun mielestä vika viittaa solenoidin toimimattomuuteen. Rautatangolla kun sitä startin kyljestä kopistelee samalla kun toinen kääntää avaimesta, niin pitäis tuurilla ikäänkuin alkaa taas toimimaan.
Eli startin kyljessä se pienempi mutikka

Mun mielestä vika viittaa solenoidin toimimattomuuteen. Rautatangolla kun sitä startin kyljestä kopistelee samalla kun toinen kääntää avaimesta, niin pitäis tuurilla ikäänkuin alkaa taas toimimaan.
Eli startin kyljessä se pienempi mutikka

I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.