Kylmäkäynnistys kehnoa, sähköissäkö vika?
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.10.2010 19:31
- Paikkakunta: Lappeenranta
Kylmäkäynnistys kehnoa, sähköissäkö vika?
W 201: seni (190 E Sportline) käynnistyy luokattoman huonosti kylmänä (talvikin vielä tulossa)
- Vaati kymmenkunta lyhyttä starttia ja pilkkimistä kaasupolkimella ennenkuin käynnistyy ja kun lopulta käynnistyy, käynti vakioituu kyllä melkein heti
- Rutiinitoimet eli tulpat, jakajan kansi jne. tsekattu/vaihdettu äskettäin
- Tein tänään kokeilun; lohkolämmitin oli tunnin verran käytössä ja yllättäen peli käynnistyikin kuin palmun alta!
Kysymys: Onko ruiskun yhteydessä jonkinlainen koneen lämpötilaa tunnisteleva anturi, joka nyt mahd. sekoilee vai missähän vika?
> tyhjäkäyntimoottori tai joku muu oikku?
- Vaati kymmenkunta lyhyttä starttia ja pilkkimistä kaasupolkimella ennenkuin käynnistyy ja kun lopulta käynnistyy, käynti vakioituu kyllä melkein heti
- Rutiinitoimet eli tulpat, jakajan kansi jne. tsekattu/vaihdettu äskettäin
- Tein tänään kokeilun; lohkolämmitin oli tunnin verran käytössä ja yllättäen peli käynnistyikin kuin palmun alta!
Kysymys: Onko ruiskun yhteydessä jonkinlainen koneen lämpötilaa tunnisteleva anturi, joka nyt mahd. sekoilee vai missähän vika?
> tyhjäkäyntimoottori tai joku muu oikku?
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.10.2010 19:31
- Paikkakunta: Lappeenranta
Lisäkysymys:
Sitä virran tuloa t.k.suuttimelle voisi mitata, onko tietoa minkälaista jännitettä pitäisi esiintymän?
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 05.11.2007 13:07
käynnistyy huonosti...
Itselläni oli männätalvena sama vika. Tulihan siinä kopeloitua sähkötkin läpi. Näyttää vähän siltä että lopullinen ohjaus solenoidiventtiilille tulee siitä relepaketista missä ovat pumpun, käynnistyssuuttimen ja (jos on) automaatin kickdown releet. Tämä kokonaisuus on se ylijännitereleen vieressä oleva tupakkiaskin kokoinen mötikkä. Voi siiheh ylijänniterelekin vaikuttaa. Minulla kuitenkin vika oli loppujen lopuksi suuttimen täydellinen tukkeutuminen. Tuli mentyä perse edellä puuhun. On muuten Veho-osana vähän helkutin tyyris osa, jotakin päälle 300 ekua. Kantsii metsästää käytettyä. Erinomaisen helppo vaihtaa.
Sen verran vielä ettei pidä luottaa siihen että venttiili naksahtaa, pitää koettaa myös paineella tuleeko eväs läpi.
Sen verran vielä ettei pidä luottaa siihen että venttiili naksahtaa, pitää koettaa myös paineella tuleeko eväs läpi.
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.10.2010 19:31
- Paikkakunta: Lappeenranta
Suutin:
Onkohan ko. suutin samanlainen kuutoskoneessa? Itseltäni löytyisi kuusimukisen vastaava ja tiettävästi ehjä suutin, voisi vaihtaa sen hetkeksi paikalleen ja kokeilla...
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 05.11.2007 13:07
Re: Lisäkysymys:
12volttia sinne tulee.MB 126/201 kirjoitti:Sitä virran tuloa t.k.suuttimelle voisi mitata, onko tietoa minkälaista jännitettä pitäisi esiintymän?
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 05.11.2007 13:07
Rele
Kannattaa kokeilla ylijännitereleen vaihtamista ensin. Hinta n. 60 euroa ja hyvin yleinen vika noissa 190:sissä. Itellä ollu sama vaiva, joka aina välillä poistuu hetkeksi ja alkaa taas kohta uudestaan. Nyt vaihdan releen ja uskon että vika häipyy sillä.
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.10.2010 19:31
- Paikkakunta: Lappeenranta
Jatkokysymys:
Missähän se ylijänniterele sijaitsee ja minkä näköinen palikka?
- Osanumero?
Kysyy sähkötöitä vihaava
- Osanumero?
Kysyy sähkötöitä vihaava
Ylijänniterele on sellainen kuutio, jonka päällä on lattasulake-vanhemmissa ainakin punainen 10 A. Ja oliko uudemmissa kaksikin?
Sijaintipaikka vaihtelee: se löytyy vanhemmista malleista sulakerasian takaosasta-kuljettajan puolelta tai sitten se on akun takana-uudemmat mallit.
Mutta tosiaan sellainen rele, jossa on sulake päällä-siksi on helpohko erottaa ja löytää releitten joukosta.
Sijaintipaikka vaihtelee: se löytyy vanhemmista malleista sulakerasian takaosasta-kuljettajan puolelta tai sitten se on akun takana-uudemmat mallit.
Mutta tosiaan sellainen rele, jossa on sulake päällä-siksi on helpohko erottaa ja löytää releitten joukosta.
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.10.2010 19:31
- Paikkakunta: Lappeenranta
Ylij.rele
Kyseinen rele löytyi akun takaa, ja yllätys, yllätys, sen kiinnityskappale, eli osa johon releen riviliitin painetaan oli mukavasti murjaistu omasta muovisesta kiinnityskappaleestaan läpi ja näin releen irrotus/takaisinlaitto onkin tosi mukavaa...
Kontaktipinnat OK-kunnossa ja sulakkeet (2x 10 A) kuitenkin ehjät, täytyy lähteä huomenna Sunin tiskiltä kyselemään uutta releetä...
Otin osanumeron muistilapulle, sillä kai löytynee. Vanha rele takaisn paikalleen ja aamulla työmatkalle lähtiessä taas jo rutiiniksi tulleet käynnistysmishankaluudet seuranani...
Kontaktipinnat OK-kunnossa ja sulakkeet (2x 10 A) kuitenkin ehjät, täytyy lähteä huomenna Sunin tiskiltä kyselemään uutta releetä...
Otin osanumeron muistilapulle, sillä kai löytynee. Vanha rele takaisn paikalleen ja aamulla työmatkalle lähtiessä taas jo rutiiniksi tulleet käynnistysmishankaluudet seuranani...
Avaa se yj-rele ja tinaile kuntoon. Omasta juuri pistin tinaukset uusiksi ja alkoi kateissa ollut yhjäkäynti toimimaan. Siellä releen sisällä ei ole oikein mitään särkyvää elektroniikkaa. Vain rele ja diodi. Kolvaamalla sen saa kuntoon.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.10.2010 19:31
- Paikkakunta: Lappeenranta
Voihan rele!
Enpä ehtinyt tinailemaan, kävin ostamassa Sunilta uuden palikan (maksoi 41,20 e).
- Kone kylmäkäynnistyy moitteettomasti!
Kiitos arvon kohtalotovereille vinkeistä!!!
- Kone kylmäkäynnistyy moitteettomasti!
Kiitos arvon kohtalotovereille vinkeistä!!!
Lainataan vähän samantapaisella jutulla.
Elikkä mesen eka käynnistys pidemmän tauon (yön yli) on vähän pitkähkö.
Tänääkin, vaikka oli lohkossa, niin eka käynnistys oli normaalia pidempi ja hörähti heti, ku antoi pienen kaasupolkimen pumppauksen.
Eli voisiko vika olla YJ-releessä? Vai onko se tyhjäkäynti/rikastussuutin paskana, likainen, tukossa?
Missä sijaitsee tarkasti ja mitä toimenpiteitä voisi tehdä?
Elikkä mesen eka käynnistys pidemmän tauon (yön yli) on vähän pitkähkö.
Tänääkin, vaikka oli lohkossa, niin eka käynnistys oli normaalia pidempi ja hörähti heti, ku antoi pienen kaasupolkimen pumppauksen.
Eli voisiko vika olla YJ-releessä? Vai onko se tyhjäkäynti/rikastussuutin paskana, likainen, tukossa?
Missä sijaitsee tarkasti ja mitä toimenpiteitä voisi tehdä?
190D 2.5 -89
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99
® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99
® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 05.11.2007 13:07
Ota ilmanputsarikoppa irti niin siinähän se kylmäkäynnistyssuutin on keskellä imusarjaa. Sähköliitin ja kaksi pulttia irti ja käsissä on. Kun minulla oli vastaava häikkä viime talvena, kytkin jatkojohdoilla alkuperäiset sähköt ja suuttimen määränjakajalta tulevaan omaan putkeensa. Piti vain ensin löysätä määränjakajan puoleista liitosta ja kääntää putkea vähän. Sitten liitos kiinni. Suuttimen käärin talouspaperiin. Sen että suuttimelle tuli startatessa sähköt olin jo ennalta mitannut. Suutin jopa naksahti. Kuitenkaan ei paperi kastunut vähääkään. Tukossa oli. Käytetty varaosa korjasi tilanteen. Uusi olisikin Veholla maksanut maltaita.
kiitokset.
täytyypä tuossa viikonloppuna koittaa ottaa siitä mun vanhasta konevikaisesta se suutin irti. ja koittaa saada tuo valkoinen romu jonnekin talliin, missä vaihtaa se suutin.
uskotaan/toivotaan. samaiseen vikaan. ei mulla mittaria olisikaan, milä mitata virran tulo siihen suuttimelle.
eipä onneksi kuulostanut isolta operaatiolta.
täytyypä tuossa viikonloppuna koittaa ottaa siitä mun vanhasta konevikaisesta se suutin irti. ja koittaa saada tuo valkoinen romu jonnekin talliin, missä vaihtaa se suutin.
uskotaan/toivotaan. samaiseen vikaan. ei mulla mittaria olisikaan, milä mitata virran tulo siihen suuttimelle.
eipä onneksi kuulostanut isolta operaatiolta.
190D 2.5 -89
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99
® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99
® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 05.11.2007 13:07
otin tuosta konevikaisesta -88 tenavasta sen YJ-releen irti. Se on sitä vanhempaa mallia yhdellä 10A sulakkeella. Voiko sen laittaa/käykö se tuhon -89 tenavaan, jossa YJ-releessä kaksi 10A sulaketta?
Tuo siksi, koska laiskana ja tallittomana haluaisin ensin koittaa relettä, ennekuin alkaa sitä suutinta vaihtamaan.
Tuo siksi, koska laiskana ja tallittomana haluaisin ensin koittaa relettä, ennekuin alkaa sitä suutinta vaihtamaan.
190D 2.5 -89
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99
® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99
® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: 28.10.2010 23:18
- Paikkakunta: tampere
Ok. Katotaan, mitä gurut sanoo.Fenton kirjoitti:Mikäs sen sun releen numero on, mulla lienee tallissa yksi tuommoinen jemmassa. Saapihan sitä kokeiltavaksi, jos ei tarvi lähtä tuomaan johonkin toiselle puolelle valtakuntaa..
Muoks: Ei p*rkele, se olikin yks'sulakkeinen sekin.
Nastolasta minäkin oon^^
190D 2.5 -89
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99
® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99
® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
Eikös se olisi kuitenkin helpointa ja selvintä koittaa polttimolla niistä suuttimen piuhoista että tuleeko sinne virtaskaa
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®