Morjensta
Minulla on tuollainen 190 dieseli vm-86. Ja ongelma on tälläinen:
Auto ei käynnistynyt eräänä aamuna, akku oli yön aikana tyhjentynyt. Lähti käyntiin kun otin virtaa toisesta autosta. Nyt kun ajoin sillä 300 km, ja seuraavana aamuna oli sama homma. Akun jännite oli ok, eikä "virtavuotoa" löytynyt. Ampeereja en vielä kerennyt mittaamaan. Auton sai käyntiin taas kun otti virtaa toisesta autosta. Sammutin auton viideksi minuutiksi ja se lähti käyntiin. Kokeilin puolen tunnin päästä uudelleen eikä enää lähtenyt käyntiin.
Olisiko akku kenties tullut tiensä päähän? Tai sitten onko laturi tai hiilet vaihtokunnossa? Olisikos kenellään hyviä veikkauksia? Mitenkäs tuo hiilien vaihto sujuu kotikonstein (pitäis varmaan ensin löytää se laturi sieltä autosta
Kiitoksia avusta näin etukäteen.
Akkuko huonossa kunnossa?
No heissan Baby fani ... ; )
no se laturihan löytyy sieltä moottorista ... hih hih no joo
siis moottorin vasemmalta puolen kun katsot auton keulasta päin .
ja sit ne hiilet, ne laturinhiilet on kiinni siinä latauksen säätimessä ja halpoimmalla pääsee kun vaihtaa koko nipun eli latauksen säätimen ja hiilet ja jos laturin takana on tilaa niin ne voi vaihtaa laturin ollessa paikallaan
eli muutakun laturin takaa kaksi ruuvia irti niin paketti tulee ulos larturista.
ja pistää uudet tilalle ja taas mennään ..
toivottavasti näillä avuilla pääset alkuun ... =)
Ps. itselläni oli sama ongelma ja vähän vaikuttaisi siltä että kyl se on vaan se akkukin tullut tiensä päähän .. ja jos ne hiilet menee niin kyl se sit polttaa sitä laturin merkkivalookin ... jos se toimii ...
mutta kannattaa nekin joskus vaihtaa ... mutta kannatan sitä akun vaihtoa niin onpahan sitten mebbekin paljon luotettavampi lähteen liikenteeseen .. =)
no se laturihan löytyy sieltä moottorista ... hih hih no joo
siis moottorin vasemmalta puolen kun katsot auton keulasta päin .
ja sit ne hiilet, ne laturinhiilet on kiinni siinä latauksen säätimessä ja halpoimmalla pääsee kun vaihtaa koko nipun eli latauksen säätimen ja hiilet ja jos laturin takana on tilaa niin ne voi vaihtaa laturin ollessa paikallaan
eli muutakun laturin takaa kaksi ruuvia irti niin paketti tulee ulos larturista.
ja pistää uudet tilalle ja taas mennään ..
toivottavasti näillä avuilla pääset alkuun ... =)
Ps. itselläni oli sama ongelma ja vähän vaikuttaisi siltä että kyl se on vaan se akkukin tullut tiensä päähän .. ja jos ne hiilet menee niin kyl se sit polttaa sitä laturin merkkivalookin ... jos se toimii ...
mutta kannattaa nekin joskus vaihtaa ... mutta kannatan sitä akun vaihtoa niin onpahan sitten mebbekin paljon luotettavampi lähteen liikenteeseen .. =)
kuin niin helepompi vaihtaa akkuSivonen kirjoitti:Oho, niinpä ekassa viestissäsi kirjoitikin. Pitäs kai opetella lukemaan.
No se akku on onneksi helpompi vaihtaa kuin laturin hiilet.
akussa molemmat navat = kaks myljääntynyttä mutteria + akun kiinnitys pultti
hiilet kaks ristipää ruuvia auki ja uus paketti väliin ruuvit kiinni, homma is fäärdiik
akku on paljon painavampikin