Hirveä ujellus mittaristossa?
Hirveä ujellus mittaristossa?
Noniin, arvon meseläiset. Itse olen uusi mersumies, vajaa kuukausi takaperin ostin -91 vuosimallisen tenavatähden 2.6 kutosella, ja tyytyväinen olen ollut. Mutta eilen ja tänä aamuna töihin ajellessa tapahtui jotain merkillistä. Motarille suunnatessani alkoi jostain mittariston takaa kuulua aivan karmea ujellus kun nopeus oli mennyt 60km/h yli. Semmoinen ihmeellinen ulina, ja se vaihtoi korkeutta kun taputti mittariston päältä tai paineli siitä reunoilta. Sitten se loppui, kun siirryin motarilta pois ja nopeus tippui alle 60km/h. Eikä tuota ääntä enää kuulunut auton lämmettyä kunnolla. Vain kylmänä tuntuu ujeltavan. Siis kysynkin teiltä, että mitähän helvettiä siellä mittariston takana tapahtuu kun tuommoinen möykkä lähtee?
Kiitän etukäteen.
Kiitän etukäteen.
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.10.2010 19:31
- Paikkakunta: Lappeenranta
Ujellus kyllä aikakin herättää!!!
Säikäyttipä ensimmäisellä kerralla minutkin.
Omassa tenavassa (190 E Sportline) ilmiö on uusiutunut muutaman kerran yli 20-asteen pakkasella, viimeksi vinkuminen helpotti kun pysäytin auton hetkeksi linja-autopysäkille.
Auttaisiko pieni peruuttaminen myös?
Korvatulppia kannattaisi pitää myös mukana siltä varalta että vinkuminen ei ensimmäisillä kilometreillä lopukaan...
Omassa tenavassa (190 E Sportline) ilmiö on uusiutunut muutaman kerran yli 20-asteen pakkasella, viimeksi vinkuminen helpotti kun pysäytin auton hetkeksi linja-autopysäkille.
Auttaisiko pieni peruuttaminen myös?
Korvatulppia kannattaisi pitää myös mukana siltä varalta että vinkuminen ei ensimmäisillä kilometreillä lopukaan...
Juu, eikä parane vaginassa tarvikevaijerilla vaan pitää turvautua alkuperäiseen. Merssussa tokeni vaihdolla. Oliko sitten genuine teile vai sen kaltainen, en muistaJnz kirjoitti:Mulla oli joskus kakkoskoppa-Jetta, jossa kans huusi välillä mittarinvaijeri pakkasella. Eka kerran kun se alko huutamaan, ihan yhtäkkiä kesken ajon, säikähdin niin että meinasin ajaa ulos tieltä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Kiitoksia vastauksista. Tämä on hyvä tietää, ettei ole mitenkään tavattoman harvinaista tämä mittariston huutaminen. Yllätti ja säikäytti vain tosiaan aika hyvin, kun edellisellä ja elämäni ensimmäisellä omalla autollani ei moista ominaisuutta löytynyt kovillakaan pakkasilla, kyseessä oli -86 Volvo 240 gl. Mutta eipä tuo haittaa, kun ulina kestää vain hetken ja jos siitä ei kerran mitään haittaa ole.
Tähän samaan voisin kysyä neuvoa, kun kerran mittaristosta on kyse, niin tuossa minun yksilössäni on kierroslukumittari ja kello sanoneet sopimuksensa irti. Kaikki muut viisarit kyllä kertovat mitä pitääkin, ja kilsat tulevat ihan säntillisesti ylös, joskin bensamittari lepattaa vähän miten sattuu aina kun tankki alkaa olla tyhjemmän puoleinen, täydempänä kyllä näyttää oikein. Bensamittarin heittely pienillä bensamäärillä voisi hyvinkin johtua siitä kellukkeesta ja anturista mikä tankissa on, ainakin merkit viittaisivat siihen? Mutta niin, se kierroslukumittari. Olen lueskellut, että ylijänniterele voisi ehkä mahdollisesti olla yksi monista syistä siihen, miksi se ei toimi. Missä tämä rele tarkalleen on ja mitä sille pitää tehdä? Jos vika ei ole siellä, niin mistähän sitten kannattaisi alkaa etsimään ratkaisua kierroslukumittarin eläväksi saattamiseen? Olisihan se eri nastaa katsella kierroksia ja olla perillä kellonajastakin, ei aina tarvitsisi hapuilla sitä kännykkää sieltä kojelaudan lokerosta saadakseen ajan selville.
Niin ja puhaltimen säätönamiskat ovat myös pimeänä. Revin nappulat irti ja laitoin uudet polttimotkin, mutta eivät ruvenneet palamaan. Sulake jossain mittariston takana näille kojelaudan valoille?
Tulipahan nyt kyllä kysymyksiä, mutta tätä vartenhan tämäkin foorumi on olemassa
Tähän samaan voisin kysyä neuvoa, kun kerran mittaristosta on kyse, niin tuossa minun yksilössäni on kierroslukumittari ja kello sanoneet sopimuksensa irti. Kaikki muut viisarit kyllä kertovat mitä pitääkin, ja kilsat tulevat ihan säntillisesti ylös, joskin bensamittari lepattaa vähän miten sattuu aina kun tankki alkaa olla tyhjemmän puoleinen, täydempänä kyllä näyttää oikein. Bensamittarin heittely pienillä bensamäärillä voisi hyvinkin johtua siitä kellukkeesta ja anturista mikä tankissa on, ainakin merkit viittaisivat siihen? Mutta niin, se kierroslukumittari. Olen lueskellut, että ylijänniterele voisi ehkä mahdollisesti olla yksi monista syistä siihen, miksi se ei toimi. Missä tämä rele tarkalleen on ja mitä sille pitää tehdä? Jos vika ei ole siellä, niin mistähän sitten kannattaisi alkaa etsimään ratkaisua kierroslukumittarin eläväksi saattamiseen? Olisihan se eri nastaa katsella kierroksia ja olla perillä kellonajastakin, ei aina tarvitsisi hapuilla sitä kännykkää sieltä kojelaudan lokerosta saadakseen ajan selville.
Niin ja puhaltimen säätönamiskat ovat myös pimeänä. Revin nappulat irti ja laitoin uudet polttimotkin, mutta eivät ruvenneet palamaan. Sulake jossain mittariston takana näille kojelaudan valoille?
Tulipahan nyt kyllä kysymyksiä, mutta tätä vartenhan tämäkin foorumi on olemassa
sulake on tosiaan mittariston takana ja se o ihan saman näkönen kanta kuin lampunkin kannat mutta alkuperäisenä punainen. Löytyy nopeusmittarin n 160kmh kohdalta, selkäpuolelta tietty. Trippimittarin nollausnapissahan on kirkkaussäätö, sekin voi olla kehnona.
YJ rele on yleensä akun luona, se jossa on sulake, tai kaksi, pienen kirkkaan saranoidun kannen alla.
mittariston takana on myös maaliittimet jois voi olla huono kontakti. Paljon ruskeita johtoja ruuvien alle litistettynä.
YJ rele on yleensä akun luona, se jossa on sulake, tai kaksi, pienen kirkkaan saranoidun kannen alla.
mittariston takana on myös maaliittimet jois voi olla huono kontakti. Paljon ruskeita johtoja ruuvien alle litistettynä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
itsellä kans kesällä sanoi kello ja kierroslukumittari sopimuksen irti, kello toimi kun ei ollu virrat päällä, muttei muuten. siinä sitä sitten värkätessä osui mittariston runko koelaudan metalli runkoon ja sopivasti oli virrat päällä niin kello alkoi nakuttamaan. no ei muuta kuin laita liitin kiekkamittarin pultin alle ja johto koelauan runkoon ja avot. tähän asti ovat toimineet.
Joo, kävin itekkin sitten hakemassa tommosen defan föönin. Mukava lähtä aamulla kuuden maissa töihin kirpeässä pakkasessa, kun autoon mennessä voi ottaa samantien kaulahuivin, pipon ja lapaset pois päältä. Eikä oo mittarikaan ulissut. Problem solvedJuse kirjoitti:Itellä on ainakin korjautunnu tuo mittarin ujellus ku laitto sisätilanlämmittimen ni ei oo kabiinissa se -30 lähtiessä niinku yleensä. Ilkeän kuulonen äänihän tuo on.