Viime viikonloppuna tuli tehtyä pitkästä aikaa remongia myös emännän ajokkiin. Aloitin ruostesavotan pahimmasta pesiytymästä oikeassa takakaaressa. Kaari oli joskus muinoin jo kertaalleen vaihdeltu, eikä vielä pari vuotta sitten ollut mitään hälyyttävää näkyvissä. Kaari käytännössä biohajosi viimeisen vuoden aikana. Kuvat jatkakoot tarinaa:
Alkutilanne ja Ruoskalta ostetut vanteet.
"Kurahyllyn" muotoilua millisestä.
Korjauspalat räkästynä sinnepäin. Alareuna koriliimalla ja muutamalla hitsillä.
Tinat niskaan, etureuna vielä ilman.
Liiat pois lamellilla.
Laastia päälle.
Pohjaväri
Ja Motipin sinnepäinsävy-deodorantti ja valuva lakka pintaan sekä hieman ruiskumassaa kaaren alle ja kotelosuojat onkaloihin.
Maalihommat pitää varmaan tehdä uudelleen päiväsaikaan ja selvitäpäin. Pari koloakin jäi kittaamatta, yhtään olutta ei.
Kommentaatiota. Mitä teen ensi kerralla toisin?
Kaarikarieksen karkoitusta
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kaarikarieksen karkoitusta
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Se on kyllä viime talvena ollut tuo suola aikamoista jankkeroa, meikäläisen lintassa kun tyrkytin viime syksynä leimalle(ei kyllä pitäny leimata) niin ei löydetty mitään suurempaa ruosteongelmaa, nytten kun kattelee niin sehän on ihan reikäjuustoa koko auto, noin 30 000km sitä tuli nelostietä sahattua eestakasi sillä, taisiis emäntähän sillä enimmäkseen sahasi. Wanhempi autokin jäi jo marraskuussa ruostelevolle kun jarruputket haihtu ja palkeista tippu massat 5x5 paloina, piällepäin kuitenni ihan siisti. Onhan tuosta suolasta muutkin valittanut.
Niin asiaan, hianostihhan tuo näyttää taipuvan tuo kaarenvaihto. Miten sie törkkäsit tuon kurahyllyn kiinni tuohon pintapuolen peltiin ?
-Risto
Niin asiaan, hianostihhan tuo näyttää taipuvan tuo kaarenvaihto. Miten sie törkkäsit tuon kurahyllyn kiinni tuohon pintapuolen peltiin ?
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Koriliimalla/-kitillä vaimitäkumimönjääsenyton ja muutamalla tuluppahitsillä. Hommasin oikeen sellassen paineilmakäyttösen rei'ittimen/pokkaajan ja pellinnakertajan tuohon rojeksiin. Niillä oli hyvä muotoilla ja kantata tuo yläsauma limiin ja napsauttaa tuluppahitseille reiät.Malm kirjoitti: Miten sie törkkäsit tuon kurahyllyn kiinni tuohon pintapuolen peltiin?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
niin se vaan on että monet tekävät näitä pelti hommi, ja saavat loppu tuloksen näyttämään hyvältä. On hapot / epoksit, pohjamaalit, välimaali, pintamaali, jopa lakat, ja toiselle puolelle lyödään pensselillä paksu massaa, kyllä se sielä kestää kun ei edes näy. Vuoden kestää suht hienosti, ja sitten "helvetti repeää" .
No nyt näyttää taas hyvältä, ammattimiehenä teet toisenkin puolen hyväksi, niin taas kestää yhen mersun iän.
No nyt näyttää taas hyvältä, ammattimiehenä teet toisenkin puolen hyväksi, niin taas kestää yhen mersun iän.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Niin jäi mainihtemata, että näkymättömille peltipinnoille vetelin pensselillä ruosteenestopohjamaalia ja paksua alustamassaa ennen ruiskumassaa. No siitäpähän tuo jää nähtäväksi miten tulee kestämään, edellinen korjaus oli tehty noin viisi vuotta sitten. Toisen puolen kaari on melko siisti, etusiivissä on sen sijaan sanomista, niitäkin on vaihdeltu joskus. Etulamppujen takana on myös pari pesiytymää. Tunkinreiät korjattiin pari vuotta sitten ja akkukotelon muurasin viime kesänä leimalle. Kaaresta tuli jo silloin mutinaa. Neljäsataatonnia pk-seudun suolasohjossa vaatii veronsa, vaan voisihan tuo pahempikin olla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.