124:sen jarrut 190D:hen?
124:sen jarrut 190D:hen?
Eli käykö 124:sen jarrut suoraan 201:een. 190 on rekisteröity -85, mutta ilmeisesti kuitenkin on -84 mallia. Eli tuossa on alunperin 14"vanteet.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Motonetin listojen mukaan W124:n 'tavalliset' takajarrut on samat kuin W201-16V takajarrut. Etujarrusatuloita näköjään sieltä ei saa tuohon pikkumersuun, mutta jälleen 16V-mallien etujarrulevy on sama kuin W124:n jäähdytetty 'normaalilevy'.
Eli perusdieseliin ei taida suoraan mennä W124:n osat? Vannekoko varmaan ahistaa, ei oo tilaa satulalle.
Eli perusdieseliin ei taida suoraan mennä W124:n osat? Vannekoko varmaan ahistaa, ei oo tilaa satulalle.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Ei noiden tarvitse olla sen suuremmat kuin sedan 124:ssa.
Aikomus oli vain se että kun leima tuossa lähestyy ja nuo nykyiset levyt alkaa olla jo ehtoopuolella. Laittaisi 124:sen jarrut alle kun niitä tuolta varastosta löytyy.
Aikomus oli vain se että kun leima tuossa lähestyy ja nuo nykyiset levyt alkaa olla jo ehtoopuolella. Laittaisi 124:sen jarrut alle kun niitä tuolta varastosta löytyy.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Oisko täälä apuja: viewtopic.php?t=6505tomant kirjoitti:Onko joku vaihtanut W124 jäähdytettyjä levyjä ja satuloita W201 ohuiden levyjen ja satuloiden tilalle?
tomant
I drive an Opel. What's your excuse?
ei ole 201koppaisessa 2.5turboD/2.6 bensassa samat jarrut muisttaakseni laikka on 262mm ja levyn vahvuus 22mm
takalaikka on sitten yleinen 258x22mm
190E 2.3 16v 284x22mm etu laikka
sama kun 124koppaisen jäähdytetty...
124koppaisessa turbo farkussa on sitten takalaikka 278x9mm
vai onko kaikissa 124 farkuissa sitä en tiedä....sedaneissa 258mm
minulla on 300tdt farkun jarrut läpeensä....ja tehostajasta sen verran et se pitää asentaa kokonaisena pääsylinterin kanssa mut vaatii rälläkkää...
300tdt pelkkä pääsylinteri ei passaa paikalleen....mut 190 sylinteri on pienempi sillä saa kovemman paineen satuloihin...minusta sitä ei välttämättä tarvi vaihtaa...kokeilin molempia pääsylintereitä vakio tehostajaan...isolla tehostajalla tunto huononi....
takajarruihin pitää vaihtaa farkun kilvet kun laikkoja isontaa....samalla sitten pyörän laakerit kun kilpejä vaihtelee...
takalaikka on sitten yleinen 258x22mm
190E 2.3 16v 284x22mm etu laikka
sama kun 124koppaisen jäähdytetty...
124koppaisessa turbo farkussa on sitten takalaikka 278x9mm
vai onko kaikissa 124 farkuissa sitä en tiedä....sedaneissa 258mm
minulla on 300tdt farkun jarrut läpeensä....ja tehostajasta sen verran et se pitää asentaa kokonaisena pääsylinterin kanssa mut vaatii rälläkkää...
300tdt pelkkä pääsylinteri ei passaa paikalleen....mut 190 sylinteri on pienempi sillä saa kovemman paineen satuloihin...minusta sitä ei välttämättä tarvi vaihtaa...kokeilin molempia pääsylintereitä vakio tehostajaan...isolla tehostajalla tunto huononi....
takajarruihin pitää vaihtaa farkun kilvet kun laikkoja isontaa....samalla sitten pyörän laakerit kun kilpejä vaihtelee...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
OK, ilmeisesti 190E 2.6-mallissa on eri satulat kuin 16V- ja W124-malleissa. Tarkoituksena on katsastaa 190E turbo isommilla etujarruilla eli mallin 190E 2.6 tai 16V (= W124). Takajarrut lienevät 190-malleissa samanlaiset lukuunottamatta evoja.
Pääjarrusylinteri on sama malleissa 190E 2.6 ja 190E 16V-malleissa Motonetin mukaan. W124:n pääjarrusatulan varaosanumero on eri, mutta mitoitus lienee sama.
tomant
Pääjarrusylinteri on sama malleissa 190E 2.6 ja 190E 16V-malleissa Motonetin mukaan. W124:n pääjarrusatulan varaosanumero on eri, mutta mitoitus lienee sama.
tomant