Spax PSX alustasarja
Spax PSX alustasarja
Tarkoitus olisi hommata tuollainen alustasarja tuohon w201 pikku mesee. Onko kellään kokemusta tuosta merkistä tai alustasarjasta?
Tuo Spax PSX on siis alustasarja missä on -40 mm madaltavat jouset + jäykkyyssäädettävät iskunvaimentimet.
Jos löytyy kokemusta tai muuten vaan kommentoitavaa niin pistäkää vaan rohkeasti.
Tuo Spax PSX on siis alustasarja missä on -40 mm madaltavat jouset + jäykkyyssäädettävät iskunvaimentimet.
Jos löytyy kokemusta tai muuten vaan kommentoitavaa niin pistäkää vaan rohkeasti.
No edellisessä satalankussa oli (tai ohan ne siinä kai vieläki) Spaxin -45mm jouset, iskarit vakiokamaa.
Lyhyesti sanottuna, tykkäsin
Lyhyesti sanottuna, tykkäsin

http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Ei ole kokemuksia itsellä, mutta ihan positiivista palautetta noin yleensä on SPAX - alustasarjoista kuulunut.
Valmistajalla itsellään on kyllä jonkin verran kokemusta takana!
PSX -alustasarjassa on siis SPAX Kryptongs -iskarit, joissa 28-asentoinen paluuvaimennuksen säätö (namiskuukkeli vaimentimen lappiossa). TÜV-hyväksyttyä tavaraa 2-vuoden takuulla.
Mikä ettei!
Valmistajalla itsellään on kyllä jonkin verran kokemusta takana!
PSX -alustasarjassa on siis SPAX Kryptongs -iskarit, joissa 28-asentoinen paluuvaimennuksen säätö (namiskuukkeli vaimentimen lappiossa). TÜV-hyväksyttyä tavaraa 2-vuoden takuulla.
Mikä ettei!


Pistin nyt sitten satsin tilaukseen. Toimitusaika sanottiin olevan 1-4 viikkoa, ilmeisesti riippuen miten tavarantoimittajalla on sitä varastoissaan. Pistän lisää tarinaa sitten kun olen saanut sarjan asennettua.
Samalla vaihtuu eteen nuo iskarin kiinnityskumit mitkä on korissa kiinni, sekä tietenkin pyörinen suuntauksen tarkistetaan/säädetään ja sitten lyön uudet kesänakit alle. Eteen 205/45/16 ja taakse 225/45/16.
Samalla vaihtuu eteen nuo iskarin kiinnityskumit mitkä on korissa kiinni, sekä tietenkin pyörinen suuntauksen tarkistetaan/säädetään ja sitten lyön uudet kesänakit alle. Eteen 205/45/16 ja taakse 225/45/16.
On tuossa absit, mutta vähemmän noissa on halkaisijassa eroa mitä nyt. 205/50/15 ja 205/55/15 ja hyvin on toiminut noillakinJani kirjoitti:Noissa taitaa olla halkaisijaeroa sen verran paljo, että saattaa absit tykätä kyttyrääaomh kirjoitti: Eteen 205/45/16 ja taakse 225/45/16.![]()
Siis jos sellaiset sattuu olemaan.
No niin. Nyt on alustasarja asennettuna ja näin 60 km testi lenkin tehneenä voin sanoa että voi että kun tuli komia.
Vaikka alusta on todella jäykkä kun säätä iskarit kaikkein kovimmalle, ei alusta silti ole mikään kivireki eli voi huoletta ajaa myös mukulakivetystä.
Sellanen ihmetys tuossa asenuksessa oli, että kun yleensä madallussarjoja asentaessa takapää tippuu enemmän kuin etupää, kävi tässä juuri päin vastoin. Ja en ollut varautunut siihe vaan edessä oli "1" kumit ja takana "3" kumit. Etupuskuri melkein otti jo maahan kiinni ja takapäässä oli renkaan ja lokarinvälissä varmaan 15cm tilaa.
No Ei muuta kuin jouset uudestaan irti ja nyt siellä on "4" kumit edessä ja "oma kumi" takana joka on vahvuudeltaan noin 5mm.
Tämän jälkeen auto on aika hyvin tasapainossa.
Alkuperäiset iskarit olivat kyllä ihan loppu. Niitä veteli edestakaisin kuin haitari.
Tuossa on vielä pari kuvaa kun alustasarja on paikallaan.



Vaikka alusta on todella jäykkä kun säätä iskarit kaikkein kovimmalle, ei alusta silti ole mikään kivireki eli voi huoletta ajaa myös mukulakivetystä.
Sellanen ihmetys tuossa asenuksessa oli, että kun yleensä madallussarjoja asentaessa takapää tippuu enemmän kuin etupää, kävi tässä juuri päin vastoin. Ja en ollut varautunut siihe vaan edessä oli "1" kumit ja takana "3" kumit. Etupuskuri melkein otti jo maahan kiinni ja takapäässä oli renkaan ja lokarinvälissä varmaan 15cm tilaa.
No Ei muuta kuin jouset uudestaan irti ja nyt siellä on "4" kumit edessä ja "oma kumi" takana joka on vahvuudeltaan noin 5mm.
Tämän jälkeen auto on aika hyvin tasapainossa.
Alkuperäiset iskarit olivat kyllä ihan loppu. Niitä veteli edestakaisin kuin haitari.
Tuossa on vielä pari kuvaa kun alustasarja on paikallaan.



Moro.
Sivuutan aihetta jonkin verran.
Elikkä tenavaan hakusessa jonkinlainen alustasarja. Eli iskarit ja jouset.
Mistä porukka on suomen maalta niitä ostanut? Edullisuus on plussaa ja madallukseksi riittää -40mm.
Nykyään keulii ikävästi ja muutenkin vähän korkea, ni tarvis mataluutta ja jämäkkyyttä.
Sivuutan aihetta jonkin verran.
Elikkä tenavaan hakusessa jonkinlainen alustasarja. Eli iskarit ja jouset.
Mistä porukka on suomen maalta niitä ostanut? Edullisuus on plussaa ja madallukseksi riittää -40mm.
Nykyään keulii ikävästi ja muutenkin vähän korkea, ni tarvis mataluutta ja jämäkkyyttä.
190D 2.5 -89
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99
® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99
® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-