Sehän on mennyt jo uuden pallonivelen lisä Rasvaamiseen.dealer kirjoitti:Normaalivarustuksella ohjeiden mukaan puoli tuntia ?

Muistutan niitä jotka eivät tunne; minulla ei ole omaa pajaa vaan olen vieraalla töissä.tiilerin pajallakaan
Daerok, minä en kirjoita kahdesta syystä:Täällä on nyt alan ammattilaisia,niin kaet työ jonninlaesen ohjeen kirjotatta mulle
Ee muuten,van taetaa Lintoselle olla parin kolomen viikon jonot,pitäs katastaa 16.12.06 mennessä.Suattaa tulla kiirus vae mitä tiileri?kilander kirjoitti:No mikä hätä siulla on,vähän toistasattaa kilometriä Tiilerille matkaa.
Ei kai se hyvin kaukana sen työpaikka ole.
Eihän ne voi kestää kun rauta hiertää rautaa vasten vaseliiniä on sen verranPK kirjoitti:Kuinkas paljon noiden pitäisi kestää kilometrejä?
Ei tästä taida olla vuottakaan kun nuo vaihdettiin ja nyt keula alkoi parin päivän aikana seilaamaan oikein kunnolla. Välillä menee suoraan ja sitten tempaisee jompaan kumpaan suuntaan. Sitä en tiedä tuliko sinne sitten jotkut italialaiset osat.![]()
Taitaa olla vähän jäykempikin tuo ohjaus? Miten kulunut apusimpukka oireilee ja voiko se mennä noin nopeasti? Entäs ohjausiskari, pystyykö se pilaamaan ohjauksta noin paljon?
Joo, kuten sanoin, että onhan tässä topikissa tullut hyödyllistäkin tietoa näihin palleroiden vaihtamisjutskiin liittyen...daerok kirjoitti:Minusta tämmöset kysely topikit,kyllä palvelee ainakin sillä saralla,että varsinkin nuoret "Mersukorjaajat" eivät rupeaisi nuihin vaarallisiin korjauksiin tietämättä esim. etujousien uskomattoman suurista voimista.Eli jos minä kysyn vähän tyhmiä,niin saattaa olla etten ole aivan niin tyhmä miltä näytän.Kokemusta raskaskonepuolelta n.25 v.
Tosiasiahan on,että remonttia voi tehdä vaikeimman kautta,mutta
minusta ainakin on mukava kuulla miten ammatikseen mersuja korjaavat henkilöt homman tekevät,minulla ainakin se säästää monen monituista tuntia ja muutamia kirosanoja.
Jos se kirosanoja säästää niin kerrotaanmukava kuulla miten ammatikseen mersuja korjaavat henkilöt homman tekevät,minulla ainakin se säästää monen monituista tuntia ja muutamia kirosanoja.
Tälläkertaa vaati pientä potkimista, totta.No tulihan se sieltä
Eikäkun Daerok halusi kuulla miten ammattilainen tekee tuon homman; minä teen sen noin, muuten en osaa.Tiileri laittoi aivan piruuttaan ohjeet erikoistyökaluilla tehtynä
Saahan siihen mitä vaan kun tekee piirustukset ja vie johonkin missä rauta taipuu.Onkos siihen hydraulipuristimeen muuten saatavana sellaisia leukoja jolla voi vaihtaa Syncro Transporterin takalaakerin ilman vetarin irroitusta?
Anteeksi Lucky-dogdealer kirjoitti:Jos se kirosanoja säästää niin kerrotaanmukava kuulla miten ammatikseen mersuja korjaavat henkilöt homman tekevät,minulla ainakin se säästää monen monituista tuntia ja muutamia kirosanoja.![]()
- Auto koholle, pyörä pois.
- Jousenpuristin jousen sisään, paineilmaräikällä jousi "linttaan" ja pois paikaltaan.
- Alapallon kiinnitysmutteri ja -ruuvi irti.
- Kammetaan tuenta ylös alapallon tapista.
- Käännetään se sivuun ja lukitaan sinne vaikkapa sähköjohdon pätkällä.
- Kammetaan vanhan alapallon suojakumi irti.
- Laitetaan (liikuteltavan prässin) alapallonvaihtoon tarkoitettu leuka paikalleen ja painellaan alapallo irti.
- Uusi paikalleen samalla leualla, eri välikappaleella.
- Tuenta paikalleen. ruuvi ja mutteri kiinni.
- Jousi paikalleen, puristin pois välistä, pyörä paikalleen ja auto alas.
Työn iloa.
Aikaa menee noin 20 minsaa per puoli ellei pultti vastusta.