etupään korkeus ihmetyttää

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W124.
Vastaa Viestiin
mesemies83
purkukuraattori
Viestit: 225
Liittynyt: 23.10.2010 19:38

etupään korkeus ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja mesemies83 »

eli tenavassa etupää aika lailla matalalla,hyvä että käsikää renkaan ja kaaren välii mahtuu enää,autoa ei oo madallettu,vakio alustaki,mitähä lie mennyt?? :shock: kauan jo ihmetelly
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Onko molemmilta puolilta saman verran? Katoppa mitkä jousenkumit siellä on paikoillaan, ne vaikuttaa jonkin verran. Voisko jouset olla kuoleentuneet?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Jos puhutaan useiden senttien muutoksesta niin jouset katki, eipä siinä paljon muita syitä ole.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

katki ja poikki... ehdottomasti. vakiojousilla väliin pitää mahtua kaljatölkki pystys.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
mesemies83
purkukuraattori
Viestit: 225
Liittynyt: 23.10.2010 19:38

:)

Viesti Kirjoittaja mesemies83 »

siis toiselta puolelta ehkä jonku millin alempana ku mitä vankarin puoli on,ainaki näyttäs ehjiltä kaikki etujouset,kumeista en tiiä ku ei päässy näkemää,lieneekö paras vaihtaa vaa molemmat etujouset sit?? :shock:
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Saattaa olla niin että sitä jousen katkenneisuutta ei huomaa muutakuin pois ottamalla, joskus muistelen että joku näin täällä foorumilla sanoi. Varmaan järkevin kattoa mikä meininki niillä jousilla on siellä edessä ja sitten vasta suunnitella jatkot.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
richarttos
Viestit: 322
Liittynyt: 19.10.2010 13:09
Paikkakunta: Hki-Jkl

Viesti Kirjoittaja richarttos »

Jep, jousien yläpäät ovat melkoisen syvällä kupeissa, joten eipä sieltä kovin helpolla erota jousen katkeamista varsinkaan jos jousenpala on tippunut välistä pois. Vakiojousten yleinen ongelma tosiaan on katkeilu päistä.
mesemies83
purkukuraattori
Viestit: 225
Liittynyt: 23.10.2010 19:38

Viesti Kirjoittaja mesemies83 »

menis etujouset vaihtoo,kannattaako ees itte alkaa yrittää niiden irrotusta?? kysessä siis 190 ruisku tenava :lol:
Avatar
Matteus
Viestit: 140
Liittynyt: 07.11.2010 23:49
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Matteus »

mesemies83 kirjoitti:menis etujouset vaihtoo,kannattaako ees itte alkaa yrittää niiden irrotusta?? kysessä siis 190 ruisku tenava :lol:
Ei kannata jos ei ole oikeanlaisia puristimia... Saattaa käydä kipeästi! :hurt:
Sprinter W903 -01
Avatar
VMTD
Viestit: 183
Liittynyt: 20.10.2010 20:56
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Nyt on tullut useampana päivänä jumpattua etujousia -88 malliseen tenavaan. Syynä on korkealla oleva keula, tosin osan voi vaikuttaa vakiojouset takana. Etupää on kuitenkin huomattavan korkealla renkaan ja lokasuojankaaren väli varmaan 15 cm ja näyttää ihan mustalaisen mersulta. Verrokkina on -89 mallinen joka on ryhdikäs, perä hieman ylempänä ja lokasuojan väli pyörään alta 10 cm jolloin auto näyttää hyvältä, taitaahan siihen olla jotain muutoksia alustaankin tehty muovihelmojen myötä.
Tuohon 88 malliin on joskus vaihdettu sekä jouset, että iskarit. Voiko tuon keulan korkeus johtua noista iskareista?
Alkuun oli Motonetin jouset, jotka vein pois ja sitten tilasin KL-varaosista, mutta eipä tuostakaan apua ollut. Jousien yläpään kumit on ilmeisesti kaikkein ohuimmat.
Hyvät on foorumin puristimet ja hyvin menee räikällä kasaan jousi.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko sinulla KL jousien varaosanumero tallella ? Jos on niin kerroppa se ja autosi rekisteri- tai valmistenumero niin voin varmistella onko jouset oikeat.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

VMTD autoon on myyty oikeat jouset, ellei paketissa ole ollut väärät.
Tosi outoa, ei missään tapauksessa pitäisi olla noin korkea :?
Avatar
VMTD
Viestit: 183
Liittynyt: 20.10.2010 20:56
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Onhan numerot myös siinä jousessa, mutta sitä en verrannut paketin numerosarjaan. Täytyy tarkistaa vielä asia.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Avatar
VMTD
Viestit: 183
Liittynyt: 20.10.2010 20:56
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Taas on jousihomma ajankohtainen, nyt vm. -89 oikea etujousi katki. Kone 2.0D ja suositellaan vahvistettuja jousia ainakin motonetissa.
Tässä vehkeessä ei ole keulan korkeusongelmaa vaan on normaalisti hieman perää alempana. Onkohan bensakoneen vakiojouset kuinka paljon löysemmät kuin dieselin? Painoero taitaa autoilla 2.0 bensa- 2.0 diesel olla jotain 50 kg:n luokkaa.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 alusta”