Ravistaa kiihdyttäessä
Ravistaa kiihdyttäessä
Oireet alkoivat aluksi oikealle käännyttäessä kun kiihdytti hiljaisissa nopeuksissa. Nyt ravistusta ilmenee jo suoraan kiihdyttäessä. Auto on -89 2.6 tenava ajettu 250tuhatta. Itsellä ei ole nyt mitään käsitystä missä olisi vika olisko tuenta vai veto pyörästö viisaammat ja kokeneet auttakoon=)
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Onko ravistuksen taajuus pyörän vai kardaanin nopeuden mukainen? Ravistus oikealle kääntäessä voisi viitata vasempaan etupyörään, kun paino kaartaessa varataan sille. Kudosvikaa? Nurkka tunkille ja pyöräytys renkaasta, sen kyllä näkee kulutuspinnan pyöreydestä jos on renkaan runko mennyt. Ravistelu varsinkin pienellä vaihteella rivakasti kiihdyttäessä viittaa kyllä kardaanin tukilaakerikumiin, mutten keksi yhteyttä oikealle kaartamiseen.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Ravistuksen syy ratkesi, vuosi takaperin vaihdettu kardaanin eturättilaippa (tarvike) oli antanut myöden. Asia ei vaan tullut heti mieleen kun se oli jo kertaalleen vaihdettu kysynkin nyt että kannattaako ostaa seuraavaksi alkuperäinen vai mitä suosittelette. Samalla huomasin että perän huohotin on tukossa, kun kyljessä oli hieman vuotoa havaittavissa=)
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Mulla kesti tarvikemalli kaks viikkoa vaikka oli se taaempi kiinteä malli. Lemförderi on pelannu ok. Taaempi rätti on kestävämpi kun siinä ei ole sitä joustoa, passaa eteenkin ja on halvempi. Tuskin juuri huomaa eroa ajossa, kun kaikki muut osat alakaa vanahemmiten pehmetä.
Huohottimen otat irti ja kopautat hatun pois, pesaset osat ja huopapalan ja lyöt läjjään. Eipä tuo uuskaan kallis ole, isompi vaiva vaan tilata tai käyä ostamassa.
Huohottimen otat irti ja kopautat hatun pois, pesaset osat ja huopapalan ja lyöt läjjään. Eipä tuo uuskaan kallis ole, isompi vaiva vaan tilata tai käyä ostamassa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.