722.4 takkuaa pakilla
- Teddy
- Viestit: 760
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
722.4 takkuaa pakilla
Mikä tuo vois olla, kun liikkuu nihkeästi pakki päällä? Ei lähde normaalisti ryömimään tyhjäkäynnillä, vaatii kaasulla avitusta ja toisinaan kun kaasusta päästää, pysähtyy ihan jarruun koskematta. Vaihteen kun tuuppaa vapaalle, se on niinko nostais jalan jarrulta, lähtee rullaamaan kevyesti. Teki vastaavaa jo viime kesänä ja joskus taisin kuulla jotain rutinoitakin, mutta talven yli toimi normaalisti. Mitäs luuletta, leviääkö multa kohta loota.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
ei taida tiivisteen vaiholla onnistua enää, sieltä on varmaanki hajonnu koko jousihässäkkä pakin männältä sekä männän tappi saattaa olla poikki
https://vaihteistokauppa.fi/product/181 ... de-b3-65mm
https://vaihteistokauppa.fi/product/181 ... de-b3-65mm
- Teddy
- Viestit: 760
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Soittelin yhdelle lootapajalle ja mäntää veikkailtiin, vaikkei oikein vian kuvaukseen niin justiinsa osunutkaan. Tuli vasta jälkikäteen mieleen, mutta voiskohan se olla jotain venttiilikoneiston sekoilua, että eksyis satunnaisesti painetta pakilta jonkun eteenpäin vievän vaihteen pakalle?
Anyhow, onko näissä laatikoissa eroja välityksissä tai muussa sillä lailla että täytyis saada kutosen perästä korvike, jos tuo porsii? Vai käykö vaikka tuon -83 vuotisen kakslitrasen lodju suoraan?
Pitää nyt varmaan käyttää alkajaisiks öljypohjaa irrallaan.
Anyhow, onko näissä laatikoissa eroja välityksissä tai muussa sillä lailla että täytyis saada kutosen perästä korvike, jos tuo porsii? Vai käykö vaikka tuon -83 vuotisen kakslitrasen lodju suoraan?
Pitää nyt varmaan käyttää alkajaisiks öljypohjaa irrallaan.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
- Teddy
- Viestit: 760
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Oliko näistä kellään mitään hajua? Pitääkö numeron täsmätä justiinsa, vai käykö mikä hyvänsä 722.4xx?Teddy kirjoitti:Anyhow, onko näissä laatikoissa eroja välityksissä tai muussa sillä lailla että täytyis saada kutosen perästä korvike, jos tuo porsii? Vai käykö vaikka tuon -83 vuotisen kakslitrasen lodju suoraan?
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Noiden "vanhojen laatikkojen" välityksissä ja rautaosissa ei eroja taida olla minkään konevaihtoehtojen kesken, erot venttiilikoneistossa ja noissa alipaine- ja vaijeriohjauksissa eri mallien kesken. Dieselikoneen ja bensakoneiden turbiinitkin taitavat toki olla erilaisia nekin.
Saat varmaan minkä vaan mersun laatikon asennettua mutta toimivaksi säätäminen huomattavasti helpompaa kun on suunnilleen samanlaisesta tekniikkapaketista ja vuosimallihaarukasta kotoisin.
Riittäisköhän tämä mutuilu tähän hätään?
Saat varmaan minkä vaan mersun laatikon asennettua mutta toimivaksi säätäminen huomattavasti helpompaa kun on suunnilleen samanlaisesta tekniikkapaketista ja vuosimallihaarukasta kotoisin.
Riittäisköhän tämä mutuilu tähän hätään?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- Teddy
- Viestit: 760
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Eiköpähän tuo. Täytyy pälyillä numeroita vähän tarkemmin, jos vaikka sattuis kohilleen. Nokilekan lootan laittaminen voi olla huono idea, se on hyvä havainto.JuMu S kirjoitti:Riittäisköhän tämä mutuilu tähän hätään?
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
- Teddy
- Viestit: 760
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Tentataans vielä vähän. Eli pitäiskö samalla numerolla varustettujen lootien olla aina samassa vireessä, siis tietääkö sopivan korvikkeen pelkästään numeron perusteella?
Tuossa kipossa on nyt kiinni 722.409 ja myyntiosastolla tyrkyllä 722.408, se ei varmaan sitten ihan tosta vaan ala soittamaan.
Tuossa kipossa on nyt kiinni 722.409 ja myyntiosastolla tyrkyllä 722.408, se ei varmaan sitten ihan tosta vaan ala soittamaan.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Tämä oli vissiin tuosta kuutostenavasta? 722.409:ää on myös 260 E:ssä (124). 722.408 on 230 E:stä. Uskoisin, että samalla numerolla oleva vehke on "aina samanlainen", koska ne on yleensä naitettu yhdenlaisen moottorin perään. 408 ja 409 voisi olla aika likellä toisiaan. Onhan 230 ja 260 hyvin samanoloisia, toisessa pikkuisen enemmän tehoa.
t.
Risto
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Teddy
- Viestit: 760
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Kuutosen laatikko on joo, kun temppuilee. Jotenkin outo vika kyllä tämä, taas on viikkotolkulla menty ilman mitään ilmiselviä kipuja; muutama tunti takaperin työnsin sen 270 kilsaa Manchesterista ilman välilaskua ja ihan mukisematta kiipesi takoppäin ylämäkeen ruutuunsa Volvon viereen.
Äkkiseltään kyllä ajattelis, ettei tuo 408 kai kovin erilainen voi olla. Joku erohan siinä varmaan vaihtojen porrastuksessa on kun numero on eri.
Äkkiseltään kyllä ajattelis, ettei tuo 408 kai kovin erilainen voi olla. Joku erohan siinä varmaan vaihtojen porrastuksessa on kun numero on eri.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Ei kannata alkaa vaihteleen venakoneistoa.
Nakkaa lootan sellasenaan paikalleen ja ajelee mutkasta tietä näkymättömiin.
Uskoisin että kutoskoneen 722.4ssa on joissain levypakoissa enempi levyjä tms. muuta eroa tuskin on. Kierrosalueet jne on todennäköisesti ihan samat.
Diiselinkin loota toimii pienillä vaihtovaijerin/alipaineiden säädöllä ihan "bolt on" mutta kickdownin maksimi kierrokset on matalammalla.
Nakkaa lootan sellasenaan paikalleen ja ajelee mutkasta tietä näkymättömiin.
Uskoisin että kutoskoneen 722.4ssa on joissain levypakoissa enempi levyjä tms. muuta eroa tuskin on. Kierrosalueet jne on todennäköisesti ihan samat.
Diiselinkin loota toimii pienillä vaihtovaijerin/alipaineiden säädöllä ihan "bolt on" mutta kickdownin maksimi kierrokset on matalammalla.
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Meillä oli kaksataakakkoses (180 -94) ihan vastaava vika kuin aloittajalla. Esiinty ensin satunnaisesti, lopuksi ei liikkunu pakilla ollenkaan. Oli pakin levypakan iso lautasjousi kuudessa osassa. Nätkin täältä meijjjän kylältä laitto kuntoon.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Minusta tuo suurempi levymäärä on vain positiivinen asia...Teddy kirjoitti:Tuo nyt ei kovin hyvältä kuulosta, jos paikkansa pitää. Mut katellaan...Mika.T kirjoitti:Uskoisin että kutoskoneen 722.4ssa on joissain levypakoissa enempi levyjä tms.
Vielä parempi asia olisi nakata sinne tilalle 722.3 tuon vanhan tilalle, mutta se ei enää mene ihan suoraan nakkaamalla.
- Teddy
- Viestit: 760
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
^Totta maar joo niin. Mutta se ei kuulosta hyvältä, jos 408:ssa on levyjä vähemmänlaisesti, sellaisesta kun tässä jo kauppoja hieroin.
Ei oikein taida kannattaa mitään remonttia teettää, on niin helvetin kallista. Jos pelkällä pakin männän kopeloinnilla selviytyy, niin mikä ettei tuota varmaan hoitele omin pikku kätösin, mutta osat äkkiä maksaa saman kun ehjä käytetty laatikko. Edellyttäen että sattuu tosiaan saamaan ehjän...
Touhottajalla taitaa olla tietoa asiasta. Osaatko vihjata mitään hyviä ohjeita homman hoitamiseen?
Ei oikein taida kannattaa mitään remonttia teettää, on niin helvetin kallista. Jos pelkällä pakin männän kopeloinnilla selviytyy, niin mikä ettei tuota varmaan hoitele omin pikku kätösin, mutta osat äkkiä maksaa saman kun ehjä käytetty laatikko. Edellyttäen että sattuu tosiaan saamaan ehjän...
Touhottajalla taitaa olla tietoa asiasta. Osaatko vihjata mitään hyviä ohjeita homman hoitamiseen?
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
- Teddy
- Viestit: 760
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Joo, ihan päättömiä pyyntejä oli kun äkkiseltään kattelin. Kukaan kunnostamattomasta maksa jotain lähemmäs tonnia. Viiden sadan lootan pitää olla jo helevetin vähän ajettu.
Mut ehkä se on otettava tuo lodju irti ja hämmästeltävä. Tai kokeilee sitä 408:a ja jos luistaa, niin sitten suunnitelma B.
Paljonkos muuten aaltojärven remontti kustansi?
Mut ehkä se on otettava tuo lodju irti ja hämmästeltävä. Tai kokeilee sitä 408:a ja jos luistaa, niin sitten suunnitelma B.
Paljonkos muuten aaltojärven remontti kustansi?
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Mulla on käsitys että noi 722.3 ja -4 eroaa juurikin kitkalevyjen lukumäärän perusteella toisistaan. Eli kaikki 722.4- sekä 722.3-laatikot olisivat rautaosiltaan keskenään melko lailla samanlaisia, nelosten sekä kolmosten eri numeroversioiden erot venttiilikoneistoissa ja turbiineissa. Oikaiskaa jos olen väärässä.
Osat ei noihin keksintöihin kauheesti maksa, ainoastaan jos turbiini on ajettu totaalisen paskaksi on kallis paukku. Toisaalta vaatii jo paljon kyläsepitystä ja täydellistä, suorastaan sadistista välinpitämättömyyttä että saa kaaran ylipäätään liikkeessä pidettyä siihen pisteeseen asti että alkaa siivet hakkaamaan kiinni. Mutta kaitpa noitakin sattuu päätellen siitä että uusia turbiineitakin saa. Jos auki ottaa loppuun ajetun lootan niin sama on vaihtaa kerralla kaikki liikkuvat sinne tai ainakin pesettää turbiinit ja öljynjäähdytyskierrot jne. JN Trading Kaarinassa pesee turbiineita (purkamalla siis, ei huuhtelemalla), olikohan operaation hinta hiukan yli parisen sataa per limppu. Muuten on kohta taas sökönä kun uusi öljy liottaa kaikki kököt takaisin öljynkiertoon. Eri asia jos on pelkästään vikaa venttiilikoneistossa tms mutta harvoin jouset ja kuulat+karat ne yksistään vikaantuvat. Perussyynä lähes kaikkiin "oldskool"-automaattilootien toimintahäiriöihin ylikuumentuminen ja/tai lika, molemmat estetään ajallaan tapahtuvalla huollolla.
Eräs enemmän ameriikanlaatikoihin perehtynyt sanoi että kuka tahansa ne osat sinne laatikon sisälle vaihtaa, suurin osa jopa vaihdettavissa ilman mitään erikoisia työkalujakaan, mutta että saat heräämään taas henkiin vaatii näkemystä tai ainakin kokemusta. Noihin laatikoihin onneksi netistä ladattavissa tehtaalaiset korjausohjeet joilla kyllä onnistunee rauhalliselta mieheltä ajokuntoon säätäminenkin.
Osat ei noihin keksintöihin kauheesti maksa, ainoastaan jos turbiini on ajettu totaalisen paskaksi on kallis paukku. Toisaalta vaatii jo paljon kyläsepitystä ja täydellistä, suorastaan sadistista välinpitämättömyyttä että saa kaaran ylipäätään liikkeessä pidettyä siihen pisteeseen asti että alkaa siivet hakkaamaan kiinni. Mutta kaitpa noitakin sattuu päätellen siitä että uusia turbiineitakin saa. Jos auki ottaa loppuun ajetun lootan niin sama on vaihtaa kerralla kaikki liikkuvat sinne tai ainakin pesettää turbiinit ja öljynjäähdytyskierrot jne. JN Trading Kaarinassa pesee turbiineita (purkamalla siis, ei huuhtelemalla), olikohan operaation hinta hiukan yli parisen sataa per limppu. Muuten on kohta taas sökönä kun uusi öljy liottaa kaikki kököt takaisin öljynkiertoon. Eri asia jos on pelkästään vikaa venttiilikoneistossa tms mutta harvoin jouset ja kuulat+karat ne yksistään vikaantuvat. Perussyynä lähes kaikkiin "oldskool"-automaattilootien toimintahäiriöihin ylikuumentuminen ja/tai lika, molemmat estetään ajallaan tapahtuvalla huollolla.
Eräs enemmän ameriikanlaatikoihin perehtynyt sanoi että kuka tahansa ne osat sinne laatikon sisälle vaihtaa, suurin osa jopa vaihdettavissa ilman mitään erikoisia työkalujakaan, mutta että saat heräämään taas henkiin vaatii näkemystä tai ainakin kokemusta. Noihin laatikoihin onneksi netistä ladattavissa tehtaalaiset korjausohjeet joilla kyllä onnistunee rauhalliselta mieheltä ajokuntoon säätäminenkin.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
mun mielestä 722.3-4 levytkin ovat pienempiä jotka eivät käy keskenään eivätkä pannat
jos on saamakseltaan 722.3 kannattaa ehottomasti laittaa se, mutta jos sitä ei ole kantsii sitten mielestäni itte kunnostaa vanaha aski mikä on meleko heleppo homma, tuolta vaikka tarvittavat osat
https://vaihteistokauppa.fi/category/47/72237224
jos on saamakseltaan 722.3 kannattaa ehottomasti laittaa se, mutta jos sitä ei ole kantsii sitten mielestäni itte kunnostaa vanaha aski mikä on meleko heleppo homma, tuolta vaikka tarvittavat osat
https://vaihteistokauppa.fi/category/47/72237224
- Teddy
- Viestit: 760
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
https://www.google.fi/url?sa=t&source=w ... lIpSp_GkgI
https://www.google.fi/url?sa=t&source=w ... nAyjPEUp3s
Tommosia löytyy, onko pätevämpiä tiedossa? Tuo B3 mäntä taitaa olla se mikä tässä sairastaa. 408 ja 409 -laatikoiden "modulation pressure", joku ohjauspaine ilmeisesti, on ainakin melko paljon eri näköjään...
https://www.google.fi/url?sa=t&source=w ... nAyjPEUp3s
Tommosia löytyy, onko pätevämpiä tiedossa? Tuo B3 mäntä taitaa olla se mikä tässä sairastaa. 408 ja 409 -laatikoiden "modulation pressure", joku ohjauspaine ilmeisesti, on ainakin melko paljon eri näköjään...
Viimeksi muokannut Teddy, 13.6.2018 19:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
No ei nyt aivan. 722.3 loota on fyysisestikin suurempi ja eri sisuskaluilla.JuMu S kirjoitti:Mulla on käsitys että noi 722.3 ja -4 eroaa juurikin kitkalevyjen lukumäärän perusteella toisistaan. Eli kaikki 722.4- sekä 722.3-laatikot olisivat rautaosiltaan keskenään melko lailla samanlaisia,
Toki kiinnityksiltään moottoriin ja koriin sama.
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Pitkälti toista tonnia, liki puolitoista kun ostin samalta kaverilta vielä jotaki perkeleen kallista ameriikan öljyä laatikkoon . Sillon oli edes ajateltavissa olevat purkulaatikot samoissa hinnoissa.Teddy kirjoitti:Joo, ihan päättömiä pyyntejä oli kun äkkiseltään kattelin. Kukaan kunnostamattomasta maksa jotain lähemmäs tonnia. Viiden sadan lootan pitää olla jo helevetin vähän ajettu.
Mut ehkä se on otettava tuo lodju irti ja hämmästeltävä. Tai kokeilee sitä 408:a ja jos luistaa, niin sitten suunnitelma B.
Paljonkos muuten aaltojärven remontti kustansi?
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
- Teddy
- Viestit: 760
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Niin niin joo, no tommosilla hinnoilla mää laitan tuon katiskan paaliin, ei tartte kahta kertaa miettiä.aaltojarvi kirjoitti:Pitkälti toista tonnia, liki puolitoista kun ostin samalta kaverilta vielä jotaki perkeleen kallista ameriikan öljyä laatikkoon . Sillon oli edes ajateltavissa olevat purkulaatikot samoissa hinnoissa.Teddy kirjoitti:Joo, ihan päättömiä pyyntejä oli kun äkkiseltään kattelin. Kukaan kunnostamattomasta maksa jotain lähemmäs tonnia. Viiden sadan lootan pitää olla jo helevetin vähän ajettu.
Mut ehkä se on otettava tuo lodju irti ja hämmästeltävä. Tai kokeilee sitä 408:a ja jos luistaa, niin sitten suunnitelma B.
Paljonkos muuten aaltojärven remontti kustansi?
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Meillä toki paino kupissa se tosiasia että auto on rouvalle ääri mieluinen. Sekä edelleen hitsaamaton ja eilen katsastusmiehen erikseen erittäin hyväkoriseksi kehuma. Eli vaikka rahallinen arvo on liki nolla, on käyttöarvoa vielä lujasti, eikä ne korjauskulutkaan monelle vuodelle jyvitettynä nyt niin huimaa.
Ja mikäänhän ei korvaa sitä että ruova on tyytyväinen...
Ja mikäänhän ei korvaa sitä että ruova on tyytyväinen...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65