Kardaanin kannatinlaakerin vaihdon jälkeen alkoi ulisemaan
Kardaanin kannatinlaakerin vaihdon jälkeen alkoi ulisemaan
Isäpapparainen sai katsastuksessa kehotuksen uusia kardaanin kannatinlaakerin (kait se rättinivel) vm. 89 2.0 bensa 190:een ja vei sitten autonsa ei-merkkiliikkeeseen, jossa vaihtoivat osan uuteen. Remppa ei mennyt ihan putkeen, koska kardaani alkoi ulisemaan aivan järkyttävästi pakkaskelillä ja varsinkin heti kun on lähtenyt matkaan. Jonkun 10km jälkeen ulinaa sitten loppuu. Autoa käytettiin uudestaan samaisella korjaamolla ja antoivat valohoitoa sanoivat laittaneensa laakeriin rasvaa ja koeajolla oli ilmeisesti hiljainen kun on lähdetty suoraan lämpimästä hallista.
Ko. osa on haettu ilmeisesti Moponetistä, joten onko noissa jotain tyyppivikaa? Pitääkö kardaani/nivel jotenkin keskittää ja se on jäänyt heiltä tekemättä tai mikä tuossa vaihdossa on voinut ylipäänsä mennä vikaan?
Kun rempasta on kerran maksettu liikkeelle, niin ei huvittaisi alkaa itsekään niveltä purkamaan kele. Olis vaan helpompi mennä juttelemaan heille, kun olisi jotain neuvoja jolla asian saisi lopullisesti kuntoon.
Ko. osa on haettu ilmeisesti Moponetistä, joten onko noissa jotain tyyppivikaa? Pitääkö kardaani/nivel jotenkin keskittää ja se on jäänyt heiltä tekemättä tai mikä tuossa vaihdossa on voinut ylipäänsä mennä vikaan?
Kun rempasta on kerran maksettu liikkeelle, niin ei huvittaisi alkaa itsekään niveltä purkamaan kele. Olis vaan helpompi mennä juttelemaan heille, kun olisi jotain neuvoja jolla asian saisi lopullisesti kuntoon.
Huomasin pakkasilla pientä kahinaa, joka loppui kun kaasun helläsi. Katselin tänään alhaalta ja vaikuttaisi olevan pieni välys etummaisessa kardaanin nivelessä. Onko kuminivelen lisäksi keskellä jokin metallinen holkki, joka pitäisi myös uusia vai tuleeko nivelen mukana? Autohan on 2.0 D 342 tkm. ja etunivel on alkuperäinen.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Näinpä. C3 välyksellä olivat uusi ja vanha. Myöskin laakerin varastossa viettämä aika vaikuttaa, kun noissa kertavoidelluissa hyvinki nopeesti kuivuu öljyt pois rasvasta ja jäljelle jää vaan semmone paksu vaha.laineracing kirjoitti:Laakerin merkillä ei väljä jos se on väärä muuten.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Itseasiassa mulla ulvoo ykkös ja kakkos vaihteella, automaatti. Ja tuon auton ostin viime kesälä ja rekisteriotteessa oli maininta kardaanin tukilaakerin vaihdosta minkä myyjä väitti vaihtaneensa. Nyt tämä ulvonta sitten laittoi epäilemään että onko se vaihdettu vai ei. Sitten taas tämän foorumin löytyminen laittoi epäilemään uudelleen että onko se nyt vaihdettu ja onko niitä vain huonolaatuisia. Voiko noita jälkeenpäin rasvata jotenkin ?
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: 04.11.2010 13:57
- Paikkakunta: Mikkeli
Mulla auttoi laakerilukite hiljentämään tukilaakerin.
On toiminut jo kolme vuotta.
Kardaanin ja laakerin väliin lukitetta.
Jos kardaani on kulunut ohuemmaksi laakerin kohdalta niin kardaani pyörii laakerin sisärungon sisällä.
Meteli on melkoinen.
Kardaaniputki kutistuu kylmässä, sen takia kovemmilla pakkasilla ääntää.
On toiminut jo kolme vuotta.
Kardaanin ja laakerin väliin lukitetta.
Jos kardaani on kulunut ohuemmaksi laakerin kohdalta niin kardaani pyörii laakerin sisärungon sisällä.
Meteli on melkoinen.
Kardaaniputki kutistuu kylmässä, sen takia kovemmilla pakkasilla ääntää.