Auto "jurnuttaa"...?
Auto "jurnuttaa"...?
Ajaessa 80km/h ja siitä yli auto alkaa "jurnuttaa"? Jos tiessä on pientä heittoa, siten että auto pääsee "nousemaan", niin jurnutus lakkaa sen heiton ajaksi... Eli kun auto kevenee, niin ääni katoaa hetkeksi. Ja jos tuossa yli 80km/h vauhdissa katkaisee vedon, niin tämä jurnutus myös katoaa, mutta kun taas hypätään kaasulle, niin sama jurnutus alkaa...?
Autona MB 190 2.0 bensa automaatti vm-89.
Autona MB 190 2.0 bensa automaatti vm-89.
Pitääkin vielä pyöritellä laakerit läpi... Mutta kun tuntuu, että jurnutus tulee edestä? Voisiko moottorin tukityyny olla väsynyt? Ajatellen kun esim alamäessä mennään ilman vetoa, niin mistään ei kuulu ääntä. Luulisi laakerin ääntävän siinäkin kohtaa? Vai?hotari kirjoitti:Ääni takapyöränlaakerille
No enhän mä tällasista nykyautoista tiedä mutta 123:ssa tuo oli hyvin helppo homma. Moottorinkumit olivat kiinni alapuolelta kahdella kuusiokantaisella pultilla ja päältä moottorinkorvassa yhellä mutterilla. Nämä irti, puunpala öljypohjan alle ja siitä ilmaan tunkaten, vanha kumi pois, uus tilalle ja pultit ja mutterit kiinni.Oldschool kirjoitti:Onko työnä millainen tuo operaatio? Kumit ei varmaankaan paljoa kustanna, jos vaikka innostuisi itse "harrastamaan" tuossa kun loma alkaa...onre kirjoitti:Mun W123 jurnutti aivan tolkuttomasti kunnes vaihdoin moottorin kumit + lootan kumin.
Vaihteiston kumi vaati muistaakseni takakannatinpalkin irrotuksen, joka ei ollut sekään kovin kummoinen homma, kun tuki lootan ensin paikalleen samaisella tunkilla + puunpalalla.
Ei kovin kummoinen homma siis.
Ok! Pitääpä käydä kurkkailemassa tuonne alle miltä se näissä "nykyautoissa" näyttää!onre kirjoitti:No enhän mä tällasista nykyautoista tiedä mutta 123:ssa tuo oli hyvin helppo homma. Moottorinkumit olivat kiinni alapuolelta kahdella kuusiokantaisella pultilla ja päältä moottorinkorvassa yhellä mutterilla. Nämä irti, puunpala öljypohjan alle ja siitä ilmaan tunkaten, vanha kumi pois, uus tilalle ja pultit ja mutterit kiinni.Oldschool kirjoitti:Onko työnä millainen tuo operaatio? Kumit ei varmaankaan paljoa kustanna, jos vaikka innostuisi itse "harrastamaan" tuossa kun loma alkaa...onre kirjoitti:Mun W123 jurnutti aivan tolkuttomasti kunnes vaihdoin moottorin kumit + lootan kumin.
Vaihteiston kumi vaati muistaakseni takakannatinpalkin irrotuksen, joka ei ollut sekään kovin kummoinen homma, kun tuki lootan ensin paikalleen samaisella tunkilla + puunpalalla.
Ei kovin kummoinen homma siis.
Kiitos tästä!