
Kaveri tarvis lukon ku ei kuulemma kestä perä ku 4-5 lähtöä


Tuon tapaista ratkaisua oon kans miettinyt mutta yhdessä hydr.putiikissa asiaa esiteltyäni en saanut mitään apuja että minkälaisia venttiileitä heiltä löytyisi niin jäi sillä kertaa vaiheeseenAM kirjoitti:Mites olisi ASD perä ja kojetauluun paineensäätöventtiili ja mittariSaisi säädellä lukkoa millaiseksi haluaa
Onko lukkoperässä ja ASD perässä minkälaiset hinta erot, onko nuo normi lukot niin harvassa ja kalliita ettei semmosta kannata laittaaXUX63 kirjoitti:Taitaa olla helpointa ettiä ASD-perä.
Laiskuutta ja haluttomuutta kun ei saisi myytyä suunnittelemisen ja vääntämisen jälkeen kuin muutamalla kympillä sälääAM kirjoitti:Eipä luulisi olevan mahdoton homma ainakaan näin maallikon silmin.Laiskuutta vai ammattitaidottomuutta hydr.firmassa![]()
Ajattelin että mikrokytkimen laittaisin ihan siihen vaihdevivustoon ja se ohjaa nimenomaan tuota paineensäätöventtiilin ohittavaa linjaa magn venttiilillä. Ja siinä vaiheessa perälle menis täydet paineet = 100% lukko.AM kirjoitti:En tiedä miten sitten tuo ohjaus esim. pakkovaihteiden kautta,pitääkö tehdä oma linja paineensäätöventtiilin ohi johon sitten solenoidi täräyttämään kunnon paineet perään.
Joo, jos kokemusta ja tietoa on tarjolla niin kaikki otetaan ilolla vastaan. Vois nuita mennä useampaankin autoon...AM kirjoitti:Voin kyllä kysellä veljeltä jos tuollaista vielä suunnittelet?
Minun mielestä ASR ainoastaan jarrutteleeAM kirjoitti:Mites se ASR,eli luistonesto perä?Siinähän kans 30% lukko,toimiiko hydraulikalla vaiko ihan mekaanisesti?Sellainenhan olisi helppo laittaa jos on mekaaninen lukko...
Jos meinaatte alkuperäisen kaltaisen järjestelmän rakentaa niin juuri noin. Mulla on ollut ajatuksena käyttää tuota hiukan eri tavalla niin siitä syystä omintakeinen lähestymistapa aiheeseenMika.S kirjoitti:Mitäs kaikkea sinne sitten tarvii jos sinne rakentaa ASD:n vetarit,hydr. linja, pumppu...Varmaan helpoin ostaa joku 190 raato varaosiksi jossa on ASD ku ruveta ostaan osat erikseen
Minä ainakin laittaisin ensin tuon alkuperäisen kaltaisen systeemin niin silloin ei pitäis olla ongelmia, sen jälkeen sit ruveta värkkään niitä sääjettäviä ja 100%sia lukkojaXUX63 kirjoitti:Jos meinaatte alkuperäisen kaltaisen järjestelmän rakentaa niin juuri noin. Mulla on ollut ajatuksena käyttää tuota hiukan eri tavalla niin siitä syystä omintakeinen lähestymistapa aiheeseenMika.S kirjoitti:Mitäs kaikkea sinne sitten tarvii jos sinne rakentaa ASD:n vetarit,hydr. linja, pumppu...Varmaan helpoin ostaa joku 190 raato varaosiksi jossa on ASD ku ruveta ostaan osat erikseen
Tuokin vieläAM kirjoitti:Ja sitten tietenkin ABS systeemi jos sellaista ei jo ennestään ole,niistä antureitahan se tunnistus tapahtuu..eli kokonainen auto purkuun niin voi onnistua
Muistaakseni autossa on jo ABS nii ei tarvi sen kanssa ruveta vehtaamaanXUX63 kirjoitti:Tuokin vieläAM kirjoitti:Ja sitten tietenkin ABS systeemi jos sellaista ei jo ennestään ole,niistä antureitahan se tunnistus tapahtuu..eli kokonainen auto purkuun niin voi onnistuaSe on semmonen puolen tunnin homma
![]()
![]()
![]()
Mitenkäs onko nuissa ASD vai normi lukkoMelitos kirjoitti:Eikös siihen käy 2.3-16:n lukko? Vai onko niissä ASD?
Mulla ainaki oli tuommonen patentti, ja hyvin toimi. Paitsi että mulla oli tasonsäätöiskaritki paikoillaan. Eli: iskarille menevä putki poikki, haarotuksella letku asd:lleLB 500 kirjoitti:Asiaan pikkasen liittyen olisi tälläinen pieni muotoinen kysymys herroille jotka asiasta tietää toivottavasti enempi kun minä eli kun mulla on nyt tuosta 2,3 cossusta poistettu käytöstä tuo peränkorkeudensäätö kokonaan niin voisiko moista valmista pakettia käyttää ohjaamaan asd perää koska autossani ei moista ole??Eli riittääkö paineet sun muut vai tarviiko sinne lisätä/poistaa jotain että homma toimisi niinkuin pitääkin??