
Entäpä automaatista manuaaliksi-operaatio?
- SevenEleven
- Viestit: 21
- Liittynyt: 07.6.2006 14:07
- Paikkakunta: Jyväskylä mlk
Entäpä automaatista manuaaliksi-operaatio?
Millainen show olisi edessä, jos haluaisin vaihtaa 4-vaihteisen automaattilootan 1992-mallisesta 2-litraisesta bensavehkeestä 5-vaihteiseksi manuaalilaatikoksi? Onko kellään kokemusta moisesta? Tykkään kyllä automaatista, mutta on se vähän laiskanpulskea ja mieluusti höyläisi vähän bensakulujakin 

helppo homma. periaatteessa vain pisto, huuto ja tuijotus
tarvit:
- laatikon
- vauhtipyörän
- kytkinpaketin
- sopivan mittaisen etukardaanin
- jarru- / kytkinpolkimen ja kytkinsylinterin
- kytkin paineputket/letkut ja sylinterin täyttöletku
- vaihdekepin vipuineen
riippuen siitä kuinka paljon haluaa hifistellä niin alipaine- ja sähkölinjat kaipaa huomiota. dieselissä alipainemokkula pumpun kyljessä on turha, mutta bensassa riittää kun muistaa tukkia laatikolle menevän alipainelinjan.
automaatti ei lähde käyntiin kuin vipu P-asennossa, joten automaatin liittimeen pitää tehdä hyppyjohto. kickdown nappi kaasupolkimen alla on turha, joten sen voi kiinnittää vaikka nippusiteellä jonnekin kojetaulun alle.
jarrunestesäiliössä on valmiina oksa kytkinsylinterin täyttöletkulle, sivarilla vain liitos auki ja letku kiinni. jarru- ja kytkinpoljin on kiinni samassa härdellissä ja menee tilalle julistamalla paikoilleen.
kaasuvivustossa jää automaatin vaijerihässäkkä turhaksi, joten ne voi riisua pois. vaihteiston takakannatin siirtyy edemmäs, mutta pohjassa on valmiiksi paikat.
ihan helppo homma, jos kaikki osat ja pikkunippelit on kasassa niin sellainen viikonlopun homma. mulla meni pari kuukautta

tarvit:
- laatikon


- vauhtipyörän
- kytkinpaketin
- sopivan mittaisen etukardaanin
- jarru- / kytkinpolkimen ja kytkinsylinterin
- kytkin paineputket/letkut ja sylinterin täyttöletku
- vaihdekepin vipuineen
riippuen siitä kuinka paljon haluaa hifistellä niin alipaine- ja sähkölinjat kaipaa huomiota. dieselissä alipainemokkula pumpun kyljessä on turha, mutta bensassa riittää kun muistaa tukkia laatikolle menevän alipainelinjan.
automaatti ei lähde käyntiin kuin vipu P-asennossa, joten automaatin liittimeen pitää tehdä hyppyjohto. kickdown nappi kaasupolkimen alla on turha, joten sen voi kiinnittää vaikka nippusiteellä jonnekin kojetaulun alle.
jarrunestesäiliössä on valmiina oksa kytkinsylinterin täyttöletkulle, sivarilla vain liitos auki ja letku kiinni. jarru- ja kytkinpoljin on kiinni samassa härdellissä ja menee tilalle julistamalla paikoilleen.
kaasuvivustossa jää automaatin vaijerihässäkkä turhaksi, joten ne voi riisua pois. vaihteiston takakannatin siirtyy edemmäs, mutta pohjassa on valmiiksi paikat.
ihan helppo homma, jos kaikki osat ja pikkunippelit on kasassa niin sellainen viikonlopun homma. mulla meni pari kuukautta

Datsuni on mun ratsuni.