mercedes benz 190 2.6e ---> 2.5dt
mercedes benz 190 2.6e ---> 2.5dt
Elikäs mitäs kaikkea joutus vaihtamaan kun tuon m103 tilalle laittas om602 2.5turbo moottorin. Auto on ei vähäpäästönen eli ainakin sen puolesta koneen vaihto onnistuu. Viisaammat kertokaa ja jos jollain on om602 dt koneit myydä, tai 7mm pumppu, pakosarjaa yms ottakkaa yhteyttä nmr 0445531307
Re: mercedes benz 190 2.6e ---> 2.5dt
Ensinnäkin se vähäpäästöisyys näkyy nykyään vain konttorin papereissa, mutta tämänhän varmaan tiedätkin.jjaakko97 kirjoitti:Elikäs mitäs kaikkea joutus vaihtamaan kun tuon m103 tilalle laittas om602 2.5turbo moottorin. Auto on ei vähäpäästönen eli ainakin sen puolesta koneen vaihto onnistuu. Viisaammat kertokaa ja jos jollain on om602 dt koneit myydä, tai 7mm pumppu, pakosarjaa yms ottakkaa yhteyttä nmr 0445531307
7mm elementeistä päätellen meinaat haluta jonkin verran tehoakin. Jos meinaat ottaa enempi kun 166hp tehoa, niin tarviit sitten alustaan päivitystä. Noin 246hp on maksimi minkä tenavaan on saanut laillisesti laittaa, vertailuautona silloin 2.5-16v. Jos on alunperin 2.6 niin painokin riittää hyvin.
Onko autossa abs? Jos ei ole niin 166hp maksimi. Seuraava vertailuauto on 2.3 / 2.5-16 venaset joissa 185 ja 205 tehot, jonka voit kertoa 1.2x tähän tarvii laittaa jarrut, vakaajat, etunavat vähintään 16 venasista tai 124 320-24v tai tehokkaammista.
Sellainen muistikuva nyt muuten pamahti mieleen että jotain muutosta on tullut/tulossa tohon tehoihin ja painoihin liittyen... Täytyypä muuten kuuklettaa.... Että toi edellinen saattoi ollakin vanhentunutta tietoa...
Itse dieselöintihän ei ole muuta kun vanha bensapata pois ja munkkirasvapata tilalle. Nuitahan on tehty vaikka kuinka.
Se onkin sitten se mielenkiintoisin juttu millaista välijäähyä, pakosarjaa ja turboa niille 7mm elementeille kaveriksi. Ja toki vaihdelaatikkoasiat oma juttunsa.
Laitappa toki etenemisestä tarinaa ja etenkin kuvia.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Joo autossa on abs ja ei vähäpäästönen yks 722.3 löytys mut ihan alkuun laatikon puolest sinne jäis 5v mersun oma ja sprintterin kytkin.
Joo ja eihän papereissa tarvii ollaku se 166hp teho esim. Tarkotus ois saada maltilliset tehot. 250-300hp. Ahtimeks vois aatell ihan hx35 12#pesällä tai sit masterpowerilta. Pitää miettiä... Hx40 ehkä turhan iso noitte tehojen puolesta javarsinkin heräävyyden kannalta.
Pumppu tulee joko ppd tai mynädieseliltä. Ehdotuksii toho pumpun valintaaki saa antaa.Kuvia tulee sittenn kun sais vaan yhen 320cdi väykän haettua käyttöautoks niin vois tälle autolle tehäkkin jotain.
Joo ja eihän papereissa tarvii ollaku se 166hp teho esim. Tarkotus ois saada maltilliset tehot. 250-300hp. Ahtimeks vois aatell ihan hx35 12#pesällä tai sit masterpowerilta. Pitää miettiä... Hx40 ehkä turhan iso noitte tehojen puolesta javarsinkin heräävyyden kannalta.
Pumppu tulee joko ppd tai mynädieseliltä. Ehdotuksii toho pumpun valintaaki saa antaa.Kuvia tulee sittenn kun sais vaan yhen 320cdi väykän haettua käyttöautoks niin vois tälle autolle tehäkkin jotain.
Mikäli ymmärsin uudet määräykset oikein niin vanhan mukaan sai 246hp noin 1270kg painoiseen ja nyt olisi nousemassa noin 292hp astijjaakko97 kirjoitti:Joo autossa on abs ja ei vähäpäästönen yks 722.3 löytys mut ihan alkuun laatikon puolest sinne jäis 5v mersun oma ja sprintterin kytkin.
Joo ja eihän papereissa tarvii ollaku se 166hp teho esim. Tarkotus ois saada maltilliset tehot. 250-300hp. Ahtimeks vois aatell ihan hx35 12#pesällä tai sit masterpowerilta. Pitää miettiä... Hx40 ehkä turhan iso noitte tehojen puolesta javarsinkin heräävyyden kannalta.
Pumppu tulee joko ppd tai mynädieseliltä. Ehdotuksii toho pumpun valintaaki saa antaa.Kuvia tulee sittenn kun sais vaan yhen 320cdi väykän haettua käyttöautoks niin vois tälle autolle tehäkkin jotain.
Miksipä ei laittaisi laillisesti sen noin 300hp kun se nyt on mahdollista. 2.3/2.5 cossun alusta tai parempi ja se 300hp penkissä niin ei hullumpi laite.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Mitäs kaikkee eroo esim 2.5 cossu alustas on tähän 2.6bensaa. Ja tosiaan tässä on täl hetkel alustana bilsteinin iskarit ja jokku madallus jouset.
Ja tähän saan siis laittaa myöa kutosdiisselin
Takapäähän aattelin vm 89-91 pajeron iskarei niin ois ainaki jämäkkä
Tässähän on jo vakiona paksumpi kallistuksen vakaaja. Jarrujako tässää joutuu viel muuttelee vai mitä?
Ja vielä lisäyksenä tähän saa ilmoittaa jos itseltä tai jollain muulla on om602/603 st osaa myynnissä
Ja tähän saan siis laittaa myöa kutosdiisselin
Takapäähän aattelin vm 89-91 pajeron iskarei niin ois ainaki jämäkkä
Tässähän on jo vakiona paksumpi kallistuksen vakaaja. Jarrujako tässää joutuu viel muuttelee vai mitä?
Ja vielä lisäyksenä tähän saa ilmoittaa jos itseltä tai jollain muulla on om602/603 st osaa myynnissä
Etujarrut, etunavat, etuvakaaja, etuolka-akseli, takavakaaja, jousitus matalampi, tolpista en muista varmaksi oliko cossussa matalammiksi passaavat.jjaakko97 kirjoitti:Mitäs kaikkee eroo esim 2.5 cossu alustas on tähän 2.6bensaa. Ja tosiaan tässä on täl hetkel alustana bilsteinin iskarit ja jokku madallus jouset.
Ja tähän saan siis laittaa myöa kutosdiisselin
Takapäähän aattelin vm 89-91 pajeron iskarei niin ois ainaki jämäkkä
Tässähän on jo vakiona paksumpi kallistuksen vakaaja. Jarrujako tässää joutuu viel muuttelee vai mitä?
Ja vielä lisäyksenä tähän saa ilmoittaa jos itseltä tai jollain muulla on om602/603 st osaa myynnissä
2.6b etuvakaaja on keskeltä paksumpi kuin cossussa, mutta se on päistä ohuempi, mahtaisko kelvata katsurille?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.