190E 1.8 bensakoneella käynnistysongelma..?
190E 1.8 bensakoneella käynnistysongelma..?
Eli aamuisin kun ekaa kertaa yön jälkeen laittaa käymään...pitää hitsata n. minuutin ajan...
Lämpimänä käynnistyy helpommin.. mutta ei normaalisti siltikään.
ideoita..? kokemuksia..?
Lämpimänä käynnistyy helpommin.. mutta ei normaalisti siltikään.
ideoita..? kokemuksia..?
Re: 190E 1.8 bensakoneella käynnistysongelma..?
Jepaz kirjoitti:Eli aamuisin kun ekaa kertaa yön jälkeen laittaa käymään...pitää hitsata n. minuutin ajan...
Lämpimänä käynnistyy helpommin.. mutta ei normaalisti siltikään.
ideoita..? kokemuksia..?
Tarkista että ylivirtarelen päällä oleva 10 A sulake on ehjä
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: 190E 1.8 bensakoneella käynnistysongelma..?
Tällä forumilla on niinkuin muillakin sellainen politiikka että yv:llä ei kysellä perusjuttuja, kuten relen sijaintia. Se pitää haulla hakea tai kysyä asianomaisessa topikissa. Katsos kun yv:t ei palvele muite tiedon hakijoita.AK47 kirjoitti:Jepaz kirjoitti:Eli aamuisin kun ekaa kertaa yön jälkeen laittaa käymään...pitää hitsata n. minuutin ajan...
Lämpimänä käynnistyy helpommin.. mutta ei normaalisti siltikään.
ideoita..? kokemuksia..?
Tarkista että ylivirtarelen päällä oleva 10 A sulake on ehjä
Rele on akun takana olevan muovisuojan takana, siellä on mm polttoainepumpun/kickdown rele. Ylivirtarele on kirkas noin 30x30mm kanttiinsa ja noin 50mm korkee. Kannessa yksi ta kaksi sulaketta.
Toinen sulake on ECUlle ja toinen tais olla ABS:lle tms. Jos ECU:n sulake on palanut niin auto toimii mekanisen ruiskun varassa ja kuvailemasi pulma voi johtua halvimmillaan ja helpoimmillaan kyseisestä sulakkeesta. Been there, done that.
Sit kun lähtee käymään niin paljonko on tyhjäkäynti?
Tuleeko kylmäkäynnistyssuuttimelle ohjaus asianmukaisesti?
Pelaako lisäilmaluisti?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
W201 190e 1.8 Bensakone. Missä kylmäkäynnistyssuutin?
Kylmäkäynnistyssuuttimen sijaintia?
Re: W201 190e 1.8 Bensakone. Missä kylmäkäynnistyssuutin?
Imusarjassa aika keskellä. Lisäilmaluisti taitaa olla 1.8:ssa kannen takapäässä öljynsuodattimen seutuvilla kuten 2 litraisessa.Jepaz kirjoitti:Kylmäkäynnistyssuuttimen sijaintia?
Onko tyhjäkäyntiruuvi säädöissään (kuristaa lisäilmaluistilta tulevaa yhdysputkea) iso messinkinen lattaruuvi ilmanputsarin ja venttiilikopan välissä paikka ruuvarille.
Löytykö ylivirtarele ja sen sulake/sulakkeet? Relen juotoksetkin saattaa olla pettäneet, ei pelkkä sulake.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
No, onhan siellä moooonta muutakin asijata mikä voi olla syynä. Se nyt ois kiva tietää että johtuuko syy huonoon seokseen tai kipinään mistä. Jos polttoainetta ei meinaa tulla niin kaataa bensaa puoli korkillista imusarjaan ja starttaa, sillä lähtee hetkessä käymään hetkiseksi vaikka ois koko pumppu/pumpun rele pimeenä. Toinen on että onko seos jostain syystä liika rikas tai laiha... Ja sit se että miten kipinän laita....Jepaz kirjoitti:Koko yj-rele vaihdettu uuteen. Ei vaikutusta.
Seuraavaksi etsimään lisäilmaluistia, sekä tyhjäkäyntiruuvia...
Polttoainepumpun kunto, pa-pumpun relen juotokset, ilmamäärämittarin potikan kunto, tulppien kunto, puristusten taso, aiempien lisäksi ensinnä tulee mieleen.
KE jetti on tosiaan aikamoinen tutkittava pahimmillaan.
Se että ei heti meinaa lähteä viittaisi toki siihen että erinäiset bi-metalliset ja sähkölämmitteiset lämpötilan mukaan toimivat kikkareet ei ole ehkä iskussa, kuten potentiometrikään ei uuden veroinen.
Seoksia en kehoita itse säätämään jos auto pitää saada liikenteeseen seuraavana päivänä (seosruuvi siinä määräjakajassa, muistaakseni 2.5mm kuusiokolo).
Ja ennenkuin on vaihdettu puolet osista ilman syyn löytymistä niin tosiaan kannattaa tutkailla kaikki mitä voi selvittää ilman osan vaihtoa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Tää ei ole se linkki mitä etsin on parempikin olemassa (mersuyhteensopivampi) ja toisekseen tuo maininta idiooteista ei ole kovin ylevä... Ja tää on mekaninen, mersussa on pikkuisen elektroniikkaa lisäksi ke-jetissä siis.
http://www.auto-tat.co.uk/Escort%20Upgr ... tronic.htm
Mutta periaate kejetille tuosta suunnilleen selviää.
Etsinpä josko löydän sen linkin boshin omaan materiaaliin.
Tässä lissee:
http://ffp-motorsport.com/index.php?mid=2&pid=105
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=a4fJAfXY ... ata_player[/youtube]
http://www.auto-tat.co.uk/Escort%20Upgr ... tronic.htm
Mutta periaate kejetille tuosta suunnilleen selviää.
Etsinpä josko löydän sen linkin boshin omaan materiaaliin.
Tässä lissee:
http://ffp-motorsport.com/index.php?mid=2&pid=105
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=a4fJAfXY ... ata_player[/youtube]
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Kiitoksia näistä linkeistä ja neuvoista! lisätiedoksi viellä se että...auton pitää antaa käydä käynnistyksen jälkeen hetken...jos koskee kaasupolkimeen, auto tukehtuu....käy n. 2-3min todella alhasilla kierroksilla ja meinaa tukehtua kaasusta.
Sitten se tasottuu ja autolla voi lähteä ajamaan...
Kunhan ensin kirosanojen kanssa saatu hitsaamalla käyntiin.
Sitten se tasottuu ja autolla voi lähteä ajamaan...
Kunhan ensin kirosanojen kanssa saatu hitsaamalla käyntiin.
Mulla oli kakslitrasessa vastaavalla oireella ylivirta vai onko nyt jännite rele se virallinen termi... pelkkä sulake mennyt. Joten sanoisin että kun kyseinen mokkula on vaihdettu jo, niin joko sille mokkulalle ei tule ollenkaan virtaa tai eculle ei tule virtaa kyseiseltä mokkulalta. Kylmäkäynnistyspiiri ei toimi ja ei taida toimia lisäilmaluistit eikä mikään muu (mahdolliset lambdat) kun pelkkä mekaninen ruisku.Jepaz kirjoitti:Kiitoksia näistä linkeistä ja neuvoista! lisätiedoksi viellä se että...auton pitää antaa käydä käynnistyksen jälkeen hetken...jos koskee kaasupolkimeen, auto tukehtuu....käy n. 2-3min todella alhasilla kierroksilla ja meinaa tukehtua kaasusta.
Sitten se tasottuu ja autolla voi lähteä ajamaan...
Kunhan ensin kirosanojen kanssa saatu hitsaamalla käyntiin.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.