m102.961 kolinaa
m102.961 kolinaa
Nyt on sellasta ongelmaa, että keskikierroksilla kuuluu kauhee metallinen kolina. Tsekattua on sytytys, ketju, venttiilin välykset säädetty ja nokka akseli tsekattu, ilman moniurahihnaa rullattu. Eli onko sieltä perkele alakerrasta kk-laakerit menny. Soittelin jo muutamasta koneestakin purkaamoille sanoivat vaan, että on tosi harvinaista et olis alakerrassa jotain ongelmia.
Hei!
Joo elikkäs kk laakerit sieltä meni tai siis yks oli tosi paha meni halki koneen käydessä ja hitsas kiinni kampiakseliin ja pyöri ympäri sitä.
Olisko jollain tietoo mikä mahtais olla kun röpeltää tyhjäkäynnillä kuulostaa ihan ralliautolta koko vehje?
Eikä lähde käyntiin kuin kaasua antamalla sitten käynnistyy.
W201 m102 2.3l ruisku -86
vaihdettua uutta osaa löytyy. kumikaukalo, huohotin letkut, bensansuodatin, ilmansuodatin, imusarjan tiiviste virranjakajaa katteltu edelleen käy samalla tavalla?
Määränjakaka kyllä pitää tosi kovaa ääntä kuuluu tosi hyvin konepelti kiinni.
Tässä oon tutkaillut kaiken näköstä ja ei vaan keksi mikä olisi?
Toi käynnistys ei sikäli haittaa epäilen, että toi kylmäkäynnistyssuutin on liian pieni 2.3l? Eikös 2l ja 2.3l ole eroja kylmäkäynnistyssuuttimen koossa?
Voisiko määränjakaja vuotaa bensaa jonnekkin päin sen takia pitää kovaa ääntä ja tyhjäkäynnilla käydä huonosti?
Irti olen käyttänyt imusarjan kokonaan ruiskuosat kaikki, tulppia katellut mustat oli voiskohan vaihtamalla parantua tai puola?
Vetää kuitenkin tosi nätisti kierroksilla vähän nykäsee välillä tasakaasulla.
Koneessa on ruuvi jota kääntämällä saa tyhjäkäyntiä nostettua. Ei sitä sähköstä
Edit. Löytäiskö joku moottorin maadotus pisteet? Mulla on tällä hetkellä vaan puolasta imusarjaan ja laatikosta koriin. alipaine letkut näytti ehjiltä
onko ecuilla eroa? 2l ja 2.3l välillä.
Saakohan lämpöanturin johtoa jostain sillä liittimellä omat meni poikki siinä on sellanen patentti tällä hetkellä.
Huomaa kyllä kun lähtee irti koneen kierrokset nousee johonki 3k rpm
Voiskohan sittenkin olla bensansuodatin tukossa kun lasketiin koneen vaihdon yhdessä kaikki bensat tankista konehuoneen linjoista?
Kolvasin bp releen ja yj relee huomenna täytyy laittaa kiinni.
Aattelin kyllä käydä ostamassa uudet tulpat ainakin.
Jokaisessa käynnistyksessä siis joutuu antaan kaasua ja sitten lähtee helposti käyntiin ja kaasu vastaa.
Tyhjis on hukassa pahasti tai käy sitä mutta ikään kun käy ja laihentaa seosta lopettaa röpeltämisen sitten alottaa taas uudestaan röpeltämisen ja säätä seosta uudestaan...... Seoksilla sää säädettyä joko kylmänä tai kuumana tän. Tosin mittarille täytys päästä eka kuitenkin haluisin tän jonkin näkösiin säätöihin.
Edit2. Nyt lähtee käymään ilman kaasun antoa mutta edelleen röpeltää tyhjää käydessä yj releen kun ottaa irti tyhjäkäynti laskee ihan vähäsen ehkä normaaliin ja heijaus katoo mutta röpellys jatkuu.
Eli taitaa sähköt toimia mutta jotain on pielessä oliskohan vaan tulpat menny ja ei toimi kunnolla ihan mustat ainakin on? vetoja on kyllä saatanasti Ehkä tottunut vaan vanhaan kaks sataseen jolla luultavimmin mentiin jo yli 500tkm rajapyykki, koska poikittais väljää männissä oli jo paljon ja kk laakerit sitten poikikin ja kaikki laakerit oli huonossa kunnossa.
w201 2.0e -86
Joo elikkäs kk laakerit sieltä meni tai siis yks oli tosi paha meni halki koneen käydessä ja hitsas kiinni kampiakseliin ja pyöri ympäri sitä.
Olisko jollain tietoo mikä mahtais olla kun röpeltää tyhjäkäynnillä kuulostaa ihan ralliautolta koko vehje?
Eikä lähde käyntiin kuin kaasua antamalla sitten käynnistyy.
W201 m102 2.3l ruisku -86
vaihdettua uutta osaa löytyy. kumikaukalo, huohotin letkut, bensansuodatin, ilmansuodatin, imusarjan tiiviste virranjakajaa katteltu edelleen käy samalla tavalla?
Määränjakaka kyllä pitää tosi kovaa ääntä kuuluu tosi hyvin konepelti kiinni.
Tässä oon tutkaillut kaiken näköstä ja ei vaan keksi mikä olisi?
Toi käynnistys ei sikäli haittaa epäilen, että toi kylmäkäynnistyssuutin on liian pieni 2.3l? Eikös 2l ja 2.3l ole eroja kylmäkäynnistyssuuttimen koossa?
Voisiko määränjakaja vuotaa bensaa jonnekkin päin sen takia pitää kovaa ääntä ja tyhjäkäynnilla käydä huonosti?
Irti olen käyttänyt imusarjan kokonaan ruiskuosat kaikki, tulppia katellut mustat oli voiskohan vaihtamalla parantua tai puola?
Vetää kuitenkin tosi nätisti kierroksilla vähän nykäsee välillä tasakaasulla.
Koneessa on ruuvi jota kääntämällä saa tyhjäkäyntiä nostettua. Ei sitä sähköstä
Edit. Löytäiskö joku moottorin maadotus pisteet? Mulla on tällä hetkellä vaan puolasta imusarjaan ja laatikosta koriin. alipaine letkut näytti ehjiltä
onko ecuilla eroa? 2l ja 2.3l välillä.
Saakohan lämpöanturin johtoa jostain sillä liittimellä omat meni poikki siinä on sellanen patentti tällä hetkellä.
Huomaa kyllä kun lähtee irti koneen kierrokset nousee johonki 3k rpm
Voiskohan sittenkin olla bensansuodatin tukossa kun lasketiin koneen vaihdon yhdessä kaikki bensat tankista konehuoneen linjoista?
Kolvasin bp releen ja yj relee huomenna täytyy laittaa kiinni.
Aattelin kyllä käydä ostamassa uudet tulpat ainakin.
Jokaisessa käynnistyksessä siis joutuu antaan kaasua ja sitten lähtee helposti käyntiin ja kaasu vastaa.
Tyhjis on hukassa pahasti tai käy sitä mutta ikään kun käy ja laihentaa seosta lopettaa röpeltämisen sitten alottaa taas uudestaan röpeltämisen ja säätä seosta uudestaan...... Seoksilla sää säädettyä joko kylmänä tai kuumana tän. Tosin mittarille täytys päästä eka kuitenkin haluisin tän jonkin näkösiin säätöihin.
Edit2. Nyt lähtee käymään ilman kaasun antoa mutta edelleen röpeltää tyhjää käydessä yj releen kun ottaa irti tyhjäkäynti laskee ihan vähäsen ehkä normaaliin ja heijaus katoo mutta röpellys jatkuu.
Eli taitaa sähköt toimia mutta jotain on pielessä oliskohan vaan tulpat menny ja ei toimi kunnolla ihan mustat ainakin on? vetoja on kyllä saatanasti Ehkä tottunut vaan vanhaan kaks sataseen jolla luultavimmin mentiin jo yli 500tkm rajapyykki, koska poikittais väljää männissä oli jo paljon ja kk laakerit sitten poikikin ja kaikki laakerit oli huonossa kunnossa.
w201 2.0e -86