röpöttää ja yskii ajossa sekä tyhjäkäynnillä..
röpöttää ja yskii ajossa sekä tyhjäkäynnillä..
Elikkäs semmone ongelma mihin kaipais nopiaan ammattiapua auto nykii aivan joka vaiheessa paitsi ohituksissa. Tyhjäkäynnillä auto oikeen nytkyy ja sillon varsinkin kun painaa pikkusen kaasua. Noissa maantienopeuksissa autosta lähtee täysin puhti kun koittaa nostaa vauhdin 80nestä sataan. Otin varmuuden vuoksi kuvan ruiskuvehkeestä kun luulen että se saattaa olla siitä kiinni.
ja sitten vielä lähikuvaa
Olisin kiitollinen jos joku osaisi neuvoa niin ei tarvitsisi käydä niin usein tankkaamassa.
ja sitten vielä lähikuvaa
Olisin kiitollinen jos joku osaisi neuvoa niin ei tarvitsisi käydä niin usein tankkaamassa.
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 05.11.2007 13:07
röpöttää ja yskii
Oletko tarkastanut virranjakajan kannen ja syttyjohtimet? oireet vaikuttavat aivan klassillisesti sinnepäin.
Vuosimalli? Kone?
Ootko jo kattonu sytkäpuolen osat? Jakajankansi, johdot ja tulpat.
Onkos se lambdalla vai ilman?
Noi kuvat mitä oot ottanu... toi kytkin katkasee bensan syötön moottorijarrutuksessa ja saattaa vaikuttaa myös tyhjäkäyntiin? (varmistaako joku) noh sen voi kuitenki mitata helposti yleismittarilla toimiiko kytkin.
Sitte toi musta anturi kaasuläpässä kertoo moottorinohjaukselle onko kaasuläppä lepoasennossa vai täyskaasulla.. ei siis kerro mitään siitä väliltä. sen voi kanssa mitata ihan yleismittarilla toimiiko.
Ootko jo kattonu sytkäpuolen osat? Jakajankansi, johdot ja tulpat.
Onkos se lambdalla vai ilman?
Noi kuvat mitä oot ottanu... toi kytkin katkasee bensan syötön moottorijarrutuksessa ja saattaa vaikuttaa myös tyhjäkäyntiin? (varmistaako joku) noh sen voi kuitenki mitata helposti yleismittarilla toimiiko kytkin.
Sitte toi musta anturi kaasuläpässä kertoo moottorinohjaukselle onko kaasuläppä lepoasennossa vai täyskaasulla.. ei siis kerro mitään siitä väliltä. sen voi kanssa mitata ihan yleismittarilla toimiiko.
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81
-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Re: röpöttää ja yskii
heh nopiampi olitnollajakari kirjoitti:Oletko tarkastanut virranjakajan kannen ja syttyjohtimet? oireet vaikuttavat aivan klassillisesti sinnepäin.
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81
-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
tuo öljyvuoto luultavasti tulee ruiskun ulkopuolelta... itselläni vuotaa ilmanputsariin tulevasta huohuotinletkusta. se kovettuu aikojen saatossa ja alkaa fuskaamaan, luultavasti siitä valuu sitten tuohon kaasuläppäkotelon ympärille. ota putsari irti ja ihmettelemigaaa kirjoitti:tulpat on vaihdettu alle 1000km takasi ja johdot on ihan hyvässä mallissa. Sytyspuolta en ole vielä tarkistanut, mutta miten se selittäisi ton vuodon?
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81
-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Itse huomasin tänään kuinka paljon pelkkä johtojen vaihto voi vaikuttaa auton menohaluihin. Nykimiset puolikaasulla hävisivät oitis. Suosittelen vaihtoa vaikka johdot näyttäisivätkin päältäpäin olevan kunnossa. Vaihdon jälkeen ainakin ovat.migaaa kirjoitti:tulpat on vaihdettu alle 1000km takasi ja johdot on ihan hyvässä mallissa. Sytyspuolta en ole vielä tarkistanut, mutta miten se selittäisi ton vuodon?
Onko lämpimänä käynnistymisvaikeuksia? Entäpä ilmanputsarin kunto? Tukkoisuus yhdistettynä johonkin muuhun voisi moista tehdä. Yksi jippo voisi olla kokeilla ottaa siitä sähkösuuttimesta(kylmäkäynnistys) piuha irti. Josko ois jääny selälleen, tosin kun en suoraan muista mistä tuo ottaa lämpötiedon :/
EDIT: Eli onko lämpöanturi sama kuin joka tulee mittaristolle.
EDIT: Eli onko lämpöanturi sama kuin joka tulee mittaristolle.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ei, mittarille on oma yksinapainen, ruiskulle isompi kaksinapainen. Näin ainakin kutosessa, eukon nelosesta en muista varmaksi sanoa.Fetisisti kirjoitti: Eli onko lämpöanturi sama kuin joka tulee mittaristolle.
Edit: Ja olikos uudemmissa öbyy -90 läksien nelinapanen? Vai muistelenkohan nyt hassuja.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Nyt on kivut hiukan hellittäneet. Vaihdoin virranjakajasta pyörittäjän,
vanha kun oli päässyt jo halkeilemaan, mutta siltikään ei tuo puolikaasu
kiihdytyksien yskiminen loppunut. Tyhjäkäynnillä taas nyt käy kuin unelma.
Tuli siinä samalla säädettyä pikkusen sytytystä aikaisemmaksi ja tuntui siitä
ainikin olevan jotain hyötyä.
vanha kun oli päässyt jo halkeilemaan, mutta siltikään ei tuo puolikaasu
kiihdytyksien yskiminen loppunut. Tyhjäkäynnillä taas nyt käy kuin unelma.
Tuli siinä samalla säädettyä pikkusen sytytystä aikaisemmaksi ja tuntui siitä
ainikin olevan jotain hyötyä.