2.3 sammu laakista eikä enää starttaa
2.3 sammu laakista eikä enää starttaa
Terve kaikille!
Autoni on 190E 2.3 8-venttiilinen 11/88 -vuosimallia. Autossa on ilmennyt nykimistä tasakaasulla ajettaessa ja myös kiihdyttäessä. Myöskään vetoja ei ole niinkuin pitäisi, tekee tiukkaa saada edes 180 km/h mittariin. Eilen sitten kokeilin kakkosella kiihdyttää rajottajaan asti ja rajottaja kyllä löytyi noin 6300 kierroksella mutta siinä samassa sammui koko auto niinkuin ois sähköjohdon nykässy pois . Eli kerta laakista. Eikä enää starttaa, edes startti ei lähde pyörimään. Valot kyllä syttyvät ja puhaltimet ja radiot ym. pelaa mutta kun yrittää startata niin vähän naksahtaa ja ei muuta. Ennen tätä sammumista auto kyllä starttasi moitteetta.
Eli tässä on nyt varmaan sen nykimisen aiheuttanut komponentti hajonnut lopullisesti ja sitä pitäis alkaa metsästämään mistä se vika vois löytyä. Itse veikkailin sytytyspuolaa mutta ei kai se toisaalta siihen starttaamiseen voi liittyä? Olisiko foorumilaisilla käsitystä mikä tuossa vois olla?
Autoni on 190E 2.3 8-venttiilinen 11/88 -vuosimallia. Autossa on ilmennyt nykimistä tasakaasulla ajettaessa ja myös kiihdyttäessä. Myöskään vetoja ei ole niinkuin pitäisi, tekee tiukkaa saada edes 180 km/h mittariin. Eilen sitten kokeilin kakkosella kiihdyttää rajottajaan asti ja rajottaja kyllä löytyi noin 6300 kierroksella mutta siinä samassa sammui koko auto niinkuin ois sähköjohdon nykässy pois . Eli kerta laakista. Eikä enää starttaa, edes startti ei lähde pyörimään. Valot kyllä syttyvät ja puhaltimet ja radiot ym. pelaa mutta kun yrittää startata niin vähän naksahtaa ja ei muuta. Ennen tätä sammumista auto kyllä starttasi moitteetta.
Eli tässä on nyt varmaan sen nykimisen aiheuttanut komponentti hajonnut lopullisesti ja sitä pitäis alkaa metsästämään mistä se vika vois löytyä. Itse veikkailin sytytyspuolaa mutta ei kai se toisaalta siihen starttaamiseen voi liittyä? Olisiko foorumilaisilla käsitystä mikä tuossa vois olla?
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
eikös näissä rajottaja toiminut sillä bensapumpun releellä? eli se iso musta muovirele luultavasti akun takana olisi saattanut hajota. en muista vaikuttaako se starttiin vai ei.
surahtaako bensapumppu käynnistysvirroilla? jos ei niin tarkistaisin ekaksi sen releen. sinne menee kaavion mukaan johdossa myöskin starttisignaali.
kaikki sulakkeet kannattaa tietty vilkaista läpi
surahtaako bensapumppu käynnistysvirroilla? jos ei niin tarkistaisin ekaksi sen releen. sinne menee kaavion mukaan johdossa myöskin starttisignaali.
kaikki sulakkeet kannattaa tietty vilkaista läpi
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81
-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Noniin molemmat venttiilithän siellä oli poikki. Ei oo ketju menny poikki eikä päässyt hyppäämään, ja kiristinkin on kunnossa. En oikein muuta syytä keksi kun todella kulunut nokka-akseli. Voiko sellainen aiheuttaa tuon katkeamisen, että kuluneen nokan johdosta venttiili ei pääse aukeamaan tarpeeksi ja se ikäänkuin "palaa" ja kovassa rasituksessa katkeaa? Koneella oli ajettu 290 000, sylinterit olivat kiinnileikannutta ykköspyttyä lukuunottamatta kulumattomat. Laitan kuvia iltapäivästä kun pääsen kotiin.
Ihmeellistä koko hommassa on, että koneesta ei kuulunut mitään sivuääniä tms.
Ja vielä ihmeellisempää on se, että irrotettuani ruiskun kakkospytyn imukanavasta löytyi joku anturi . Paikansin sen ilmanpuhdistimeen kuuluvaksi, eli on siinä ilmanpuhdistimen etupuolella ja siihen tulee eculta johto ja liitin. Onko se joku imuilman lämpötilatunnistin tms? Ei kai siinä muuta vaihtoehtoa ole kuin anturi on irronnut ja päässyt kaasuläpän ohi imun viemänä imukanavaan, sylinteriin se ei onneksi päässyt koska se ei mahtunut menemään imukanavan läpi. Eikä venttiiliinkään yltänyt koskemaan. Eipä varmaan tuotakaan anturia olis ikinä löytänyt ellei olis joutunu konetta avaamaan
Ihmeellistä koko hommassa on, että koneesta ei kuulunut mitään sivuääniä tms.
Ja vielä ihmeellisempää on se, että irrotettuani ruiskun kakkospytyn imukanavasta löytyi joku anturi . Paikansin sen ilmanpuhdistimeen kuuluvaksi, eli on siinä ilmanpuhdistimen etupuolella ja siihen tulee eculta johto ja liitin. Onko se joku imuilman lämpötilatunnistin tms? Ei kai siinä muuta vaihtoehtoa ole kuin anturi on irronnut ja päässyt kaasuläpän ohi imun viemänä imukanavaan, sylinteriin se ei onneksi päässyt koska se ei mahtunut menemään imukanavan läpi. Eikä venttiiliinkään yltänyt koskemaan. Eipä varmaan tuotakaan anturia olis ikinä löytänyt ellei olis joutunu konetta avaamaan
Viimeksi muokannut Kinnunen, 06.11.2007 11:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo se on juurikin ECU:n imuilman lämpötila-anturi. Ihmeellistä että sinne muljahtanu, sehän on lähes kokonaan siinä ulkopuolellaKinnunen kirjoitti:...
Ja vielä ihmeellisempää on se, että irrotettuani ruiskun kakkospytyn imukanavasta löytyi joku anturi . Paikansin sen ilmanpuhdistimeen kuuluvaksi, eli on siinä ilmanpuhdistimen etupuolella ja siihen tulee eculta johto ja liitin. Onko se joku imuilman lämpötilatunnistin tms? Ei kai siinä muuta vaihtoehtoa ole kuin anturi on irronnut ja päässyt kaasuläpän ohi imun viemänä imukanavaan, sylinteriin se ei onneksi päässyt koska se ei mahtunut menemään imukanavan läpi. Eikä venttiiliinkään yltänyt koskemaan. Eipä varmaan tuotakaan anturia olis ikinä löytänyt ellei olis joutunu konetta avaamaan
ykköspytyn kuvien katselu tekee pahaa Ihme on kyllä jos ei ole kolinaa kuulunut
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81
-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Niin sillehän on ihan kunnon kiinnike siinä ilmanpuhdistimen ulkopuolella, ajattelin että joku on varmaan kötöstäny sen kiinni ilmanpuhdistimen sisäpuolelle josta se on päässy karkaamaan.Swataia kirjoitti:
Joo se on juurikin ECU:n imuilman lämpötila-anturi. Ihmeellistä että sinne muljahtanu, sehän on lähes kokonaan siinä ulkopuolella
ei tosiaan kuulunu, sen takia en pitänyt ensin edes mahdollisena että moottori hajosi. Sitten alko pikkuhilijaa epäilyttämään kun kokeiltiin hinaamalla käyntiin ja vaihteen ku laitto silmään ni takarenkaat oli juntturassaSwataia kirjoitti:ykköspytyn kuvien katselu tekee pahaa Ihme on kyllä jos ei ole kolinaa kuulunut