m102 suuttimet - eroja?
m102 suuttimet - eroja?
Mites se olikaan, onko eroja?
2.0 KE-JET 102.062 myllyssä ja miksei muissakin eri suuttimet kuin 2.3-16v myllyssä. Vai tuleeko enempi soppaa paineella vai ruiskutusajalla vai millä?
Saako siis 16v suuttimilla enempi soppaa kuin 2.0 suuttimilla?
2.0 KE-JET 102.062 myllyssä ja miksei muissakin eri suuttimet kuin 2.3-16v myllyssä. Vai tuleeko enempi soppaa paineella vai ruiskutusajalla vai millä?
Saako siis 16v suuttimilla enempi soppaa kuin 2.0 suuttimilla?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Niin, CIS vai mikäsenytoli se on toki.Mika.T kirjoitti:Nuohan on jatkuvasuihkutteisia ruiskuja. Voisi kuvitella että polttoainepumpun paineen nostolla määräjakajasta saa enemmän soppaa läpi jos seos säätö ei riitä...
Ajattelin lähinnä m102.962 muuntamista etanolille tai /ja turbottamisen kannalta olisiko suurempikapasiteettinen suutin ratkaisu ainakin etanolin suhteen. Toki turbo tarvitaan kun mylly niin pikkuriikkinen....
2.0-8v vs 2.3-16v polttoaineen tarve-ero on noin +50% bensalla pelkällä paineen nostolla en usko sen tulevan.... Siksi hankinkin 2.3-16 v suuttimia.
Kai se on testattava onko eroa...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
joo paine kyllä varmaan nousee vaan ruiskutettava määrä eipotox kirjoitti:paineennostolla saa soppaa koneeseen.
veikkaan, että riittää kyl paineen nosto.
Paluuputkesta kun rajottaa tavaran menoa tankkiin saa painetta kovemmalle..
syystä että silloin myös määränjakajan keskellä olevassa putkessa nousee paine ja se paine estää määränjakajan mäntää nousemasta
pelkän ahtamisen (lievä) voi vielä kikkailla vakio ruiskulla lisäämällä imusarjaan
sähköruiskun suuttimia erilaisten ahtopaineella toimivien painekytkimien kautta
alkoholilla et saa sitä toimimaan tuolla ruiskulla
alkoholin joudut juomaan

Audi A8
Juu, on tohon erinäisiä ajatuksia ratkaisuiksi. Kutoskoneen jakaja, sopivan turbosaabin osien hankinta. Paineen nosto, ilmamäärään puuttuminen (lautasen ja kartion muokkaus). Lisäsuuttimet joille omaa älyä. Mekaruutta. Näiden yhdistelmä.xr kirjoitti:joo paine kyllä varmaan nousee vaan ruiskutettava määrä eipotox kirjoitti:paineennostolla saa soppaa koneeseen.
veikkaan, että riittää kyl paineen nosto.
Paluuputkesta kun rajottaa tavaran menoa tankkiin saa painetta kovemmalle..
syystä että silloin myös määränjakajan keskellä olevassa putkessa nousee paine ja se paine estää määränjakajan mäntää nousemasta
pelkän ahtamisen (lievä) voi vielä kikkailla vakio ruiskulla lisäämällä imusarjaan
sähköruiskun suuttimia erilaisten ahtopaineella toimivien painekytkimien kautta
alkoholilla et saa sitä toimimaan tuolla ruiskulla
alkoholin joudut juomaan
Eli jos suuttimissa ei ole eroa niin lieneekö missä se ero 16 venttilisten osalta kun sieltä kuitenkin revitään 185-205hp vakiona tehoa... ei ne venttiilit tee energiaa tyhjästä vaan ilma bensaseosta pitää olla vaan enempi ja ilman kulkeutumiseen toki venttiilit tai ahtaminen auttaa mutta voima tulee edelleen bensasta, miten 16 venttiilisissä soppaa saadaan ruiskutettua enempi per työtahti?
Määräjakajassa eroja nelipyttyisissä?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.