190E Mystiset käynti ongelmat
- Jeppuroi190
- Viestit: 23
- Liittynyt: 22.3.2011 9:35
- Paikkakunta: Sipoo
190E Mystiset käynti ongelmat
Elikkä... olen selannut foorumia aiheeseen liittyen ja vika voi olla jossakin maan ja taivaan välillä... Eli ongelmana on että kuun ja tähtien asennosta riippuen tenava joko käy ihan normaalisti tyhjäkäyntiä ja kun pahalle päälle sattuu niin alkaa pudottamaan tyhjäkäynnillä kierroksia 400-500 rpm tienoolle hetken jopa ke-jetti osaa antaa lisää kakkua niin ettei sammu, mutta hetken päästä ei oikeeastaan ole tyhjäkäyntiä ollenkaan pitää aina risteyksiin tullessa pitää kaasulla hengissä laite...
Merkille pantuja seikkoja
-Joskus toimii moitteettomasti, eli vika ei ole jatkuva
-Vika usein poistuu ainakin hetkeksi ku käyttää virrat pois ja starttaa uudelleen
-Yhdessä vaiheessa jos vedätti rajottajalle niin sammui kone laakista, nyttemmin tämä on poistunut mutta ajottain hyytyy pariks sekunniks jos käy rajottajassa
-Yhdessä vaiheessa myös jyrkkä käännös kaasu pohjassa sammutti moottorin eikä hetkeen suostunut käynnistymään
-Bensa tankissa aika kova (ali)paine? suhahtaa aikalailla kun korkin irroittaa
-Ja ongelma nimenomaan tyhjäynnillä veto päällä toiminut aina normaalisti ei nyi tai röpötä
Apuja kaivaittais mitä lähtis ensimäisenä kokeilemaan
Kiitoksia etukäteen ja pahoittelen tekstin luettavuutta
Merkille pantuja seikkoja
-Joskus toimii moitteettomasti, eli vika ei ole jatkuva
-Vika usein poistuu ainakin hetkeksi ku käyttää virrat pois ja starttaa uudelleen
-Yhdessä vaiheessa jos vedätti rajottajalle niin sammui kone laakista, nyttemmin tämä on poistunut mutta ajottain hyytyy pariks sekunniks jos käy rajottajassa
-Yhdessä vaiheessa myös jyrkkä käännös kaasu pohjassa sammutti moottorin eikä hetkeen suostunut käynnistymään
-Bensa tankissa aika kova (ali)paine? suhahtaa aikalailla kun korkin irroittaa
-Ja ongelma nimenomaan tyhjäynnillä veto päällä toiminut aina normaalisti ei nyi tai röpötä
Apuja kaivaittais mitä lähtis ensimäisenä kokeilemaan
Kiitoksia etukäteen ja pahoittelen tekstin luettavuutta
- Jeppuroi190
- Viestit: 23
- Liittynyt: 22.3.2011 9:35
- Paikkakunta: Sipoo
Tänään kokeilin avata bensatankin korkkia kun rupes sahaa käynti ni tuntu tasaantuvan ja käyvän oikeilla kierroksilla tyhjäkäyntiä... Onko tuo tankin huohotus miten toteutettu? Siinä ainakin tuntuis olevan jotain häikkää sille vois jokatapauksessa tehdä jotakin...
Bensapumpun rele on ollut auki ja näytti hyvältä...
Bensapumpun rele on ollut auki ja näytti hyvältä...
tankissa pitäisi olla alipaine koneen käydessä ja heti sammutuksen jälkeenkin. siellä bensapumpun vieressä on semmoinen kuin paineenvaraaja joka vähentää niitä pumpun ääniä ja jättää paineen järjestelmään aina sammutuksen jälkeen mikä auttaa sitten lämmintä moottoria käynnistymään paremmin. voisiko aiheuttaa noita ongelmia viisaammat tarkennatteko? missäs kunnossa sulla on bensansuodatin siellä voisiko olla hiukan tukkoisuutta siinä? voisi nimittäin aiheuttaa vaikka mitä häikkiä moottorin painepuolella.
- Jeppuroi190
- Viestit: 23
- Liittynyt: 22.3.2011 9:35
- Paikkakunta: Sipoo
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 05.11.2007 13:07
- Jeppuroi190
- Viestit: 23
- Liittynyt: 22.3.2011 9:35
- Paikkakunta: Sipoo
- Jeppuroi190
- Viestit: 23
- Liittynyt: 22.3.2011 9:35
- Paikkakunta: Sipoo
Lämpöanturin voit mitata ihan yleismittarilla. vastusarvot olisivat kyseiselle seuraavat: 0*C 6 kilo-ohmia, 40*C 1,2 kilo-ohmia ja 80*C 325 ohmia.
YJ-releen kautta kulkee päävirta eculle sekä koko kylmäkäynnistyspiirin sekä joutokäyntimoottorinkin virta että kannattaa juotella ilman muuta sekin rele kuntoon.
YJ-releen kautta kulkee päävirta eculle sekä koko kylmäkäynnistyspiirin sekä joutokäyntimoottorinkin virta että kannattaa juotella ilman muuta sekin rele kuntoon.
- Jeppuroi190
- Viestit: 23
- Liittynyt: 22.3.2011 9:35
- Paikkakunta: Sipoo
Nuo on k-jetin arvoja.Jeppuroi190 kirjoitti:Käynnistyssuuttimen lämpö-aikakatkaisin
-20C 12 Sekuntia
0C 1.5 Sekuntia
+3C 0.5 Sekuntia
Alfa merin kirjasta lainattua...
Onko tämä suomeksi aika mitä "ryyppy" on päällä
Jos on niin ei taida tämäkään ihan ohje arvojen mukaan pelata
KE:ssä ei ole lämpö-aikakatkaisinta
"ryyppy"ei noissa ole päällä kuin starttauksen ajan.
Minkä ikäinen auto?
Joutokäynnin säätimiä on kahta erilaista noissa.
- Jeppuroi190
- Viestit: 23
- Liittynyt: 22.3.2011 9:35
- Paikkakunta: Sipoo
Tuossa on kaksinapaisella liittimellä oleva tyhjäkäyntimotti. Oletko koittanut putsata mottia?Jeppuroi190 kirjoitti:10/89 Sakasan tuonti...
Alfamerin mukaan ei oo ku KE-Jettiä
Joitakin vuosimallikohtaisia eroja on kuitenkin arvoihin lueteltu
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
- Jeppuroi190
- Viestit: 23
- Liittynyt: 22.3.2011 9:35
- Paikkakunta: Sipoo
joo sitä lämpöaikakytkintä ee oo olleskaa ke-jetissä, ainoastaan k-jetistä löytyy se... ke-jetissä ecu käyttää kyllä käynnistyssuutinta startin aikana mutta käynnistyksen jälkeen polttoaineen syöttö on täysin suuttimien varassa, k-jetissä sitä kakkua tarjoilee startin jälkeen tuo lämpöaikakytkinohjattu käynnistyssuutin. otappas joutokäyntiventtiili irti mesestäs ja puhdistele se jollain spraylla ja herkistele sitä ihan +12 voltin virralla.
Tankin huohotusletku löytyy auton alta kuskin puolelta.Jeppuroi190 kirjoitti:V*tutuskäyrää tänään nostatti entisestään että tyhjäkäynti ku alko temppuilemaan niin taas kävin bensatankin korkin avaamassa "susahdus" ja tuntu toimivan paremmin... Tää vaan jo kertaalleen ikäänkuin suljettu pois vaihtoehdoista
Sellainen kuminen letkun nysä näkyy takakelkan välistä jostain.
Jonkinverran painetta pitääkin olla, mutta jos tuo on tukossa saattaa sekin vaikuttaa.
Oletko laittanut merkille oireileeko pahemmin tyhjällä tankilla?
- Jeppuroi190
- Viestit: 23
- Liittynyt: 22.3.2011 9:35
- Paikkakunta: Sipoo
Paha sanoa kun tankki on melkeimpä aina tyhjäJani kirjoitti:Tankin huohotusletku löytyy auton alta kuskin puolelta.Jeppuroi190 kirjoitti:V*tutuskäyrää tänään nostatti entisestään että tyhjäkäynti ku alko temppuilemaan niin taas kävin bensatankin korkin avaamassa "susahdus" ja tuntu toimivan paremmin... Tää vaan jo kertaalleen ikäänkuin suljettu pois vaihtoehdoista
Sellainen kuminen letkun nysä näkyy takakelkan välistä jostain.
Jonkinverran painetta pitääkin olla, mutta jos tuo on tukossa saattaa sekin vaikuttaa.
Oletko laittanut merkille oireileeko pahemmin tyhjällä tankilla?
Mutta pitää ajaa kuitenkin jonkun aikaa että sitä painetta rupee sinne tulemaan niin että suhahtaa
- Jeppuroi190
- Viestit: 23
- Liittynyt: 22.3.2011 9:35
- Paikkakunta: Sipoo