W201 2.0E kylmäkäynti.

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
jammunet
Viestit: 10
Liittynyt: 23.11.2007 7:27
Paikkakunta: Tikkakoski

W201 2.0E kylmäkäynti.

Viesti Kirjoittaja jammunet »

Kertokaas viisaammat mistä voisi mahdollinen vika johtua:
Auto siis -86 vuoden 2 litranen ruisku 190.

Kylmänä käynnistäessä, öljynpaineiden nousu kestää pari kolme sekuntia, kylmänä kuuluu jännä kalkatus koneesta, mutta lämpimänä häviää.

öljynpaineet ovat kyllä kohdillaan, lämpöisellä koneellakin tyhjäkäynnillä yli 2baria poikkeuksetta.

Öljyt juuri vaihdettu, mutta tosin edellisen omistajan toimesta, eli en tiedä mitä litkua on tunkenut sinne. Terveen väriset ovat kuitenkin eli on vaihdettu.

Voisiko syy olla yksinkertaisesti väärät öljyt? Olisi pakkaskeleillä niin sitkeetä tavaraa, että kestää hetken nostaa paineet? Mutta tuo kalkatus ihmetyttää, kuullostaa niinkun männäntappi olis väljä tms.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3050
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Voi se olla ihan öljykysymys.
Vähän kankeeta tavaraa :arrow: paineen nousu kestää :arrow: venttiilinnostaja kalkattaa siihen asti, että öljy nousee sinne asti.

Vai kalkattaako se niinkuin minuuttitolkulla? Normaalilämpöiseksi asti?
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Mulla tekkee ihan samaa ja ei oo öljyistä kiinni... Ite olettanu aina et se on ihan normaalia et paineet nousee vähän jäljessä ku käyntiin laittaa mut pitäskö tässä sit huolestua..? :shock: Kalkatus kuuluu itellä välillä pari sekuntia ja välillä n.50-60 asteen lämpöihin asti, mut sen tiedän et nostajat on jo pikkasen väljät ja pitäs jaksaa vaihtaa ne... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
jammunet
Viestit: 10
Liittynyt: 23.11.2007 7:27
Paikkakunta: Tikkakoski

tuota tuota

Viesti Kirjoittaja jammunet »

No mä sillä ihmettelin tuota paineiden nousun hitautta kun omassa 230ce.ssä ne nousee välittömästi tappiin, oli keli kun keli, ja siellä ne sitten pysyykin lämpöseks asti, ja sit laskee 2-2,5 baarin tienoille.

Mut tuossa 190.ssä se tahtoo kylmänä aamuna ottaa sen pari kolme sekkaa että nousee, sinä aikana kuuluu erinäisiä naputteluja nostajista.

Mut tosiaan tuo "kalkatus" niin se kuuluu ihan lämpöseks asti, tai no just jonnekin 50-60 asteen tienoille. Pelottaa vaan että tulee tyyliin kiertokanki kurkistelemaan lohkon kupeesta :? Ja minusta ääni on terävämpi ja selvempi, kuin esimerkiksi nostajien naputus.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Öljynpaineen nousun hitaus voi johtua juurikin liian paksusta öljystä: Viime syksynä mulla oli Langissa kesän jäliltä 15W40 öljyt koneessa ja kun tuli pakkaset niin kesti useamman sekunnin ennenkuin paineet nousi :huh:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
jammunet
Viestit: 10
Liittynyt: 23.11.2007 7:27
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja jammunet »

Mitkähän olis "parhaat öljyt" koneeseen? Ite oon aika paljon käyttäny Diamondin 5w40 täyssynteettisiä öljyjä eikä oo paineiden kanssa ollu ongelmia edellisissä autoissa. Mitä mieltä tuosta öljystä, onko ihan jees vai täyttä kuraa? Sellaset ajattelin tuohon 190.nkin nakata. Kuitenkin kohtuu edullinen öljy.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1274
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ei varmasti ole kuraa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”