Ajattelin tossa yks päivä vaihtaa moniurahihnan, mutta työhön ryhdyttyäni huomasinkin, että hihnankiristimen säätöruuvi pyörii tyhjää

Osaakos joku sanoa, miten toi vaihdetaan ja mitä täytyy purkaa, että saa vanhan mekanismin pois?
Joo, älä auo mitään ennenkuin käyt hakemassa tuon osan. Se siellä on 100% varmasti tuossa kunnossa. Jos löysäät mutterin, niin ei hihna pidä ennää ja et saa kiristettyäkään helpolla.Krapula kirjoitti:Kiitoksia vastauksesta.
Eli en ehtinyt avata tai kiertää vielä yhtään mitään vaan sormikopelolla yritin sopivan kokoista hylsyä sovittaa siihen kiristinpulttiin, mutta huomasin jo tuossa vaiheessa, että se pyörähti hiukan. Sitten koitin sormin ja tyhjäähän se pyöri ja vedettäessä tuli lähes kokonaan pois reiästä. Joku metallin kappale mutterin päässä esti sitä kokonaan tulemasta ulos.
Eli pääpiirteittäinhän mun oli tarkoitus ensin hihnankiristinrullan päässä olevaa pulttia hiukan aukaista ja vasta sitten säätöpultista löysätä mut homma pissi silmille.
Jos sulla on semmoinen, jossa on ohut viiva, paksu viiva ja välissä semmoinen volyymimerkki, niin tälläät sen viisarin ohuen viivan kohdalle (kun hihna on löysällä).Krapula kirjoitti:Nyt seuraakin jatkokysymys liittyen siihen kiristinmekanismin viisariin joka näyttää kireyden. Mikäköhän pitää olla sen asento... jos sen nyt syystä tai toisesta onnistui avatessa irroittamaan, kun kiristimen asentaa takaisin.