M102 käynnistyy huonosti

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

M102 käynnistyy huonosti

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Luulin että ei tarvis enää selvitellä pensakoneiden murheita, mutta kyllä niitä tutuilla piisaa vaikka itellä onkin dieseli alla.
Kyseessä siis 190 2.0 lähtee huonosti käyntiin kylmänä, joutuu pumppailemaan kaasua ja sahaamaan. Ilman kaasua tupsauttaa pari kertaa muttei jaksa käydä. Lämpösenä kuitenkin lähtee hyvin.
Koetin toista kk-suutinta, mutta ei vaikutusta. Tyhjäkäynti on lisäksi 1200 kierrosta :roll: Tuotahan ei kai pysty säätämään. Tulpat on uudet.
Mikäkö olisi seuraava vian etsintä kohde?
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No ompas iskenyt harvinainen vika pensamersuun, olin ihan reväyttää leukani hämmästyksestä. :shock: :lol:

Tämän homman se jos joku joskus ratkasee, niin se lyödään ihan takuulla viikatteella Hannoverin prinssiksi. :idea:

No yritellään nyt kumminkin:

Ootkos alipaineletkut käpistelly? :idea:
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

HVM kirjoitti:Ootkos alipaineletkut käpistelly? :idea:
Ja se kumikaakalo ilmamäärämittarin ja imusarjan välissä kans :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

vaikuttaako nuo em. asiat kylmäkäynnistykseen?
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

se murikka kannen takapäässä rikki...ja pystyy säätään isolla talttapää meisselillä tyhjäkäyntiä....ja ilmamäärä mittarin alla on se letku hässäkkä niin jos vuoto on siellä et ei imu vedä ilmamäärä mittarin lautasta alas ota ilma putsari mäkeen ja ala ihmetteleen....
ainiin olihan se tietysti ruuuta koneella
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Makia
Viestit: 5
Liittynyt: 13.1.2007 12:48
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Makia »

Uuemmissa malleissa ei tosin tyhjäkäyntiä voi säätää...

Jos sulla ei se kaasuläpän asentotunnistin (joka tunnistaa läpän auki/kiinni asennon) toimi niin sillon se lähtee huonosti käymään kylmänä ja käypi reilua tyhjäkäyntiä. Lisäksi sen tyhjäkäyntimoottorin nuolen pitää osottaa ylöspäin sinne huohottimelle menevään letkuun päin.

Sillä kaasuvivun päässä olevalla mikrokytkimellä ei oo mitään tekemistä käynnistyvyyden kanssa. Katkasee vain syötön moottorijarrutuksessa.
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Ai niin, tämäkin vika selvisi sitten aikanaan. Mikäpä muukaan siellä häiriöitä aiheutti kuin ylijännitesuojarele :x
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”