W123:n käsijarruvaijerin kiinnittäminen rummussa. HELP!!

Vastaa Viestiin
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

W123:n käsijarruvaijerin kiinnittäminen rummussa. HELP!!

Viesti Kirjoittaja Malm »

Terve,

Tuli pieni tenkkapoo matkaan, olen siis täällä mersun alla ja olen purkanu kaikki romppeet ja toisen puolen käsijärrukengätkin vaihtanut.

No mutta toiselta puolelta, tuo mekanismi, mihin vaijeri tulee kiinni, siis tämä joka levittää jarrukenkiä kun seisontajarrua polkastaa. Miten siihen tulee se vaijeri kiinni ? Mekanismi ja siihen kuuluva tappi on jo hommattu mutta tuli tosiaan tenkkapoo miten se vaijeri siihen kiinnitetään...

Jos joku viittis vastata mahd. pian niin olisi mukavaa, mie meen ottaan nyt kahvia...

-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
peehoo7
Viestit: 326
Liittynyt: 15.10.2005 1:39
Paikkakunta: KEMPELE

Viesti Kirjoittaja peehoo7 »

Ei siihen muuta tule kuin se vaijerin hahlo tapilla kiinni mekanismismin ohuempaan puoliskoon ja linkutettaan leveämmän osan sisään, niin ei sovi purkautuun omia aikojaan . Tappi on joskus aika tiukka.
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Hmm,

On tuo terminologia hieman hukassa meikällä,

Eli, meneekö se niin, että sitä vaijeria ei ittessään kiinnitetä siihen mekanismiin kiinni, vaan se pienempi tappi, joka tulee siihen mekanismin sisäosaan kiinni, niin estää sen vaijerin luikahtamisen poissa?

Se vajjeri vaan ujutetaan sinne väliin ja tappi paikalleen ja kun sen vaijerin loppu on paksumpi niin sen takia se ei pääse sieltä sitten pois.

Onko "hahlo" nimenomaan se vaijerin paksumpi loppu? :oops: :oops:

No, laittoin sitten kimpsut kiinni ja kävin ajelemassa pienen matkan, tuli parempi mieli :D Josko sitä viikonloppuna yrittäis uudelleen tuota hommaa.

Hmmm, vai puuttuuko minulta vaijerin päästä joitan ? :D

-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Hahaa,

on sitä tyhymä, kävin tuolla netti EPC:stä kattoon mimmonen tuo vaijerin pään tulee olla, tommonen tulpa-apikoliittimen näkönenhän sen pitäs olla, tämäkö on hahlo :?: :oops:

referenssiä:
Kuva

Nyt ihan kyllä hävettää ittiäänkin, täytyy käydä ostamassa tuo hahlo... miten entisen rippeet saa helposti irroitettua ja miten uusi kannattaa puristaa takaisin :?:

-risto

Hahaa, nyt vielä tajusinkin että käyn ostamassa kokonaan käsijarruvaijerin :D siinähän on kimpsut ja romppeet mukana
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 jarrut”