Elikkäs koetin tuossa päivällä noin tunnin ilmailla pääsylinteriä ja tuloksetta. Poljin vain painuu aina pohjaan vaikka sieltä liittimien juuresta tulee kirkasta nestettä. Kuulostaisi että siellä on ilmaa mutta miten sen saa sieltä pois? Mistä pääsylinterin kolmesta liitoksesta tulisi tuo ilmaus suorittaa? Onko pääsylinteri klesa kun ei tuossa ajassa ilmaannu? Jippoja?
Huomioitua: paineet pysyvät siihen asti polkimella kunnes koneen täräyttää käymään, menee poljin lattiaan. Apuva!
W123 jarrupääsylinterin ilmaamiseen neuvoja?
W123 jarrupääsylinterin ilmaamiseen neuvoja?
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Oletko varma, että ne ilmat ovat juuri pääsylinterissä?
Korjauksen jälkeenhän tuo ilmaus on helpoin suorittaa pääsylkyn ollessa vielä työpöydällä:
Öljyä purkkiin, ja tulpataan kaikki muut lähdöt paitsi se mitä ilmataan.
Sormella tukitaan tuo ilmausvuorossa oleva lähtö, ja toisella kädellä painetaan mäntä sisäänpäin. Näin ollen tuonne sormen alle tulee paine, ja se tietenkii päästetään purkautumaan. Sitten painetaan sormi tiukemmin tuohon lähtöön, ja vapautetaan mäntä tulemaan takaisin ulospäin.
Ja näin ilmataan jokainen lähtö erikseen, eli tulpataan kaikki muut paitsi ilmausvuorossa oleva lähtö...
En ole koskaan koettanut (ei ole tarvinnut), mutta olen kuullut isoilta pojilta...
Korjauksen jälkeenhän tuo ilmaus on helpoin suorittaa pääsylkyn ollessa vielä työpöydällä:
Öljyä purkkiin, ja tulpataan kaikki muut lähdöt paitsi se mitä ilmataan.
Sormella tukitaan tuo ilmausvuorossa oleva lähtö, ja toisella kädellä painetaan mäntä sisäänpäin. Näin ollen tuonne sormen alle tulee paine, ja se tietenkii päästetään purkautumaan. Sitten painetaan sormi tiukemmin tuohon lähtöön, ja vapautetaan mäntä tulemaan takaisin ulospäin.
Ja näin ilmataan jokainen lähtö erikseen, eli tulpataan kaikki muut paitsi ilmausvuorossa oleva lähtö...
En ole koskaan koettanut (ei ole tarvinnut), mutta olen kuullut isoilta pojilta...
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
En ole tuota purkanut enkä korjannut, yksi liitos vain vuoti, jolloin ilmeisesti ilmaa pääsi järjestelmään. Enpä tiiä minne ne ilmat ois muuten menneet? Pitäisikö tuo sitten ilmata rengas renkaalta?
En ole 100% varma siitä ettei sylinteri ole klesana, mutta kuulin että se hörppäsi ilmaa.. Ei viittis purkaa parkkiksella, mutta jos se pittää vaihtaa niin pakko sitä on..
En ole 100% varma siitä ettei sylinteri ole klesana, mutta kuulin että se hörppäsi ilmaa.. Ei viittis purkaa parkkiksella, mutta jos se pittää vaihtaa niin pakko sitä on..
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F